Hlavní obsah
Lidé a společnost

V Česku začíná být divných hodně věcí. Tahají z nás jenom peníze

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: pexels.com

Pražský hrad - podívejte se, pohled je zatím zadarmo.

Dnes jsem se vrátil od moře. Připravil jsem se na návrat dokonale, svůj vůz jsem nechal nedaleko letiště, abych nemusel přejíždět taxíkem draho. Dvojí ceny prý už dávno neplatí!

Článek

Teorie a praxe se někdy rozchází zcela v zásadních detailech. Nikam jsem nepospíchal, a tak jsem nechal působit vše, co na člověka přichází, samotný život. Zděsil jsem se, bohužel.

Výpalné vybírá státní firma

Vyšel jsem terminálem, jako když jsem přiletěl z Evropské unie. Můj let z Tel Avivu byl s přestupem, přesedal jsem ve Varšavě. Když jsem byl na cestě do Izraele, ocenil jsem, že turista ví, že aby ho neuškubal nikdo na letišti, má vstupovat jen do registrovaného vozu.

Anketa

Platíte rádi za procházky ulicemi?
Ne, přijde mi to nemravné. Platím daně, správa by měla být zajišťována z nich.
84,3 %
Nevadí mi to, pokud se za mé peníze o cesty někdo stará.
5,2 %
Raději se jedu podívat na památky do ciziny. Nechce se mně dělat ze sebe hlupáka.
4,7 %
Naposledy jsem se vracel z ciziny raději na zahraniční letiště. Není to v Praze, co by člověk očekával...
5,8 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 803 čtenářů.

To jsem si myslel i v Praze. V příletové hale mně terminál taxislužby vypočítal cenu do Roztok k auto na asi 530 korun. Jiný vůz než společnosti, která služby vysoutěžila, k dispozici nebyl. Její dispečer po mně chtěl, abych si do mobilu nainstaloval novou aplikaci s dovětkem Letiště.

Protest, že to zdrží, nebyl vyslyšen, což jsem vyřešil tak, že jsem si od téže společnosti na dávno nainstalovanou aplikaci objednal vůz jiný. Dojezd za minutu, jen s nástupem o patro výš. A levnější cesta o dvě stovky! To si vlastně chtěla jen nějakou kačku přimáznout státní firma, uvědomil jsem si…

O 31 000 let památka starší a zadarmo

Když už jsem seděl ve voze a mířil k cíli, napadlo mě, že se mrknu, kolik by mě stála procházka po Praze. Že bych v roli turisty vyrazil na Pražský hrad? Malý okruh přijde na 250, velký je o stovku dražší. Kancelář prezidenta, jež ji spravuje, musí mít na opravy a údržbu, dozvídám se na webových stránkách.

Lákadlem má být také její historie, která sahá až do 15. století. A její barevný design, za který vděčíme u barvy venkovních stěn návrhům světově známého výtvarníka Jiřího Trnky. Dechvyrážející…

Staré město Jeruzalém pochází z 19. století, ale před naším letopočtem, do dnešních dní se v něm žije a nejde o nějakou uzavřenou oblast. Správa města se o něj přirozeně stará, vstup do něj je zadarmo, po turistech nechce nikdo ani korunu.

Nevím, kdo v Česku určuje, kolik korun má tuzemec nebo turista zacvakat do městské kasy jen tak navíc, aby se zaplácnul nenasytný rozpočet. Dá se to však dělat efektivněji a lépe. Bez vytahování stovek z kapes obyčejných občanů. Až se to naučíme, budeme zase jako země o kus dál a nebudeme se muset po návratu a náhodném srovnání stejných věcí cítit jako Alenka v říši divů.

Zdroj:

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz