Hlavní obsah
Rodina a děti

Své první dítě mám radši než to druhé. Nikdy jim to ale nepřiznám, říká Petra

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: pixabay

Říká se, že každá máma má všechny své děti stejně ráda, bez ohledu na to, kolik jich má. Věřte, nebo ne, nemusí to tak být. Petra je důkazem.

Článek

Petra je maminka dvou dětí – Janince je 7 let a Adélce 5 let. Sama přiznává, že mateřství je velmi náročné období a mateřská dovolená rozhodně není dovolená. „Já jsem při výchově obou mých holek pracovala. Podnikám a nemohla jsem to jen tak utnout, pak bych se do toho špatně vracela. O to jsem to měla těžší, hlavně, když se narodila Adéla. Ta mi to totiž trochu zkomplikovala.“

„Pravdou je, že Jana byla mé a manželovo vysněné dítě. Je vymodlená, protože jsme si dítě dlouho přáli a nešlo nám to. Snažili jsme se několik let a nakonec nás zachránilo IVF. Byli jsme tak nadšení a měli radost z toho, že budeme mít potomka. Janinku jsem si teda rozmazlila, což je moje chyba, ale vždycky ji budu opečovávat!“

„No a pak to přišlo. Po asi roce a půl přišla nečekaná rána – otěhotněla jsem! Myslela jsem, že děti už mít nemůžu, a tak jsme si nedávali pozor, ani si to nijak nepojistili a ono to nějak nečekaně vyšlo, aniž bychom chtěli. Byla to rána pod pás a komplikace, protože jsme už dítě nechtěli. Jenže nemám to srdce si nechat dítě vzít, takže jsme po dlouhém rozhodování došli k závěru, že si dítě necháme. Byla to holka. Pojmenovali jsme ji Adéla.“

Petra nemá k Adéle už od jejího narození moc velký vztah. „Nevím proč, jsem zklamaná sama ze sebe a zmatená, ale nemám ji tolik ráda. Když to takhle vyslovím, cítím se hrozně. Snažím se ji brát stejně jako Janu, ale vnímám, že to tak není.“

„Řešila jsem to dokonce i u terapeuta, protože jsem si myslela, že to není v pořádku. Potvrdil mi, že skoro každý rodič má jednoho ze svých potomků radši. Ulevilo se mi, že v tom nejsem sama. Nikdy nechci, aby to Adélka pocítila nebo nějak poznala. Je to hrozné takto říct, ale stále si k ní hledám cestu,“ zakončuje Petra.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz