Hlavní obsah

Děti jsou na prázdninách u babičky a konečně mám klid. Teď si pojedu k moři a budu si užívat volno

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Pixabay

Konečně si můžu užívat ten pocit, kdy mi děti odjedou na dva měsíce z očí. Konečně je neuvidím a budu si užívat svého vlastního života. Na to jsem se tolik těšila. A co dělají, mě nezajímá. Do konce léta je nechci vidět.

Článek

Prázdniny pro mnoho rodičů znamenají nejen radost ze slunečných dní a volna pro děti, ale také velmi náročnou výzvu. Každý rodič se totiž již od jara připravuje na to, aby mohl co nejlépe zajistit, aby byly děti během dlouhých prázdninových týdnů bezpečně a smysluplně využity.

Nikdo z rodičů si totiž nemůže vzít dva měsíce dovolenou a být s nimi doma. Letos to však jedna rodina vyřešila vskutku originálně, tedy spíše řekněme, že to vyřešila maminka, která myslela pouze na své potřeby. O svůj příběh se chce podělit s ostatními, protože je na sebe pyšná.

Děti jsou na prázdninách u babičky a konečně mám klid

Již s prvními letními paprsky se maminka Alena rozhodla, že letošní léto bude skutečně jiné. Nechtěla opakovat loňský scénář, kdy se v poslední chvíli horečně shánělo hlídání a táborové přihlášky. Místo toho jednoho večera přišla s nápadem, který pro některé členy rodiny zněl téměř jako dobrodružství. „Co kdybyste celé prázdniny strávili u babičky na venkově?“ navrhla jednoho večera u večeře.

Měla to promyšlené a babičce to oznámila jako hotovou věc, aniž by ji předem konzultovala. Když babička, trochu překvapeně, ale s nadšením, souhlasila, bylo rozhodnuto. Co také babičce zbývalo, když jí to dcera nařídila. Děti odjely na prázdniny k babičce a vůbec na nic si nestěžovaly. Dny plné volnosti, kdy největší starostí bylo, jaké dobroty babička upeče, nebo kam se ten den vypravíme. Babiččin dům na kraji malého městečka se stal jejich letním útočištěm. Moje děti pomáhaly babičce na zahradě, chodily na výlety do lesa nebo se koupaly v blízkém rybníku.

Teď si pojedu k moři a budu si užívat volno

Já jsem si mezitím užívala zaslouženého klidu a svobody. Využila jsem této příležitosti k tomu, abych si užila svůj volný čas plnými doušky. Během letních měsíců jsem si naplánovala dvě dovolené u moře, a ještě jsem se chystala na hory. Byla jsem vděčná za to, že jsem konečně mohla cestovat bez starostí a každodenní péče o děti. Děti mi totiž vždy zkazily každou dovolenou, kterou jsem si chtěla užívat.

Ačkoliv manžel zpočátku nechápal a s mým rozhodnutím nesouhlasil, stejně jsem si udělala po svém. Navíc jsem to já, která vydělává pořádné peníze a o děti se musím stále starat. A nechci mít zkažený život jen proto, že mám děti. Teď si léto budu konečně užívat po svém, bez dětí a chci je vidět nejdříve až na konci léta. A co dělají u babičky, mě fakt nezajímá.

Zdroje: autorský text a příběh Aleny

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz