Hlavní obsah
Názory a úvahy

Do krajských voleb zbývá necelý týden a já nevím, kdo ve volbách kandiduje, natož koho budu volit

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Jana Beranová / Canva

Ilustrační obrázek

Krajské volby jsou jedny z nejdůležitějších voleb. Jsou to právě kraje, kdo rozděluje přidělené prostředky na lokální investiční akce. Ale jak mám svědomitě volit, když neznám kandidáty a ani nevím, které strany v našem kraji kandidují?

Článek

Hnutí ANO, SPD a Společně do kraje, to jsou asi jediné strany, které kandidují do krajského zastupitelstva v Plzeňském kraji. Jiné strany se minimálně v naší lokalitě vůbec neprezentují. Vlastně si ještě matně vzpomínám, že starosta Rokycan voličům slibuje, že když uspěje v krajských volbách, postaví obchvat Rokycan. Ale jak se jmenuje a za koho kandiduje, bez googlení netuším. Tohoto kandidáta si vybavuji pouze proto, že jsem vedla hodně veselou debatu o tom, jak by mu to slušelo v montérkách s lopatou a krumpáčem.

Ve velkých městech asi kampaň běží. Ale v obcích a na malých městech v Plzeňském kraji se toto říct nedá. Ať jsem byla na Šumavě, pohybovala se okolo Plzně nebo na rozhraní Jihočeského, Středočeského a Plzeňského kraje, nikde jsem neviděla, že by nějaké volby být měly. Ale ony jsou. Alespoň podle tří výše zmíněných stran, které si daly tu práci, a do schránky mi vhodili papír, který mi v chladných dnech poslouží k zatopení.

Předvolební speciál hnutí ANO

Když porovnám, co nám strany slibují, mají všechny stejné cíle. Jen předvolební speciál hnutí ANO je plný anekdot. V části CO UŽ JSME ODMAKALI se lidé dočtou mnohé. Třeba to, že veřejná doprava v Plzeňském kraji je jedna z nejlepších v republice. Co na tom, že během jara došlo ke změně jízdních řádů a od té doby na sebe spoje nenavazují, zrušily se zastávky a o tom, že se o prázdninách mění jízdní řády, nebylo nikde ani slovo.

V jednom bodě s hnutím ANO souhlasím. Silnice se tu opravdu opravují. Ale to, že se budou opravovat, se povětšinou nedozvíte. A že se silnice již opravují, zjistíte obvykle před cedulí zákaz vjezdu. Že by si někdo dal tu práci a lidem dopředu řekl, že musí jet jinudy, to už ne. Také není výjimkou, že vjedete jednosměrkou do města a zjistíte, že jste na staveništi. Ale proč by kraj řešil takové maličkosti, že?

O podpoře seniorů v tomto kraji se dá také diskutovat. Když jsem naposledy viděla mluvit se seniorem pána z kandidátky tohoto hnutí, bylo mi seniora a posléze babičky opravdu líto. To, co zažili, si opravdu nezasloužili.

Nad Předvolebním speciálem Lepší Plzeňský kraj hnutí ANO jsem se opravdu pobavila. Bohužel, nic jiného mi nezbylo. V tomto kraji žiju několik let a to, co se děje tady, jsem nikde jinde nikdy nezažila. Ale jako sbírka anekdot tento plátek přijde vhod.

Tajemný dopis DO VLASTNÍCH RUKOU

Nevím, jak vy, ale já když vytahuji obsah z poštovní schránky, vždy používám vlastní ruce. Nápis na obálce mi proto přijde celkem děsivý. Vždyť první, co mne při pohledu na dopis zaujme, jsou slova, která nevěstí nic dobrého. Po otevření obálky se lidem naštěstí uleví. Je to jen kampaň. Dopis od Mgr. Jana Šaška, který kandiduje za Společně do kraje.

Dopis je dlouhý, nic moc říkající. Na začátku se dočteme pochvaly na vlastní stranu a také to, že Plzeňský kraj uvadá. Ale tato strana vše změní. Ať se jedná o školství, zdravotnictví, silnice i seniory, nyní je vše špatně, ale když zvolíme tuto stranu, bude vše tak, jak být má.

I tato strana má za cíl to samé, co hnutí ANO a SPD. Ale na rozdíl od posledních dvou zmíněných stran má i rozepsáno, jak toho chce dosáhnout. Jenže jako jediná strana má v dopise pouze lídra strany. Kdo další na kandidátce je, nezmiňuje. Proč?

Noviny SPD

SPD vsadilo na noviny a silnou rétoriku. Kdo tyto noviny vezme do ruky, začte se. Papír zvolili klasický, novinový, ze kterého na vás dýchnou vzpomínky na časy dávno minulé. Úvodní strana je stejná, jako bývala v novinách před lety. Obrázek a heslo. Skoro nic víc. V tomto duchu jsou celé noviny. Krátká výstižná hesla s tím, co většinu z nás tíží. Žádné plané řeči. Jen to, co chceme slyšet a číst. Nevím, kdo této straně vypracoval kampaň, ale noviny jsou z PR hlediska dokonalé. Jsou stručné. Výstižné. S dobře promyšlenými hesly.

Koho budu volit, netuším. Koho volit nebudu, tím si jistá jsem. Vím, že volební lístky mi mají do schránky přijít nejpozději tři dny před volbami. Proč? Abychom se rozhodovali na poslední chvíli na základě emocí? Neměli bychom mít čas na to, v klidu si prostudovat, jaké strany kandidují, jaký je jejich program a kdo se na kandidátkách nachází? Rozhodovat se na základě pocitů, a ještě v časovém presu nikdy nepřineslo nic dobrého. Volby začínají v pátek 20. září 2024 a konají se ještě následující sobotu. Pokud mi volební lístky přijdou do schránky v úterý, opravdu mi moc času na rozmyšlení nezbývá.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz