Hlavní obsah
Sport

Chance Liga je FENOMÉN. Roste sledovanost, LFA spouští brandovou kampaň

Foto: Daniel Krob / 90 minut

V týdnu před startem Chance Ligy představila LFA řadu novinek. Startuje brandová kampaň FENOMÉN a  jsou uzavřena nová partnerství. To vše v moment, kdy česká domácí fotbalová soutěž roste.

Článek

Ligová fotbalová asociace představila na slavnostním předsezonním eventu řadu novinek. Mimo brandové kampaně na podporu propagace nejvyšších domácích soutěží dozná nového vizuálu také Klub legend. Známe ale také například nový koncept podávání míčů během utkání.

Chance Liga roste, LFA uveřejnila čísla

Slavnostního setkání se zúčastnili také zástupci vysílatele nejvyšší české fotbalové soutěže. Oneplay Sport během sezony 2024/25 odvysílal 276 utkání Chance Ligy a čísla lámala rekordy. Kumulativní zásah přesáhl 34 milionů diváků. Meziročně jde o 9% nárůst. „Zvýšený zájem jsme zaznamenali nejen o samotné přímé přenosy, ale také o studia a doprovodný obsah, uvedl Marek Kindernay, výkonný ředitel stanice Oneplay Sport.

Nejsledovanějším utkáním se nepřekvapivě stalo derby. Říjnový střet Sparty a Slavie sledovalo 532 tisíc diváků.

Pro nadcházející sezonu dozná vysílání několika změn. Sobotní poobědní vysílací spot odpadne. Zůstanou jen dva. Přibude ale možnost konferenčního přenosu. Vedle toho Kanál OnePlay3 přinese do přenosu statistiky a rozbory.

Chance k tipovačce přidává vlastní Fantasy ligu

Generální partner nejvyšších fotbalových soutěží Chance také oznámil několik změn a novinek. „V roli generálního partnera soutěže máme za sebou první sezonu (…) V nastaveném směru chceme pokračovat i v nové sezoně,“ uvádí Martin Ptáčník, šéf sponzoringu Chance. „Připravili jsme hned dvě klíčové aktivace - pokračování oblíbené Megatipovačky a zcela novou, nejkomplexnější fantasy ligu v Česku,“ představil novinky.

„Tři jistá místa v Evropě jako lákadlo navíc,“ avizuje LFA

Lákadlem bude dle předpokladu LFA nejen souboj o titul, ale také snaha klubů o účast v evropských pohárech. „Díky 9. místu v koeficientu UEFA po sezoně 2024/25 má český fotbal pro ročník 2026/27 zajištěno, že hned tři kluby zamíří přímo do základní skupiny,“ stojí v tiskové zprávě asociace. Mistr ligy si pojistí Ligu mistrů, vicemistr minimálně Evropskou ligu a vítěz poháru nejméně Konferenční ligu. Do evropských pohárů včetně předkol dohromady zamíří pět celků Chance Ligy.

Podle výkonného ředitele Ligové fotbalové asociace Tomáše Bárty se jedná nejen o reklamu pro české kluby a Chance Ligu jako celek, ale také o skvělou vizitku. „Je to zároveň silný důkaz toho, v jak dobré kondici se ligový fotbal dlouhodobě nachází,“ dodal Bárta.

Změna v roli podavačů míčů, přicházejí podstavce

Výraznou změnou bude také systém vracení míčů zpět do hry. Mění se role podavačů domácích týmů. Po anglickém vzoru nebudou již zajišťovat předání náhradního míče, jejich hlavním úkolem bude doplňovat míče na připravené podstavce. Těch bude kolem hrací plochy třináct a hráči budou mít povinnost použít buď míč, který přímo opustil hrací pluchu, nebo balón připravený na nejbližším podstavci.

Míčů bude při zápasech celkem patnáct. Jeden na hřišti, jeden u čtvrtého sudího, třináct na podstavcích rozmístěných podle přesně definovaných rozestupů. Rozhodčí bude mít pravomoc tento systém podle situace a svého uvážení upravit či zrušit a do konce utkání nahradit jiným systémem.

„Cílem těchto změn a úpravy systému s větším počtem míčů kolem hřiště je minimalizování přerušeného času ve chvílích, kdy míč opustí hrací plochu,“ uvádí Bárta.

Chance Liga je FENOMÉN a nebojí se to říct

S heslem „Chance Liga je FENOMÉN“ startuje LFA brandovou kampaň orientovanou na propagaci nejvyšší domácí soutěže. Do kampaně se zapojily všechny kluby Chance Ligy. Tvářemi se staly vybrané největší hvězdy.

Termín FENOMÉN dle tvrzení Ligové fotbalové asociace odkazuje na rekordní zájem, návštěvnost a sledovanost zápasů. Kampaň má za cíl prostřednictvím módy oslovit i nové skupiny potenciálních fanoušků, na slavnostním setkání byli specificky zmínění mladí fanoušci. Módní návrhář Lukáš Macháček navrhl pro akci unikátní bomber.

„Unikátní bombery bez klubové příslušnosti v úvodní fázi odkazují na přípravné období. (…) do kampaně zapojujeme nejvýraznější tváře všech klubů,“ uvedl ředitel LFA Daniel Hajný. S blížícím se startem soutěže startuje hlavní fáze kampaně, ve které se představí všech šestnáct klubů v oficiálních dresech. Kampaň a její motivy by se měly promítnout také do nové znělky Chance Ligy pro ročník 2025/26.

Novou tvář má i Klub legend. Ambasadorem je Milan Petržela

Klub legend sdružuje hráče a trenéry, kteří dosáhli hranice tří stovek odehraných či odtrénovaných utkání v samostatné české nejvyšší soutěži. LFA má ambici projektu vtisknout větší váhu a dopřát jeho členům více pozornosti.

Designér Lukáš Macháček, autor bomberů kampaně FENOMÉN, navrhl unikátní sako, kterým se budou členové klubu pyšnit. Ambasador Milan Petržela sako na míru na slavnostním setkání ocenil: „Já jsem za sako na míru rád, jak já mám takovou dětskou velikost, tak to nemám s výběrem vždy úplně jednoduchý,“ chválil si s humorem na pódiu.

Sám Petržela (42), stále aktivní fotbalista zpátky v dresu Slovácka, je po působení v druholigové Viktorii Žižkov rád za návrat do první soutěže. „Jsem rád, že jsem se mohl vrátit zpátky do ligy, nasbírat ještě nějaký starty a udělat si rezervu na prvním místě. (…) Zakončit bych to chtěl na čísle 555,“ nechal se slyšet hrdý držitel 510 ligových startů.

S rolí ambasadora se pojí také úkoly před kamerou. Ke klubu legend bude totiž vznikat videoobsah v podobě reportáží s jeho členy. Moderátorem bude právě Milan Petržela.

LFA má nové partnery, Slavia a Zlín ocenění

Při příležitosti slavnostního eventu byli oznámeni také noví partneři Ligové fotbalové asociace, České Dráhy a Vinci Constructions. Udělena byla také Cena Lukáše Přibyla za marketing a komunikaci. Hlavní anketu klubů opanovala SK Slavia Praha. Anketu pro kluby druhé ligy ovládl FC Zlín.

Autor: Daniel Krob

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz