Hlavní obsah
Sport

Michal Ďuriš - Období v Plzni bylo nejlepší v mé kariéře. Slovenská liga se posunula

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: FC Spartak Trnava - se souhlasem klubu

Slovenský bombarďák, který ve Viktorii Plzeň nastřílel padesát gólů a několik sezon byl jejím tahounem v lize a evropských pohárech.

Článek

Vyzkoušel si také ruské a kyperské angažmá, načež vloni se po 13 letech vrátil zpět na Slovensko, kde střílí góly za ambiciózní Trnavu. O tom všem v rozhovoru pro 90 minut.

_____________________________

V minulé sezoně jste se stal s deseti góly a pěti asistencemi v lize nejproduktivnějším hráčem Trnavy, jak ji hodnotíte po osobní a klubové stránce?

Celou sezonu hodnotím kladně, jelikož jsem se asi po 15 letech vrátil zpět na Slovensko a nevěděl, co od toho čekat. Byla pro mě velká výzva zahrát si po pár letech skupinu evropských pohárů, víceméně kvůli tomu jsem do toho šel. Našel jsem tu opravdu velmi přátelské až rodinné prostředí, ať ze strany fanoušků, tak ze strany klubu. Takže všechno hodnotím opravdu velmi kladně.

S jakými klubovými a osobními cíli vstupujete do té nadcházející?

Chtěli bychom navázat na minulou sezonu, protože jsme se dostali do skupiny Konferenční ligy, skončili třetí v lize a probojovali se do finále poháru, takže ta sezona byla opravdu úspěšná, co se týče klubových i mých ambicí a tak bychom na ni chtěli navázat, i když víme, že to nebude jednoduché, zvlášť v našich podmínkách, kdy není nikdy jednoduché se do skupinové fáze probojovat, ale věřím, že je to možné a uvidíme, jak to celé dopadne.

Jaké umístění v lize je v této sezoně vaším cílem?

Víme, že na Slovensku je Slovan odskočený, ale jak říkám, nic není nemožné. Bohužel úvod ligy jsme nezachytili úplně ideálně, protože máme po dvou kolech dvě remízy, ale uvidíme, liga je dlouhá. Bude záležet na programu, jestli budeme hrát poháry nebo se budeme moct soustředit jen na ligu. Musíme se připravit na každý zápas a uvidíme, co to přinese.

Loni jste se po sedmi letech působení v zahraničí vrátil zpět blíže domovu. Jaké rozdíly mezi kyperskou, kde jste strávil posledních šest let, a slovenskou ligou vnímáte nejvíce?

Každá liga je něčím specifická, slovenská, česká, ruská, nebo právě kyperská. Právě v kyperské bych řekl, že je tam daleko více technických hráčů s větší individuální kvalitou, ale zároveň se tam tolik nedbá na taktiku, fyzičnost a takové věci, které jsou u nás klíčové. Osobně jsem byl velmi příjemně překvapený, jakou má slovenská liga kvalitu a jak se posunula, ať už z pohledu stadionů, zázemí a všeho okolo.

Rád bych se zeptal na vaše působení ve Viktorii Plzeň, kde jste nastřílel 50 gólů a zapsal se jako jeden z nejúspěšnějších slovenských útočníků v historii české ligy. Jak na něj vzpomínáte a jaké momenty se vám, při vzpomínání na Plzeňské angažmá, vybaví jako první?

Po těch letech musím říct, že to pro mě bylo to nejlepší období mojí kariéry. Přišel jsem tehdy do víceméně průměrného českého týmu a vybudovali jsme něco velkého, co funguje dodnes. Ať už to byl první titul, první účast ve skupině Ligy mistrů, vlastně jsme každý rok hráli nějakou skupinu evropského poháru, takže to bylo určitě velmi vydařené období jak pro mě, tak pro klub, kdy se nastartovala éra a já jsem nesmírně šťastný, že jsem mohl být u toho. Budou to pro mě zážitky, na které budu vzpomínat celý život.

Prošel jste rukami hned několika českých trenérů. Který vám do vaší kariéry dal nejvíce a na kterého vzpomínáte v nejlepším světle?

Je těžké vybrat jednoho, každý trenér má nějaké plusy a nějaké mínusy a od každého jsem se snažil si vzít jen to nejlepší. Nejdéle jsem byl s trenérem Vrbou, se kterým jsem byl nějakých 6 roků, takže už jsme věděli, co od nás chce a věděli jsme, co nás čeká, ale hlavně to fungovalo. Za trenéra Vrby jsme hráli nejlepší fotbal, uhrávali nejlepší výsledky, takže asi jeho bych vyzdvihl.

Sledujete Viktorii i po vašem odchodu?

Samozřejmě je sleduji. Stále jsem v kontaktu s bývalými spoluhráči, kteří už dnes dělají ve vedení klubu nebo jsou trenéři a držím jim palce.

Jak vnímáte její vývoj a úspěchy z posledních sezon?

V klubu došlo k určitým změnám, což je za mě ve fotbale úplně normální jev. V Plzni to není jednoduché, jelikož musí konkurovat Spartě a Slavii, kde jsou jiné finanční možnosti, takže klobouk dolů, jaké mají úspěchy a stále se dokáží držet na úrovni Sparty a Slavie. Doufám, že Plzeň bude stále takto pokračovat a jednou za čas udělá takový úspěch, jako je titul nebo účast v Lize mistrů, což by bylo pro celý klub velmi dobré.

Zmínil jste vaše angažmá v Rusku. V roce 2016 jste z Plzně přestoupil do Orenburgu, jak na toto roční angažmá, ale i život v Rusku vzpomínáte?

V Plzni už jsem byl nějakých sedm let a potřeboval jsem se lidsky a fotbalově posunout. Přišla nabídka z Ruska, chtěl jsem zkusit novou soutěž a určitě ničeho nelituji, byl to krásný rok, který jsem tam zažil. Naučil jsem se jazyk, poznal novou mentalitu lidí a určitě mě to někam posunulo. Na Rusko nedám dopustit, zažil jsem tam krásné období.

Byl během posledních let někdy ve hře váš návrat do české ligy?

Ano byl, několikrát, hlavně když jsme v Rusku sestoupili do druhé ligy. Byli jsme v kontaktu s panem Šádkem, který tehdy dokonce nabízel více peněz, než za kolik mě půl roku před tím prodal. Klub mě ale nechtěl pustit a chtěli se mnou znovu vybojovat ligu, takže se s Plzní nedohodli. Potom vím, že nějaké oťukávání proběhlo během působení na Kypru, ale já už jsem chtěl zůstat v zahraničí, kde jsem se cítil fajn a rodina byla spokojená, takže to také padlo. Moje kapitola v Plzni se uzavřela, ale já na ni budu vždy vzpomínat jen v tom nejlepším.

Působil jste šest let na Kypru, kde jste vystřídal hned 5 klubů a v roce 2021 dokonce vyhrál s Omonií Nicosia ligový titul. Jak se vám zamlouval život na Kypru a dokážete si představit někdy v budoucnu na Kypru znovu žít?

Na Kypru jsme si velmi rychle zvykli, slunce svítí 10 měsíců v roce a to podnebí je super, byl jsem tam spokojený. Byla tam spokojená rodina, ale fotbalově jsem cítil, že to nebylo ono, když jsem poslední roky působil v klubech, které se motaly dole v tabulce. Potřeboval jsem novou motivaci a také si dokázat, že stále mám na vyšší level, proto jsem se přesunul do Trnavy, kde jsem měl možnost si zahrát evropské poháry. Takto jsem se rozhodl a vůbec toho nelituji.

Na konci této sezony vám v Trnavě skončí smlouva. Můžete prozradit, jaká bude vaše budoucnost aktivního hráče?

Vím, že ve fotbale se těžko dá něco plánovat, takže uvidíme, jak to dopadne, ale pocházím z Banské Bystrice, kde jsem začal s velkým fotbalem a tam bych to chtěl také celé ukončit. S klubem jsme v kontaktu a pokud o mě bude zájem, rád bych tam někdy kariéru ukončil.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz