Článek
Je s podivem, že tato osoba označující se jako novinář, není schopna pracovat s informacemi a běžně dostupnými zdroji. Jeho článek je plný nepravdivých a zavádějících informací, které dnes ráno nadzvedly nejen mě, ale i řadu mých kolegů a kolegyň v naší škole. Nebudu za nás učitele bojovat, těm co nechtějí, stejně nic nevysvětlíš a Martínek nás již před dvěma lety označil společně s lékaři a důchodci za „posvátné krávy“, ale rád bych uvedl několik věcí na pravou míru a novináři Martínkovi doporučil, aby si tu lehkou a skvěle placenou práci, šel vyzkoušet. Určitě by ji zvládl, soudě podle toho, kolik různých pozic zastával a vystřídal. Z mého pohledu je to jen demagog, odborník na vše a nic, který se přiživuje na čtenářích pochybných webů.
1) „…protože byly takzvané podzimní prázdniny. To je nějaká novinka, dřív to nebylo. Dřív byly jenom letní prázdniny“ - panu Martínkovi je 51 let a diví se, že jsou podzimní prázdniny. Opravdu? Podzimní prázdniny, tehdy ještě hlavní, zavedla svým dekretem Marie Terezie už v roce 1776 a připadaly na období 21. září - 31. října. Důvody byly jasné. Ale dobře, nebudeme to hrotit, pán se z něčeho probral a zjistil, že je volno… I když předpokládám, že i v jeho blízkém okolí se v minulosti podzimní prázdniny využívaly na dovolenou.
2) „…Učitelé neučí. Odpočívají. Čtyři měsíce v roce“ - na to autor přišel jak? Teď byly podzimní prázdniny, ty ale nebyly týden. Byly dva dny, v pondělí 28. října státní svátek, úterý 29. října a středa 30. října prázdniny, ve čtvrtek šup do školy. Pokud někde bylo delší volno, řešili to ředitelé škol po dohodě se svými zřizovateli jako ředitelské volno. Žádná libovůle učitelů. A jak to vlastně měli oni? Třeba my jsme 26. října čerpali nevybranou dovolenou a na 27. října připadl čtyřhodinový webinář. Pokud by ale novinář Martínek uměl pracovat s informacemi, věděl by, že učitelé v té době mohou mít také samostudium a někteří dokonce, světe div se, byli v práci. Protože prázdniny jsou určeny dětem… A také by si dohledal, že na období letních prázdnin připadá učitelům dovolená. Tedy 40 dní z jeho čtyř měsíců je pryč. Ano, nezastírám, že máme volna více než ostatní. Má to svá pro i proti. Nikomu však není bráněno, aby do školství šel pracovat. Za tolik volna a žádnou práci dostanete super peníze! Tím můžeme pozvolna, ale rázně přejít k dalšímu nepravdivému údaji, kterým Martínek popuzuje nejen učitele.
3) „Nestačí jim současný průměrný plat 52 tisíc korun měsíčně. Cítí se být podhodnocení. Výhrůžka stávkou je na denním pořádku“- učím 20 let, jsem třídní. Můj základní platový tarif je 38 560 Kč, třídnictví 2 400 Kč. To vše v hrubém. K tomu osobní příplatek, který zahrnuje 13 položek nad rámec běžné pracovní náplně. Celkem cca 44 000 Kč/měsíc hrubého. Další platový postup v roce 2032. Odměny? Můžeš makat, jak chceš, jdou školníkům, kuchařkám a uklízečkám. Možná něco před Vánoci, kdy zase budou ty prázdniny. Stávkou dětem ani rodičům denně nehrozíme. To je celý objemem za čárou, ne?
Za šlechtu se nepovažujeme, šlechta jsou jiné pozice a pan Martínek. Je evidentní, že tomuto zapšklému člověku něco vadí. Proto neustále brečí, opírá se do těch, kterých je za těch skvělých podmínek, jako je plat 52 000 Kč, čtyři měsíce na kanapi a rozdávání jedniček, nedostatek. Ostatně není to poprvé, kdy ho to trápí a stěžuje si na nepracující, ale flákající se VŠ vzdělané lidi. Že by ho štvala náročnost internetového pisálka a vlastní nízké ohodnocení? Pak není nic jednoduššího, než změnit pracovní pozici a jít zase dál. Vždyť sám těch míst již vystřídal minimálně devět.