Hlavní obsah

Byl jsem zcenzurován a zakázán podřízenými oligarchy Bakaly

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Aktuálně.cz + Adam Bartoš

Printscreen z webu Aktuálně.cz

Od poloviny letoška do doby před měsícem jsem provozoval blog na Respektu oligarchy Bakaly. Bez jakéhokoli avíza, zálohy či náhrady byly smazány všechny mé texty a blog zrušen. Požaduji vysvětlení.

Článek

Je to opravdu tak, jak stojí v nadpise a perexu. Na mé bývalé adrese https://bartosadam.blog.respekt.cz/ nyní už z původních více než dvaceti blogových příspěvků nic nenajdete.

Dozvěděl jsem se o tom až když jsem se koncem listopadu pokusil na svůj blog přihlásit. Prošel jsem potom e-mailovou schránku, zda ohledně toho nenajdu nějakou zprávu. Nic. 2. 12. jsem psal mail na adresu redakce Respektu i předplatného za celou Economii a čekal na odpověď týden. Poté jsem napsal mail druhý a opět čekal. Potom jsem se napodruhé dovolal na jakousi zákaznickou linku vydavatelství Economia, kde jsem mluvil jen se sekretářkou, která mi slíbila, že to předá nadřízeným. Nedostával jsem žádnou odpověď, a tak jsem na konci minulého týdne (pátek 16. 12.) volal ještě jednou, vyjádřil své rozčarování nad jejich přístupem a sdělil, že případně celou věc publikuji - což tedy dělám nyní.

Dělám tak i proto, že v tomto týdnu sice dorazil mail, kdy se paní sekretářka omlouvá, že „ji mrzí nastalá situace“, nepíše mi ale jakékoli vyrozumění o důvodech smazání a sděluje jen, že v příloze mi posílá archiv textů. Soubor o velikosti 1 kB ale nic neobsahuje.

Myslím, že toto by neměl nikdo tolerovat, takže zde nyní publikuji tuto informaci.

A proč tvrdím, že jde o cenzuru?

Jak známo, v médiích jednoho z nejbohatších českých oligarchů Bakaly o tomto oligarchovi - a vůbec příliš o oligarchické moci u nás - nepíší (s několika myslím opravdu menšinovými výjimkami). V několika textech tedy pana oligarchu Bakalu zmiňuji, protože si prostě myslím, že je to pro Respekt a další média velice relevantní.

Je samozřejmě také možné, že jsem svou kritikou „šlápl na kuří oko“ i někomu jinému (viz texty o Petru Fialovi, čachrech na pražském magistrátu atd.) než jen panu Bakalovi a jeho žurnalistickým podřízeným, kteří o něm „diskrétně“ nepíší.

Co se mi podařilo rekonstruovat z počítače - což je nakonec většina textů - jsem umístil do svého archivu na Wordpressu zde: https://adambartosblog.wordpress.com.

Každý se zde tedy může přesvědčit, zda je v mých textech něco nepravdivého a zavádějícího - a takového, že by to ospravedlnilo tento, jak tvrdím, cenzurní zásah.

Kdo se mimochodem podívá na blogy Respektu, zjistí, že tam funguje leccos. Včetně například otevřeně reklamních blogů na produkty od investičních fondů až po pečící pánve.

Nemůžu samozřejmě vědět, odkud vyšel impuls ke smazání, ale myslím, že je zřejmé, že pan Bakala s ním neztrácel čas osobně a proto píši o jeho „podřízených“ (což je myslím dále ospravdlněno tím, když se podíváte, jaký má tento finanční, mediální atd. oligarcha a sponzor politických stran postavení v „dohližitelských“ orgánech Economie atd.).

Závěrem myslím, že je to také značně ubohé (a tak trochu směšné) a rád bych dal každému na zvážení, zda si myslí, že žijeme v nějak podstatně „demokratické“ společnosti, když se podívá na strukturu vlastnictví médií, roli peněz v politice a rozdělení bohatství v ČR - a obdobné cenzurní zásahy.

Vítám samozřejmě vyjádření lidí od pana Bakaly.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz