Hlavní obsah
Lidé a společnost

Také se řídíte tím, co vám doporučují celebrity, a pomáháte jim bohatnout?

Foto: Seznam.cz

Děti jsou kvůli výrobkům, které jim doporučují různí influenceři, ochotné utratit kapesné i úspory

O tom, že nás nebezpečně ovládají sociální sítě už asi nikdo nepochybuje. Ovlivňují nejen naše politické názory , preference, ale třeba i to, co nakupujeme. Alarmující je jejich vliv na děti.

Článek

Přesto je stěží uvěřitelné, jak obrovský vliv s finanční profit získaly díky sociálním sítím některé celebrity, influenceři a  tzv. „shopaholici“. Za to, že se vyfotí s  nějakým produktem nebo natočí krátké video, v němž ho propagují a pak dají dají třeba na svůj Instagram, kasírují statisíce korun a někteří dokonce i miliony. Jejich příjmy tak mnohonásobně překračují platy lékařů, vědců či i špičkových politiků. Jen někteří, jako například moderátor Kovy nebo herečka Nicol Leitgeb, využívají svoji popularitu na bohulibé účely.

Nicméně, většina z nich na sociálních sítích cynicky svým „sledujícím, podstrkuje výsledky své „spolupráce“ s různými firmami a doporučuje jim jejich produkty, nezřídka rizikové. Jakkoliv by se na první pohled mohlo zdát, že lidé se při rozhodování o tom, co si koupí, řídí především tím, co potřebují, kvalitou výrobku a v neposlední řadě cenou, bohužel tomu tak není. Nejspíše se domnívají, když budou používat totéž, co jejich idoly, možná se také stanou celebritami a vstoupí do světa vyvolených. Dá se ještě pochopit, že někdo podlehne reklamě se skutečnou celebritou, jako je například tenistka Petra Kvitová, ale že je amatérskými příspěvky, propagujícími třeba „psí žrádlo“ nebo agresívní prací prostředek, zblbne i lecjaká tuzemská, skandály provařená tvář, už jen těžko.

Sice přitom platí, že proti gustu není žádný dišputát, nicméně nelze přehlížet, jak neblahý vliv může mít činnost některých influencerů na veřejnost. Příkladem je rozruch, který v poslední době vyvolali dva zahraniční youtubeři. Ti kvůli svému videu, na němž propagují kontroverzní nápoj, vyvolali celosvětovou mánii. Bohužel ji podlehlo i mnoho dětí,. a to i u nás. Zatímco rodiče a lékaři jsou zděšeni, děti jsou ochotny za výrobek, který může být pro jejich zdraví nebezpečný, utratit celé svoje kapesné. A pokud už na něj peníze nemají, tak si do lahve od toho „hitu“ přelévají čaj nebo limonádu, aby svým spolužákům ukázali, že jsou „in“.

Právě vliv sociálních sítí a jejich hvězd na dětí a mládež je zdrcující. Možná jim masově podléhají právě proto, že kvůli nim prokazatelně hloupnou.

Použité zdroje:

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/domaci-zivot-v-cesku-stoji-i-pres-200-korun-napoj-je-u-deti-hitem-muze-jim-vsak-uskodit

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz