Článek
Vysokou poptávku po péči a službách, kterých bude čím dál více zapotřebí. A také vysokou kvalitu toho, co poskytujeme.
Reálné měsíční náklady na jednoho klienta se počítají v desítkách tisíc. (Tady vysvětluji strukturu příjmů) Domovy, které jsou plné a mají minimálně půlroční fronty žadatelů, si nemohou dovolit snižovat standard, protože právě ten je důvodem jejich žádanosti. Zajištění udržitelnosti provozu je dnes bez finanční participace čekatelů téměř nemožné. Dodatečný poplatek od klientů a jejich rodin není dodatečný zisk, ale investice do jistoty a standardu péče, kvůli které se na místo tak dlouho čeká.
Pro úplnost – máme zatím volné kapacity v nově otevřeném AHC Senior centru Stříbro, tam jsme po splnění požadavků sociálního šetření stále ještě schopni klienty přijmout okamžitě. Dále využíváme synergie a přijímáme klienty do našich domovů pro seniory často přednostně z řad pacientů z našich center následné péče poté, co tuto zdravotní péči již nepotřebují. A v pestré paletě nabízených služeb nabízíme i odlehčovací centrum, tam kratší pobyty dokážeme obsadit rychleji, klienti totiž objednané pobyty ruší nebo předčasně ukončují naplánovaný pobyt z důvodu nemoci, hospitalizace či získání místa v domově pro seniory.
Rozumíme komplikacím, které pro rodiny mohou představovat náklady spojené s péčí o jejich blízkého. Pro většinu zájemců podle našich zkušenostní však platí, že důležitější než cena je fakt, že pobytová zařízení pro seniory zřizovaná i někým jiným než státem v ČR vůbec jsou. My v AHC chceme, i díky finanční podpoře rodin klientů, nadále rozvíjet služby, o jejichž potřebnosti není pochyb.
Jan Mačejovský
ředitel sekce pobytových zařízení AHC