Článek
Údaje z Digital News Report 2024 iniciativy Reuters ukazují, jak běžné je nyní pro spotřebitele zpráv využívat TikTok jako zdroj informací v různých zemích po celém světě.
![](http://d8-a.sdn.cz/d_8/c_imgrestricted_gW_D/kZODG/tiktok-facebook-instagram-whatsapp-x-snapchat.png?fl=cro,0,0,350,334%7Cres,1200,,1%7Cjpg,80,,1)
Využití sociálních platforem pro konzumaci zpáv v poslednách dvou týdnech
Ze 47 zkoumaných populací mělo Thajsko nejvyšší podíl respondentů, kteří použili TikTok jako zpravodajský zdroj (39 procent), následuje Keňa (36 procent), Malajsie (31 procent) a Indonésie (29 procent). Naproti tomu obracet se na TikTok pro zprávy je mnohem méně běžné ve Spojených státech (9 procent) a v Evropě (například v Česku pouze 4 procenta).
Podle analytiků agentury Reuters úspěch TikToku při oslovování širokého (a také mladšího) publika uznali politici, kteří jej používali v různých mediálních kampaních. Například účet TikTok argentinského prezidenta Javiera Mileie má přibližně 2,2 milionu sledujících.