Článek
Nestavte si vzdušné zámky
Nikdy nepřemýšlejte o svých záměrech jako o hotové věci, ale vždycky se snažte pro ně udělat to nejlepší. Nenechte se odradit chybami a zkoušejte nové cesty. Přestaňte očekávat. Tak totiž ztratíte méně a získáte více.
Nedělejte na schůzce deset dalších věcí
Chcete ze schůzky, jednání s klienty či z jakéhokoli dalšího setkání s ostatními lidmi vytěžit co nejvíce? Pak se maximálně soustřeďte na toho, s kým sedíte u stolu a přestaňte si čmárat na papír, kontrolovat zprávy, psát e-maily…
Díky stoprocentnímu soustředění si začnete všímat určitých skrytých náznaků, neuniknou vám další příležitosti a tím, že věnujete absolutní pozornost ostatním, se pro ně stanete nepostradatelnými.
Nepovyšujte telefon nad ostatní
Je celkem jedno, jestli to děláte na rande, pracovní schůzce, v restauraci při objednávání jídla či setkání s přáteli. Prohlížení telefonu během hovoru, jež komentujete větami typu – vydrž, na tohle musím odepsat, případně, tohle musím zvednout, je zkrátka neslušné a sebere vám všechny pozitivní body, které jste do té doby získali.
Pokud chcete, aby vás lidé měli rádi, dávejte jim během hovoru najevo, že jsou pro vás momentálně tou nejdůležitější osobou na světě. To můžete udělat například tak, že přestanete drobit svou pozornost mezi ně a váš mobil. Tomu bude úplně jedno, že si ho nevšímáte, zatímco lidé takové chování většinou berou velmi citlivě.
Nezabývejte se lidmi, kteří vám nedávají zpětnou vazbu
Jinými slovy, nelámejte si hlavu s člověkem, který vaším životem jenom prochází. Je to zbytečná ztráta času. Raději věnujte pozornost rodině, přátelům, obchodním partnerům a všem ostatním lidem, kteří vás umí nejenom pochválit, ale také vám říct, co děláte špatně. Díky nim se pak můžete posouvat dál.
Nenechte se vyrušovat zbytečnostmi
Ano, řeč je o prokrastinaci. Známe to všichni. Ozve se cinknutí oznamující příchod mailu. Podívám se, co kdyby v něm bylo něco důležitého. No a když už jsem tam, prohlédnu dva tři newslettery, mrknu na sociální sítě, odpovím na zprávy… A hodina práce je fuč.
Při jakékoli důležité činnosti proto vypněte mobil, zavřete všechny e-mailové schránky a ztlumte hlasitost počítače. Jedině tak se dokážete maximálně soustředit a práce vám půjde lépe od ruky.
Nedovolte minulosti, aby ovlivňovala vaši budoucnost
Udělali jste v minulosti chyby? A kdo ne. Poučte se z nich, ale nevracejte se k nim. Že se to snadno řekne, ale hůř dělá? To záleží na úhlu pohledu. Když něco nejde tak, jak byste chtěli, proměňte to v příležitost naučit se něco nového. Hlavně o sobě. Minulost berte jako období tréninku. Měli byste z ní vycházet, ale rozhodně by vás neměla ovlivňovat.
Nemluvte o druhých za jejich zády
Kdyby nic jiného, je to obyčejné pomlouvání. Jestliže se mezi kolegy bavíte o Pepovi, co zase udělal špatně a že všichni ostatní by to udělali lépe, nebylo by lepší to říct rovnou Pepovi? Že není vaše věc mu to říkat? Pak nejspíš není vaše věc o Pepovi mluvit. Věnujte svůj drahocenný čas produktivnějším rozhovorům. Nejenom že se posunete v životě dál, ale také získáte větší respekt.
Neříkejte ano, když ve skutečnosti myslíte ne
Odmítnout prosby či požadavky kolegů, zákazníků a hlavně přátel je opravdu těžké. Nemůžete dělat všechno, nebo byste alespoň neměli. Ve skutečnosti je totiž úspěch často založený spíš na tom, co se rozhodnete nedělat, než na tom, co děláte. Navíc, málokdo se bude tvářit naštvaně, když ho odmítnete. Většina lidí pochopí, že to zkrátka z nějakých důvodů nejde.
Jasně, možná se budete chvilku cítit špatně, že jste někoho odmítli. Pokud ale kývnete na něco, co vlastně ve skutečnosti dělat nechcete, budete mít nepříjemný pocit minimálně po celou dobu, než danou věc dokončíte.
Zdroj:
https://www.success.com/8-things-successful-people-never-waste-time-doing/
https://personalbrandingblog.com/10-things-successful-people-never-do-in-their-free-time/
https://medium.com/illumination/13-things-truly-successful-people-dont-do-11aa1d510b42