Hlavní obsah
Názory a úvahy

Pokud jste dnes slavný, musíte být silný

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Pixabay

V.I.P pod palbou.

Článek

Někdy bych řekla, že být slavným člověkem je v době internetu až nevýhoda. Pokud dojde k jakémukoliv znelíbení se v očích veřejnosti, může na jeho hlavu směřovat i desítky tisíc urážlivých vět a komentářů.

Vlastně vůbec nevím, jak se to dá vydržet. Já jsem tady napsala jeden článek a přistály mi pod ním tři dehonestující komenty. Vím ze zkušeností, že jakmile je první komentář negativní, přitáhne to další lidi, kteří budou psát opět negativně. (Funguje to i naopak.) Předpokládala jsem, že se dočkám minimálně dalších tří urážek. To mi ovšem veškerou radost z toho, že můj článek lidi čtou, vzalo. Proto jsem se rozhodla diskusi ukončit.

Takový politik má pod svým komentářem na sociálních sítích někdy tolik sprosťáren, že se to ani nedá celé přečíst. Typickým příkladem je Andrej Babiš. Velkého množství nadávek se dočká prakticky každý výraznější politik. Nicméně i umělci musí někdy čelit neskutečnému množství dehonestací.

Například svého času Taťána Kuchařová ve StarDance. Znelíbila se lidem, protože byla příliš sebevědomá. Neřekla bych, že by na kameru řekla cokoliv, co by se jí dalo vytknout, ale lidem se nezdála dost pokorná. A tak se dočkala hromady nadávek. Třeba takových, že v životě nic nedokázala, takže co jako v Star Dance vůbec dělá! Přitom skoro nikdo nedokázal to, co ona, protože se stala Miss World. A tančila úchvatně, podle mě snad nejlépe ze všech řad StarDance.

Nebo Emma Smetana. Tsunami nadávek kvůli Elišce a Damiánovi prostě nebere konce. Emma je opět krásná a sebevědomá žena, a i když hrála špatně (já sama jsem ji kritizovala), stačilo se na seriál prostě nedívat. Jedna divačka napsala, že je fajn, že seriál skončil, protože se už na něj nebude muset dívat. (Nějak mi ušlo, že sledování seriálu bylo povinné.) Pro mnohé lidi bylo překvapivé, že se Emma z toho všeho nezhroutila a dál žije velice aktivním profesním životem.

Opačnou zkušeností jsou třeba lidé na Twitteru. Jsou tam některé ženy, které jsou velmi oblíbené, s velkým počtem sledujících. Lidé jim neustále píšou spousty pochvalných a obdivných zpráv. Přesto, k mému překvapení, chtějí tyto ženy občas z Twitteru odejít. Protože se výjimečně najde někdo, kdo jim napíše mírně kritický komentář. A to prostě nemohou vydržet.

Proto všechny slavné lidi, kteří dokáží čelit velkému množství nadávek, dehonestací a urážek, prostě obdivuji. K tomu člověk musí mít obrovskou vnitřní sílu. Určitě i pomáhá to, že jsou slavní a že se dočkali i velkých úspěchů. Ale i tak, klobouk dolů, že ten hrozný tlak dokáží vydržet.

Já sama bych na jejich místě asi zaparkovala u Chocholouška.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz