Hlavní obsah
Názory a úvahy

Je mi líto, ale mám ráda Vánoce

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Pixabay Free Licence

Tolik zarputilé negativity a zatrpklosti, kolik jsem si přečetla v nedávných článcích, mě přiměly přispět vlastní troškou do mlýna a vzkázat milovníkům předvánočního období - nejste sami!

Článek

Mám ráda Vánoce, omlouvám se. Miluju světýlka, nazdobené balkony, dokonce i vánoční kýče. Na pečení se těším celý rok a nákupy? Ty si zvládnu udělat i s předstihem, abych se vyhnula nervy drásajícímu shonu kolem. Stačí si jen trochu zorganizovat čas.

Vánoční úklid beru spolu s tím jarním jako metu každého roku, kdy vím, že si uklidím opravdu pečlivě a vytáhnu všechny bubáky ze skříní. Upřímně, nemusí to mít nutně nic společného s Vánoci, prostě jsem ráda, že si pořádně uklidím. Strávím tím sice několik dnů, ale mám z toho dobrý pocit.

Nerozumím tomu, že někoho dokážou vytočit do běla světla na balkonech, stromeček nazdobený dřív než na Štědrý den nebo to, že si někdo (pravděpodobně neúmyslně, protože letos vyšel Štědrý večer na čtvrtý advent) zapálil první svíčku o týden dříve. Nemyslím, že cokoli z toho komukoli škodí. Rozumím tomu, že obchody umí být někdy protivné (a zvlášť prakticky celoroční Black Friday). U nás byl vánoční stromek k vidění dokonce už v říjnu. Maximálně si zaklepu na čelo, že je to brzo, ale tržby jsou tržby a víme, jaká je u nás situace – Vánoce se těží do maxima.

Ohledně dárků jsem sama zastáncem skromnějších Vánoc a darování v celém roce, ale dárky mě nestresují a rozhodně neobtěžují, vybírám přece něco pro radost blízkým. V prosinci do obchodů prakticky nechodím, protože nemusím – vše se dá dnes objednat z internetu nebo řešit o něco dříve, pokud by mi to dělalo zle. A samotný prosinec, ten už si pak užívám naplno bez zbytečného spěchání, navštěvuji nejbližší, užíváme si Vánoční trhy a nazdobené ulice.

Vánoce prostě jsou a budou tady, a ano, již jen pár dnů zbývá do prvního adventu, ještě méně do prosince a rozhodně mi to nepřipadá „moc brzy“ na zdobení. Pán zřejmě doma nepeče, to by se už zbláznil pravděpodobně úplně. My, které pečeme, dobře víme, že některé cukroví chce i pár týdnů k uležení, takže nám začínají Vánoce chtě nechtě dřív než na Štědrý den, kdy si (i když ani tehdy většinou ne) hodíme nohy na stůl. Často už pár víkendů před Vánoci. Tak proč si k tomu neudělat hezkou atmosféru?

Ano, s prosincem mám vyzdobený byt, a ne, neubírá mi to rozhodně nic na náladě. Naopak, cítím tu radost a nadšení a domácí pohodu o dost déle, těším se na svařáky a grogy, líbí se mi, že přijdu z mrazu domů do tepla a vnímám, že ač ta zima umí být protivná, umí být taky kouzelná. Když máte doma výzdobu a venku padá sníh, má to také něco do sebe. Mám v sobě zkrátka ještě malý kousek dítěte, které se na tohle kouzelné období těší.

Pokud nesnášíte Vánoce, je mi to líto, ale budete je muset přetrpět, protože je nikdo nezruší. Opravdu nerozumím, že někoho rozhodí, že v obchodech je výzdoba. Je to za mě úsměvné a chce se mi říct – Vaše problémy na mou hlavu.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz

Doporučované

Načítám