Článek
Letos připadá Giving Tuesday, které u nás zastřešuje Asociace společenské odpovědnosti, na úterý 3. prosince. Už několik dnů běží registrace dobročinných aktivit na webu Giving Tuesday.
„Kreativní, osobní a především plné laskavosti. To jsou projekty, které se každý rok registrují a oslovují tak širokou veřejnost, aby se k nim přidala a dobro konala spolu s nimi. Během listopadu se tradičně registruje na 300 výzev a díky sdružení na jedné platformě si lidé mohou vybírat to, co je jim nejbližší,“ říká Lucie Mádlová, výkonná ředitelka Asociace společenské odpovědnosti, která v Česku zasadila první semínko kolektivního dobra právě v podobě Giving Tuesday.
Najít pomoc nebo pomoci, zapojit se může každý
Už podruhé budou každý den přibývat reálně vykonané aktivity na Nástěnku dobrých skutků. Organizace a firmy mohou své dobročinné projekty nebo dárcovské výzvy k pomoci registrovat až do 28. listopadu na www.givingtuesday.cz, kde jsou mimo jiné k vidění také ukázky úspěšných aktivit z předešlých let. Pak si stačí výzvu vybrat a podpořit ji.
Společnost ČEPS se opět letos rozhodla podpořit finančně neziskové organizace, které svoji výzvu na Giving Tuesday registrují. Tři z nich mohou získat finanční dar ve výši 150 000 korun. „Do předvánoční dobročinné akce zapojíme tradičně naše zaměstnance. Ti pomocí hlasování rozhodnou, které organizace podpoříme z Dárcovského programu ČEPS. Zároveň budou mít možnost vybrané projekty podpořit i jednotlivě srážkou ze mzdy. Těší mě, že díky jejich velkému zájmu můžeme letos uspořádat už čtvrtý ročník speciální výzvy Giving Tuesday s názvem Štědré dny ČEPS,“ vysvětluje Hana Klímová, ředitelka Komunikace společnosti ČEPS.
Globální hnutí Giving Tuesday se slaví ve více než 80 zemích. Během osmi let už Češi darovali v rámci Giving Tuesday téměř půl miliardy korun a vykonali nespočet dobrých skutků.
Hlavním partnerem letošního ročníku je společnost ČEPS a partnerem je nakladatelství Albatros.