Hlavní obsah
Umění a zábava

Je libo pořádné patetické romantické drama? Nebo trocha kouzel?

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: assez

*Puc.*

…a když jsem zmiňovala, jak nikdy jindy, než o Vánocích není na filmy čas, hlavně na ty dlouhé, pojďme se společně podívat na pár tipů ke zhlédnutí, které vám zabere dokončit hodiny.

Článek

Mimochodem! Konečně se tímto dostáváme ke koutku aktuálních audiovizuálních projektů, které vám chci doporučit.

Řekněme, že od doby, co se mezi druháky na základní škole proflákl Squid Game (2021), seriál korejského původu, který jsem, jenom mimochodem, téměř odmítla sledovat, nehodlám se stydět za to, že teď budu doporučovat trochu korejské kultury.

Je libo romanci?

My Demon (2023) – budu brutálně upřímná. Nechtěla jsem se na to dívat. Na první pohled mě to nebavilo, přišlo mi to příliš pro děti nebo mladší ročníky. Nelíbilo se mi pravděpodobně CGI… prostě něco na tom bylo – ne. Dávám to sem, protože jsem vznesla dotaz, jaké to je, a jestli jsem tento konkrétní problém měla jenom já. A začali mi odpovídat ženy dvacátnice, třicátnice, čtyřicátnice, padesátnice, že se jim to líbí. Upřímně řečeno, názor na to zatím nemám, ale dívat jsem se pomalinku začala. Pořád s tím mám určité problémy. Pořád to není láska na první pohled. Ale korejským seriálům, dramatu, romancím, fantazii se musí nechat zvraty v ději a logická struktura. A protože ty zvládli tak perfektně, jsou dneska tam, kde se seriály jsou.

Ve zkratce: Do Do Hee je krásná, chladná, cynická, inteligentní, nedůvěřivá. A nástupkyně společnosti Future Group.

Jung Gu Won je tak trochu čert, který sbírá za úplatu duše do pekla. Z neznámých příčin a neznámým způsobem, navíc omylem, okrade Do Do Hee Jung Gu Won o jeho magické schopnosti. Aby se ochránil před zánikem, Jung Gu Won musí za všech okolností ochránit Do Do Hee (která s ním mezitím kvůli rodinným machinacím uzavře smluvní sňatek) před nebezpečími.

The Story of Park’s Marriage Contract (2023) – i zde jsem ze začátku měla problém. Z minulosti skočíme do přítomnosti. Zpočátku jsem víc preferovala jiný seriál, který byl vysílaný souběžně a který už odvysílal všechny epizody, a tím je The Matchmakers (2023). Postupně jsem se ale asi začala víc těšit na The Story of Park’s Marriage Contract (2023), protože mi přijde, že má i v druhé půlce stále co říct. Je to spíš ale o tom se jako diváci smířit s tím, že jsou to dva různé příběhy, které jen začínají velmi podobně. Jeden zůstane v historii, jeden bude prostě skákat tam zpátky. Ve zkratce: V 19. století, v den svatby, zemře Kang Tae Ha (manžel, trpí srdeční chorobou). Park Yeon Woo (manželka) je ten samý den hozena do studny neznámým mužem. Místo aby umřela, vyplave na stejném místě v současné době z bazénu, kde ji před utonutím zachrání člověk, kterého viděla umírat – její manžel (současný Soul, Jižní Korea). Současný Kang Tae Ha je nástupcem SH Seoul Corporation. Taky nemá matku. Taky trpí srdeční chorobou. Taky je pragmatik. A taky sebou nechá manipulovat příbuznými, i když s jejich názory nesouhlasí.

A taky je nucen se oženit. Ten den, kdy se potkají, požádá Kang Tae Ha Park Yeon Woo o dohodnuté manželství.

A ona pod příslibem pomoci souhlasí.

…a historie se opakuje… tak trochu.

Goblin (2016) jako poslední vám dnes předložím tohle dílo. Je poněkud starší, ale není o nic méně kouzelné. Nutno dodat, že je zde perfektní zvládnutí vztahu mezi postavami, které by se daly považovat za vedlejší, takže si lidi, kteří s tím příběhem žijí, dovedou skutečně užít daný příběh. (Plus si ze sebe příběh umí udělat legraci, což prostě oceníte.)

Ve skutečnosti sledujeme dva hlavní páry a šest (?) důležitých postav, ale zároveň sledujeme vztah obou hlavních mužských hrdinů, a fandíme oběma hlavním ženským hrdinkám. Pokud do toho chcete rýt, můžete zde najít i určité kontroverze, které Vám nebudu prozrazovat, protože je určitě vykydáte sami, pokud vám bude stát za to se na seriál podívat.

Kim Shin, jehož hraje velmi dobře známý herec Gong Yoo, byl v předchozím životě generál v armádě Goryeo. Prakticky ho zabily intriky kolem krále, kterému sloužil věrně. Nyní je nesmrtelný. Nechte mě to zopakovat – je nesmrtelný = uvězněný ve svém těle a odsouzený neumřít. V předchozím životě viděl umřít vlastní sestru, všichni, které zná, postupně umírají na stáří a na život. 900 let hledá svou „nevěstu“ (goblin’s wife), aby ho tohoto prokletí zbavila, člověka, který dokáže vytáhnout meč všem ostatním neviditelný, a ukončit jeho život/trápení.

Jednoho dne se setká s Ji Eun Tak (= hlavní ženská hrdinka, osud podobný jako Harry Potter – bydlí s tetou, nenávidí se vzájemně, teta po ní hází různá asijská jídla, má i manžela a dítě, ale ona je z nich všech asi nejstrašnější – a jede po penězích jak slivka), pozitivní, optimistickou studentkou střední školy (Já nic neřekla, OK? Z podstaty věci, tohle není důležité), která dokáže vidět mrtvé (Vidíte? Tohle důležité je) a prošla tragickými událostmi (čekejte nějakou oběť podobnou Lily Potterové, a nějaký nádech Vyvoleného), přesto zůstává silná (ale já neřekla Harry Potter). Tvrdí, že o ní mrtví, které vidí, říkají, že je „Goblinova nevěsta“, a že vidí meč v Kim Shinově hrudníku. …no, a co měl být lehký úkol, se rázem zkomplikuje, když se do toho přidají city.

Paralelně zde vystupuje příběh Smrtky a Kim Shinovy sestry, ve kterém se míchá kartami, a který míchá kartami hlavních hrdinů. A všech šest hlavních důležitých postav – abych to řekla jednoduše, prostě si to užijete. Když už ne kvůli hlavním hrdinům, pořád máte spoustu prostoru užít si příběhy dalších postav.

Dál vás zahlcovat nebudu, zůstaňme dnes struční.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz