Hlavní obsah
Názory a úvahy

Vánoční dárek České pošty

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: assez

pošťákovi Ondrovi přibydou úkoly

Česká pošta zrušila pobočky, vytvořila nové služby a nazývá to transformací. Inu…

Článek

Reakce na informace z článku Pošta zavede „prémiové“ pošťáky viz odkaz: https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-byznys-rozhovory-posta-zavede-premiove-postaky-241742.

Co se struktury týká, zpočátku bude spousta citací a reakce na původní zprávu, a na závěr nedávná osobní zkušenost.

„Do terénu v příštím roce vyrazí „prémioví pošťáci“.“ Zrušte Českou poštu! (Schválně, v kolika případech tohle nebudou „prémioví pošťáci“ = nová pracovní místa, ale „prémioví pošťáci“ = stávajícím pošťákům přibydou další úkoly?)

„Kromě klasických doručovatelů listovních zásilek zavede Česká pošta nové,…“ K čemu? A na co pak bylo rušení všech poboček?

„…kteří budou klientům asistovat s nejrůznějšími službami.“ Neptám se raději, co je myšleno pod pojmem „nejrůznějšími“.

„Třeba vás objednají k lékaři.“ – Nebo vám nabídnou a masáže či canisterapie. Nevidím nejmenší důvod pro to, aby se Česká pošta, která se rozpadá v základech, zabývala něčím tak zbytným, co může udělat opravdu kdokoliv jiný. Hlavně už nedávejte žádné důležité úkoly České poště, děkuji!

„Do terénu posílá Česká pošta pravidelně čtyři tisíce lidí.“ Nechte si je.

„Část z nich by mohla začít nabízet i jiné služby než pouhé doručování dopisů.“ Bez komentáře.

„V terénu budou dva druhy pošťáků. Na poště máte taky člověka, který vám vydá balík, a člověka, který vás prémiově obslouží.“ Vsadím boty, že pokud si půjdu vyzvednout balík na hlavní poštu (…Ne, počkat, to se radši zastřelím – tam určitě ne), nepotkám tam nikoho jiného než tu samou pošťačku. To samé na poště, kterou ze všech ostatních v mé oblasti ještě nezrušili.

„Hodláme vytvořit prémiovou kontaktní síť a v ní budeme dělat i jiné služby.“ Měli jste dobrou síť, kterou jste zruinovali. Vážně si myslíte, že někoho vaše prémiové služby zajímají? Vy už jste nedostatek svých schopností prokázali, pusťte k tomu někoho jiného.

„O jejich vzniku jednáme,“ Nemusíte o ničem jednat, Českou poštu jste zlikvidovali.

„O jaké služby se má jednat a pro koho by měly být, Miroslav Štěpán upřesnit nechtěl.“ Rozumějme: alternativní řešení je vymýšleno za pochodu, nemáme páru, ale chceme uklidnit hněv lidu. No, řekla bych, že lidi nejsou až tak hloupí, alespoň podstatná část z nich ne, takže si ty laciné nefunkční a neúčinné triky nechte pro… sebe.

„Zdravotní pojišťovna vás pozve na preventivní zdravotní prohlídku a vy se musíte objednat u lékaře. My připravujeme produkt, že vám přinesou informaci a vy se prostřednictvím tabletu můžete objednat u lékaře přímo u toho, kdo vám sdělení přinese. Nemusíte hledat žádný formulář.“ Jo, děkuji pěkně. Děkuji pěkně za službu, o kterou jsem se ani neprosila, kterou jsem ani nežádala, která je mi úplně k ničemu a ukradená, a kterou jsem si vlastně celý život zvládala dělat sama. K čemu by mi byla teď? … Já nevím, ale nepřijde vám občas trapné, jak se paní učitelky na základních školách celé třepou, jak se snaží vyzdvihovat důležitost samostatnosti dětí, aby všechno zvládaly sami, přičemž toho (děti i učitelky) zvládají čím dál tím méně, a to prokazatelně, a pak přijdou takzvané pomocné služby ČP, které vlastně lidi ještě více zneschopňují, než byli už doposud? Nevzdá se vám jako, že jsou to dva proudy, které jdou prostě proti sobě?

„Přehlcené pobočky? Klasické Vánoce“ Přehlcené pobočky? Klasická Česká pošta.

„Rychlejší doručování naopak v plánu není,“ …Omluvte mě. (A z pokoje za zavřenými dveřmi se po dobu 35 minut ozýval hysterický smích.) Proč mě to ale vůbec nepřekvapuje?

„bylo by dražší, říká pověřený šéf Pošty.“ Nezvládli byste ho.

„Všechno může fungovat rychleji, když bude lidí více.“ Všechno může fungovat rychleji, pokud nezrušíte pobočky, které jsou o Vánocích nejvytíženější.

„Někdo to ale musí zaplatit.“ Manažeři České pošty? Ne? Ajajajaj.

„Ta služba by pak nestála tolik, kolik stojí.“ Jako že na nedostatek vašich schopností a kompetencí je služba předražená, to, doufám, myslíte?

„Změna je součástí transformace, kterou Česká pošta aktuálně prochází.“ …No, někdo tomu říká transformace, a někdo tomu říká likvidace České pošty.

„Letos se zbavila 300 poboček a propustila stovky lidí.“ Bohužel některé jiné si zase nechala. Předpokládám, že se bavíme o těch, kteří mají konexe s někým, kdo je u moci (tzv. u koryta). No comment.

„Na provozu se to však podle Miroslava Štěpána neprojevilo.“ Ne. Ovšem že. Projevilo se to na prudkém zhloupnutí jistých složek, myslím tím manažerských složek, pošty.

„V běžném měsíci nebyla změna poznat. Vánoční období je pro pobočky silnější, tvoří se situace, kdy je na pobočkách více lidí. Přehlcené nejsou.“ Řekla osoba, která v životě nečekala v řadě lidí před Vánoci na České poště, která zrušila 300 poboček po republice, dodal zdroj blízký manažerovi České pošty.

„Pošta má aktuálně každý den v rukou 600 tisíc zásilek.“ A tak to není moc, ne? Nezrušíme dalších 300 poboček? Já věřím, že s geniální organizací zaštítěnou managementem České pošty se to na běžném provozu České pošty ani nepozná, a o Vánocích přece pobočky přehlcené stejně nejsou, ne? Takže ještě nějaký ten prostor pro rušení by byl, rozumím.

„Někteří klienti si však stěžují, že na výdej čekají i hodinu dvě, že se fronty vinou z útrob pošt až na ulici.“ Ale kdeže, reagoval promptně manažer České pošty. Nespletla jste si to náhodou se Slovenskem? U nás se fronty netvoří, tím spíš ne až na ulici, a určitě ne několikahodinové. Já to přece vím, i když jsem v životě tu frontu nestál!, dodává sebejistě manažer České pošty a upravuje si na kameru Dior kravatu.

„„Standardní vánoční provoz,“ odmítá Štěpán kritiku.“ Pokud tohle někoho naštvalo, v klidu. On na něj někdo po rozhovoru čekal a kopil ho do holeně, samozřejmě čistě omylem. To už bohužel ani rozhovor ani kamera nezaznamenaly.

„Doporučuje alternativní cesty, jak se k balíkům v hektickém předvánočním čase dostat.“ Hurá! No konečně to přiznal! Poslal lidi ke konkurenci! – Zásilkovna, DHL, PPL, DPD, WeDo, InTime, GLS, UPS, Uloženka, FOFR, Zaslat.cz, Geis, InPost Poštomat, TNT, FedEx, Messenger kurýr, TOPTRANS, AlzaBox a všechny ostatní výdejní boxy. Nenechte se přemlouvat, konkurence nás válcuje, jupí! Podpořte ji!

„„Máme x tisíc výdejních míst pro zásilky.“ Ale proč byste si vybírali Balíkovnu, když máte 1000 jiných možností, mnohdy na stejném místě, a podporovali využíváním našich služeb ten náš holubník?, dodal manažer vzápětí.

„Můžete si taky objednat výdej na poště na čas.“ zablýskly se mu oči nadšením. „To je nová vymoženost, která tady dřív nebyla, protože jsme ji ale vůbec nepotřebovali. Ovšem teď, když rozebíráme poštu kousek po kousku… Nemůžu vám nic zaručit, ale zkusit to můžete. Ještě manželka by potřebovala ten s briliantem.“

„Kdo chce stihnout doručení do Štědrého dne, musí podat balík na poštu 20. prosince.“ Nebo zvolit jinou zprostředkovatelskou službu.

„Do ruky doručíme devět z 10 balíků“ A na ten desátý šlápneme a plivneme. Říkejte tomu nevybitá frustrace z lidí.

„Stížnosti klientů míří i na službu Balík Do ruky. Podle České pošty se však z celkového objemu zásilek doručovaných na konkrétní adresu podaří doručit do vlastních rukou zhruba 90 procent z nich. I doručování balíků však čekají změny.“ Ovšem jak jsem řekl, používejte jiné služby. Za chvilku Česká pošta bude stát za starou bačkoru, jak všichni vidíme dle setrvalého směru, kterým se ubírá.

„Balíkovna, jejíž tržní hodnotu odhaduje Štěpán na čtyři až pět miliard korun, se do dvou let oddělí od České pošty a stane se samostatnou akciovou společností.“ Brání se: Měli jsme málo peněz, proto jsme rozpustili 300 poboček! To nebylo tak, že by byli naši manažeři nenasytní!

„Aktuálně drží 30% podíl na trhu a aby uspěla v líté konkurenci Alzy, Zásilkovny či DPD a PPL, potřebuje investice.“ Nebo zrušit další pobočky a snížit počet zaměstnanců. A další varianta, která přichází v úvahu, je snížení počtu občanů České republiky. Někdo dobrovolně?

Možná ještě poslední možnost – doručit si balík sám.

„„Česká pošta nemá na to, aby investovala do rozvoje.“ Všechno už jsme vzali a utekli.

Peníze mohou přijít buď navýšením kapitálu, prodejem části akcií nebo vstupem strategického investora,“ řekl Štěpán.“ Říkáte případným osekáním manažerské složky? Šílíte? Kdo by pak bral všechny ty love?

„Pošta umazala miliardu ztráty“ …Na papíře.

„Česká pošta je ekonomicky dlouhodobě ve ztrátě.“ Achich ouvej, achich ach.

„Loni byla v minusu 1,7 miliardy korun. „Ztráta opět bude, ale o miliardu menší než loni. Takže se bavíme o ztrátě mezi 700 až 900 miliony korun, což považuju za úspěch,“ hodnotí Miroslav Štěpán.“ …a významně se poplácává po rameni. Musím já se pochválit… OK.

„Pošta letos prodala budovy zhruba za půl miliardy korun, mimo jiné svůj největší objekt Na Strži. Nejvíce rozpočtu však pomohlo rušení poboček a propouštění personálu.“ Pomohli ekonomice (Č.P. pozn.red.), vyjadřuje se pro náš rozhovor i Úřad práce. Bývalý pošťáci jsou nejvděčnější nezaměstnaní, opravdu se snaží najít nové zaměstnání! podivují se nadšeně a vrhají pochvalné pohledy směr čekárna.

„To první v příštím roce pokračovat nebude, pošta bude nadále provozovat 2900 poboček. Další lidé, manažeři, ji ale opouštějí už teď,“ tvrdí Česká pošta v roce 2023, ovšem rok 2024 přinesl tolik změn, že to Česká pošta vinou konkurence a vlastních chyb neustála a v polovině roku vyhlásila definitivní bankrot.

„„Je to 260 lidí. Už mají rozdané výpovědi. Nemůžu říct, že byli zbyteční. Ale nebudou chybět,“ uvedl Štěpán.“ A protože kapitán musí jít příkladně dolů s potápějící se lodí, v příštím roce podám rezignaci taky, slibuje manažer offrecord.

P.S. Pokud si u České pošty nepřiplatíte, nečekejte, že se s vámi bude jednat jako s klientem. Na konci léta jsem řešila dost nepříjemnou situaci, kterou způsobila Česká pošta, a potom si od toho samozřejmě umyla ruce.

Posílala jsem balíček. Na přepážce se mi snažili vnutit dražší službu, než kterou jsem nezbytně potřebovala. Řekla jsem ne a předala jsem balíček. Paní pošťačka si ho vzala a poznamenala, že na něm není telefonní číslo. A já se ptám – je potřeba ho doplnit? Udělám to – můžu ho napsat sem? A ona že: ne, ne, ne, není to potřeba.

Výborně.

Odjedu na týden mimo republiku. Vrátím se a vzali by mě všichni čerti.

Adresát mi píše, že balíček nepřišel.

Pátrám, pátrám a zjišťuji, že zůstal na poště ve městě adresát.

Tak pátrám dál.

První blivajz, který na mě vypadne, od jiné pošťačky, z jiné pošty, na základě telefonického hovoru, a podobného, ale ne tak problematického případu, jsem informována, že dejme tomu někdy od června července, netuším, už si to nepamatuji přesně, nevím, od té doby na Českou poštu kašlu a neposlala jsem jejím prostřední svým jediným balík, „Česká pošta nemá povinnost informovat lidi o tom, že jim má dojít balíček,“ Takže pokud to vaše pošta nebo váš Pošťák dělá, můžete mu v podstatě líbat ruce a nohy protože je to nadstandard, kterým si stěžuje práci sám sobě, a který si uživatelé České pošty, dle vyjádření instituce, nezaslouží.

Balík je oficiálně stále na poště. Čtyři dospělí lidé se pak snaží dovolat na hlavní Českou poštu hlavního města Prahy, jestli by byli tak laskaví, a mohli ten balíček pozdržet a nevracet zpátky, že si ho adresát půjde ten den vyzvednout. Že se omlouváme, ale nikdo adresáta neinformoval, že balíček už dorazil.

Samozřejmě Česká pošta v Praze nikomu nic nezvedla a balíček poslala zpátky.

Tak odmítnu balík převzít zpátky a jdu za naší drahou poštou s prosíkem a omluvným výrazem – zda by se s tím dalo něco udělat, nicméně s přesvědčením, že chybu udělali oni. Není přece možné, že oni povozí tam a zpátky úplně zbytečně za něčí peníze balík, a potom se nebudou snažit chybu nějakým způsobem napravit a nepřihodí ten jeden malý balíček do toho velkého nenaplněného auta zadara nebo za nějaký příplatek. A ejhle, velká pošta, velké manýry. ta samá prodavačka – pardon, pošťačka, která mi nepomohla napoprvé, jenom kroutí hlavou. Že to ona vyřizovat nemůže. Ptám se tedy, zda by bylo možné balíček reklamovat, protože nějaký *-+ nedal adresátovi vědět, že ho má na poště (prostě nějaké velké nedorozumění a chyba se občas stane každému, proč ne České poště). Žádná informace ve schránce, žádný pokus o doručení, nic.

Od pultu mě vykopnou k reklamačnímu oddělení, kde mi, mírně řečeno, velmi nepříjemná, a velmi na svou osobu citlivá paní sdělí, že informují lidi o tom, že jim balíček došel jenom a pouze tehdy, pokud si zaplatím dražší službu České pošty, anebo pokud trvám na tom, že tam napíšu adresátovo mobilní číslo.

(Já, podezřívavě: „A proč teda netrváte u obou služeb na tom, aby se napsalo telefonní číslo?“

– s trochou nápovědy odpověď – „GDPR. Někdo tam číslo psát nechce.“

Já: Aha, zajímavé, ale u dražší služby, kterou vlastně preferujete, Jinak neuděláte, co máte, člověk na výběr nemá, Jestli GDPR nebo neGDPR, že?

Odpověď: copy-paste recitace předepsané odpovědi podané velmi otráveným tónem)

Což mi ale nikdo neoznámil a nikdo mě o tom neinformoval, a já si pamatuju doby, kdy byl velký problém, pokud pošta nehodila do schránky lístek s tím, že něco přišlo. A nebavím se o tom, že v době vánoční toho pošťáci zneužívali a ani nezvonili, jenom házeli lístky a tvrdili, že někam zvonili, což bylo velmi lehce dosledovatelné, pokud jste byli náhodou celý den doma, pošťáka viděli přijíždět a odjíždět, aniž by se zazvonit vůbec pokusil.)

Paní pošťačka na reklamačním dokonce argumentovala tím, že to je zastaralá služba, od které se upouští ve všech ostatních zásilkových službách, nejen v České poště.

To ale jaksi zapomněla dodat, že u jiných zásilkových služeb není balík možné poslat bez toho, abyste telefonní číslo a email vyplnili, což jsem v té době ještě nevěděla, protože jsem neposílala tak často balík skrze jinou zásilkovou službu, takže se nestane, Aby se lidé nedozvěděli, jakože vůbec, že jim něco přišlo. A je jedno, jestli je to posláno do Zásilkovny nebo k vám domů. Princip je stejný. (Pravda, nemám zkušenost se všemi zmíněnými službami, opírám se o zkušenosti ze Zásilkovny.)

Na to, že byla na reklamačním, byla dáma strašně háklivá na svou osobu (neměli by zrovna na této pozici být zaměstnanci, kteří jsou mentálně a psychicky stabilní, aby byli schopni uklidnit naštvané lidi, kteří mají nějaký problém, se kterým tam přijdou, a potřebují pomoct, takže je očekávatelné, že budou rozrušení? A ona, místo aby byla schopná je nějakým způsobem zklidnit, začne bránit svou osobu, o kterou v daný moment ale vůbec nejde?). A zarazila se až v momentě, kdy jí bylo sděleno, že je to na podání stížnosti, a že ne, děkujeme pěkně, nebudeme to řešit oklikou, pošleme to datovou schránkou přímo vedení. (…bychom je ohráli, ale stejně je k vzteku, že takový člověk dostane stabilní dobře placené místo na takové pozici, i když psychologickým profilem neodpovídá někomu, kdo by na tom postupu pracovat měl.)

P.S. Ano, měla tu drzost, že jako důkaz považovala to, co měli napsané v systém. Čekal snad někdo, že tam nějaký pošťák zadá, že se vykvákl na to balíček doručit? Nebylo by to tolik trapné, kdyby neudělali ten cirkus poslat mě na to je jejich takzvané „reklamační oddělení“, kde mě ještě v rámci místnosti zatáhli do další místnosti, aby to paní šla vyřešit tak, že si sedla na židli, zadala číslo zásilky a podívala se, před mýma očima, co je v počítači, aby odvrátila zrak od počítače a do očí mi řekla, že podle ní/nich je všechno v pořádku. Měla bych asi o mnoho méně co říct, kdyby se tahle část udála bez mé přítomnosti, protože jsem s tím, jaký je její oficiální postup toho, jak zjistit, jestli vznikl problém u nich nebo u mě, aby byl problém řešen jako reklamovatelný či nikoliv, nemohla dělat vůbec nic. Kdyby mě místo toho na rovinu odmítla u pultu, kde jsem původně stála 30 minut, vyšlo by to nastejno.

A bacha, tohle má i dovětek – když už jsme se shodly, že se neshodneme, požadovala jsem po ní balík zpátky. Načež mě ona poslala tam, kde, jak už jsme si řekli, se čeká od půl hodiny po dvě a půl. Kde bych si musela znovu vytisknout lístek, a znovu čekat cca hodinu, než se dostanu na řadu.

A to jsem kategoricky odmítla s tím, že mě paní u pultu, pardon, u přepážky poslala za ní, že tu záležitost ona se mnou celou vyřeší, takže, prosím pěkně, ať mi ten balík vrátí ona. Načeš teprve se ona, celá rozvrkočená, vzpamatovala, a řekla, ať jdu stejně k pultu (… no, tamtomu), že mi ho vydá tam.

A tam po mně, světe, div se chtěli občanský průkaz. Protože jiná paní pošťačka zase nebyla v obraze, co se děje.

Myslím, že jsem jí ho dala, ale mám pocit, že jsem ho nakonec nepotřebovala. Jen jsem jim tam dala podpis. Balík mi vydali.

A ta paní, co nevěděla, která bije, měla nějakou připomínku o tom, že „to bychom měli“. a já jsem periferii nějak zaznamenala, že se na sebe usmívají. Tak jsem se při odchodu usmála já, a na plnou poštu jsem se nonšalantně řečnicky zeptala, kolik z lidí asi ví, že už pošťáci nemusí dávat vědět, že doručují balík.

Škoda, že je lidská paměť tak krátká a zahlcená, že si mě, bohužel, při další návštěvě už nepamatovali.

Výhoda toho, když vám zruší domovskou poštu, na které ještě týden předtím hledali brigádníky. Inkognito!

Z čehož plyne následující:

a. Pošta nemusí dávat vědět, že vám někdo zasílá balíček. Pozor na to! Upozorněte své rodiče a prarodiče, prosím.

b. Pošta se nemusí pokusit balíček doručit (nebo ať mi někdo podá důkaz, že je to je jinak – z výše uvedeného postupu je zřejmé, že to dělat vlastně nemusí, a že tuto dříve povinnost (kdo ví, jak to má moderní pošta s povinnost nyní) může velmi hladce obejít – bez ohledu na to, co si zaplatíte, v momentě, kdy nedáte telefonní číslo, a pravděpodobně i když ho dáte, doručit ho adresátovi prostě nemusí).

c. na Českou poštu už se nedá spolehnout

d. zrušili pobočky i na místech, která byla přeplněná, takže vidím jako naprostý výsměch českým občanům, že se bavíme vůbec o tom, že bychom měli posílit počet pošťáků. Česká pošta to prostě nezvládá. Bylo nám přislíbeno, že dokonce srpna se tato kritická situace vyřeší, a já se ptám, kde je to řešení? Česká pošta už x let není schopná zazvonit na zvonek před Vánoci a předat vám balíček. Česká pošta vám raději hodí nějaký papír do schránky s tím, ať si to vyzvednete na XYZ. A mnohdy ani ten papír nevhodí. A mnohdy se stane, že ten papír najednou z ničeho nic o pár dnů později najedete ve schránce, někdy o týden, někdy o měsíc. Což se poměrně nezkomplikovalo v situaci, kdy spoustu vytížených poboček zkrátka zrušili, a na hlavní poště potom čekáte jak králíci hlava na hlavě, Bůh ví jak dlouho, obvykle aspoň desítky minut. A pokud je tam nějaký chudák senior, který se nevyzná v jejich automatizovaných krám robotech, protivná pošťačka, když se na to chce zeptat u pultu, pardon, u přepážky, ho pošle zpátky ke krám robotu, načež daný senior prohlásí, zcela oprávněně, že na to teda pěkně kašle (citováno eufemisticky). Je očividné, že s tím krám robotem neumí pracovat, ale ta pipina u pultu, pardon, seriózní pracovnice u pultu, pardon, u přepážky České pošty se ani nezeptá, co je za problém. Pro ni je jenom problém, že nemáte lístek.

e. Česká pošta = byznys Non plus ultra, kde od vás očekávají, že si za každou cenu koupíte dražší službu. Pokud to neuděláte, nemáte nárok si stěžovat ani reklamovat. Budou dělat všechno pro to, aby se vaše pošta nebo balíček procestovaly na vaši útratu po celé republice, jenom aby se vám vrátily zpátky. Podávají zastaralé informace, aktuální jsou nedohledatelné, na e-mail vám jsou schopni odpovědět leda tak za měsíc. Anebo můžete hodiny vydržet u telefonu čekat, až vás někdo milostivě spojí s člověkem místo s plechovkou.

Jo, a ten balíček jsem pak vzala a poslala ho Zásilkovnou, a nebyl vůbec žádný problém. Což jsem chtěla udělat původně, bohužel v té době mi z nějakého důvodu nefungovala aplikace a na místě, kde jsem chtěla balíček poslat, mi zase nebyli schopní říct, co s aplikací je, a jak to spravit. Nakonec jsem ji odinstalovala a nainstalovala znovu a bylo vše v pořádku.

Suma sumárum: městu jste rozprodali všechno, nechápu, proč neprodáte město. Opravdu se mi z duše hnusí, že pobíráte 70 a 90 000, – Kč, a výsledkem je zdražování, dlouhodobě nefunkční silnice, nefunkční pošta, a cpaní parkovacích automatů někam, kde to není potřeba/žádané/vítané. Kdybyste nezavedli systém, že se všude platí první půlhodina po koruně, takže všichni zaměstnanci města skáčou, jak kobylky ze svých pracovišť platit po půl hodině jednu korunu městu. Protože ty vaše karty, které by si snad někdo i zaplatil, kdyby na to měl peníze, slouží pouze jednomu účelu, jednomu jedinému, a sice rvát vám do chřtánů další peníze. Nám to ani nezajistí parkovací místo u domu, takže proč bychom si to kdokoliv z nás kupovali? Nejsme tak hloupý jak byste chytří.

To potom drazí zakleknout a chránit můžou korzovat (pouze!) za slunečných dní kolem města 10 000× za den, ale lidi nejsou hloupí, aby systému nevyužili. Proč jste raději nevrátili plnou platbu za parkování ve městě, a místo toho rozšiřujete parkoviště na místech, kam parkoviště vůbec nepatří. A já se modlím, abyste za vaše nekorektní jednání vůči občanům města jednoho krásného dne dostali pokutu, až zezelenáte, za ničení města a přispívání k prohlubování sociálních nůžek. Bohatí budou pořád mít na to zaparkovat kdekoliv, včetně zakázaných míst, protože proč by si nezaplatili pokutu, když je to pro ně pohodlnější z místa, kde se neparkuje, ale čím dál tím méně lidí si bude moct dovolit dopravovat se na pracoviště vůbec. Takže gratuluji. Ještě nějaký sociolog, který chce otravovat s prekarizovanou prací, přičemž s tím není schopný udělat ale lautr nic (kromě napakování si vlastní kešeně, ideálně na akademické půdě), a bude kňučet a kvílet o tom, jak jsou chudí zneužívání, protože se jim nedostává plných pracovních úvazků, a jsou tak nuceni vzít si méně hodnotné částečné úvazky či ani to ne?

Ještě někdo se chce vysmívat nějakým youtuberům na tiktokerům, když to jsou jediní lidé, kteří nic a nikoho nezatěžují, a přitom jsou schopni si vydělat na nezbytné výdaje a všechny své potřeby? Kteří jsou schopní si svou prací nahrabat tolik, kolik normálně zaměstnanec v životě neuvidí, přičemž nezatěžují životní prostředí (tak moc v porovnání s jinými odvětvími, což? Hellou, Evropská unie!), drahé firmy tím, že by od nich chtěli práci nebo peníze, nebo, nedopusť nikdo ani nic, obojí, nebo prostor, kde pracovat a další benefity, a kteří pravděpodobně nikdy nebudou muset řešit to, co všichni ostatní, kteří neměli to štěstí stát se bohatými a slavnými, budou muset řešit dennodenně až do konce svých dní?

P.S. Mějte rádi Českou poštu a podpořte ji, je tam spousta milých, hodných, ochotných a/nebo normálních lidí.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz