Článek
Škoda už si s koncernem VW nerozumí, neshodli se na motorech
Jde o velmi zajímavý historický moment – alespoň co se této české značky týče. Od doby, kdy se Škoda spojila s koncernem Volkswagen, byla takovou skoro až ušlápnutou partnerkou. Co se vymyslelo v nejvyšších kruzích VW, to bylo také obvykle realizováno. Ovšem vypadá to, že se konečně blýská na lepší časy – a ze Škody se stane opět ta sebevědomá značka, jakou byla dříve.
Rušit zavedené modely? Jen na základě potvrzených dat
A co se stalo? Koncern VW velmi fandí elektromobilitě. To nejspíš pro nikoho, kdo se o tuto oblast jen trochu zajímá, není žádným tajemstvím. A se Škodovkou a celkově vzato s Českou republikou má v tomto ohledu velké plány. Do roku 2026 by mělo 20 % prodaných automobilů být právě ze sekce „elektro.“ To by samozřejmě znamenalo rušení některých oblíbených modelových řad – Kamiq, Scala a Fabia.
Ovšem Škoda s těmito cíli tak úplně nesouzní. Její vedení udávaným číslům nevěří, takže se rozhodně nechce upsat tak unáhleným závěrům. Modelové řady tedy bude rušit pouze v případě, že se skutečně podaří oněch 20 % dosáhnout, jak napsal web Garáž.
Jiné oblíbené řady zůstanou
Rozhodně to však neznamená, že i kdyby se tak stalo, překopává tato značka kompletně svou nabídku. Tohoto se obávat nemusíte. Lepší modely – Kodiaq, Octavia a Superb – by měly být zachovány tak jako tak. A podle rozhovoru, který šéf Škoda Auto Klaus Zellmer poskytl redakci SeznamZpráv, se počítá i se zbrusu novým elektromodelem.
Koneckonců jde o poměrně logické rozhodnutí. Jde o ideální kousky, kterým zatím elektromobily konkurovat nemohou – tedy alespoň co do dojezdu ne. Na popojíždění po městech si tedy budete moci koupit šikovný elektromobil, a pro rodinné výlety lépe uplatníte „klasiku,“ aby se tak řeklo. A pokud zatím dvě auta v rodině nemáte, dost možná byste měli tuto myšlenku zvážit. Tak si to alespoň Škoda představuje.
Otázkou samozřejmě zůstává, jak na tuto novou politiku Češi zareagují. V některých ohledech zkrátka a dobře patříme spíše mezi konzervativnější spotřebitele – a nejsme si jistí, zda si tohle VW uvědomuje.
Co si o tomto tématu myslíte vy?
Zdroj: SeznamZprávy, Garáž