Článek
A není divu. Je totiž dlouhé skoro 4,9 metru a kufr má větší než ten, na který jsme zvyklí u starého dobrého Superbu, takže se do něj leccos vejde. A srdce každého motoristy si zaručeně získá i bohatou výbavou a dojezdem až 2000 km. A třešnička na dortu? U nás se má prodávat za cenu kolem 800 tisíc korun. A to je cena, za kterou dnes dostanete spíš vyšší výbavu u menší Octavie – a ne takovou pecku, jako je tohle.
Kufr na chalupu, výbava na dlouhé trasy
Seal 6 DM-i nabídne 670 litrů zavazadelníku, po sklopení sedaček dokonce až 1535 litrů – což je něco, co z něj podle našeho názoru dělá opravdu ideální rodinné auto. Výrobce navíc chystá dvě verze pohonu, aby uspokojil opravdu každého zákazníka. Ta slabší má benzinový motor 1.5 (100 k) a elektromotor o výkonu 163 koní. Nicméně parametry nemá špatné. Na stovce je za 8,7 vteřiny a čistě na elektřinu ujede až 80 km.
Silnější varianta pak do celé výbavy přidává ještě silnější elektromotor (218 koní) a větší 18kWh baterii, která vám podle dostupných údajů poskytne až 150 km elektrického dojezdu. A díky 65litrové nádrži navíc dostanete kombinovaný dojezd kolem dvou tisíc kilometrů (opravdu zcela bez zastávky na nabíjení nebo tankování).
Výbava? Chladnička i vzduchový podvozek
V základní výbavě najdete celou řadu zajímavých detailů. Nás zaujala například digitální přístrojová deska, 12,8palcový infotainment a vyhřívaná a odvětrávaná sedadla (klimatizaci pak bereme jako samozřejmost). A k mání je dokonce i systém V2L, díky kterému můžete z auta napájet třeba kempingový vařič. Ve vyšší výbavě si pak můžete jako bonus dopřát i vzduchové odpružení a vestavěnou ledničku – a to už je v dané cenové kategorii podle nás opravdu rarita.
Cena, která může zamíchat kartami
Na čínském trhu začíná BYD Seal 6 DM-i na částce v přepočtu 320 tisíc korun. Ale netěšte se předčasně, v Česku to bude samozřejmě víc – ale i cenovka kolem 800 tisíc z něj dělá mimořádně zajímavého soupeře pro všechny zavedené značky. Provedli jsme malé srovnání a zjistili, že aktuálně dostupná Škoda Superb Combi začíná nad milionem, a o plug-in hybridu se snad nemá cenu ani bavit. Na trh by mělo tohle auto dorazit v září, tak uvidíme, jestli je i naživo tak skvělé, jak slibují prospekty.
Dokázali byste dát šanci čínskému autu s parametry, které zatím poráží i evropskou konkurenci?
Zdroj: CleanTechnica, CnEVPost, Electric Drive