Hlavní obsah
Automobily a doprava

Mezi řidiči má pověst průšviháře, ve skutečnosti je na něj spoleh. Laguna III nikdy nezklame

Foto: Freepik

Automobil

Řekněte nahlas „Laguna“ a sledujte, jak se většině lidí zkroutí ústa jako po sklenici octa. Ano, je to opravdu tak, tenhle francouzský sedan si totiž za ta léta vysloužil pověst auta, které vám spolehlivě pokazí víkend a provětrá peněženku.

Článek

Jenže podle nás to vůči němu není tak úplně fér. Stejně jako u lidí totiž platí i u aut, že první dojem může klamat. A zrovna Laguna představuje, jak se vám chystáme ukázat, opravdu krásný příklad.

Smolař s předsudky – a přitom v jádru férový parťák

Model Laguna II (2001–2007) si to u motoristů pěkně pokazil – to vám rozhodně nijak rozmlouvat nebudeme. Ono by to totiž ani nešlo. Elektronika zlobila, turba odcházela, vstřikovače trucovaly a podvozek stárnul snad ještě rychleji než mléko na slunci. Ne, tohle všechno rozhodně nelze popřít a opravdu není divu, že se spousta řidičů na tuhle „Frantinu“ dívá dodnes skrz prsty. Ale nenechte se mýlit – neplatí to pro všechny kusy.

Facelift od roku 2005 už dostal rozum, bez nadsázky. A spolehlivost šla znatelně nahoru. Takže pokud narazíte na dobře udržovanou Lagunu z těchto let, může to být opravdu ideová trefa do černého (a to tím spíš, že ji řada lidí před vámi objede bez povšimnutí a cena by tomu mohla odpovídat).

Laguna III: nenápadný, ale spolehlivý pracant

Třetí generace (2007–2015) už si pověst významně napravila. Renault se už podle našeho názoru ze svých předchozích eskapád poučil, design trochu zklidnil a zapracoval na kvalitě zpracování.

Poctivý diesel, automat, klidné svezení a výbava, za kterou by se nestyděl ani Passat – přesně tohle můžete od nejnovější generace čekat. Ovšem kvůli tomu, že v té době už měly Laguny nevalnou pověst, se o tuhle novinku lidé právě neporvali. Dneska ji ovšem díky tomu koupíte levněji než konkurenci, a přitom dostanete možná víc muziky, než jste kdy čekali.

Zapomeňte na „podvozky, které nemají rády české silnice“. Místo toho myslete na to, že kdo se o auto poctivě stará, tomu se tenhle čtyřkolový společník většinou skvěle odvděčí. A u Laguny to platí dvojnásob.

Takže tohle autíčko si jako ojetinu klidně pořiďte. Jen si opravdu dobře zjistěte, do čeho jdete – a hlavně z čeho vybíráte. Předfacelift 2.0 dCi? Klidně ano. Ovšem první ročníky s 1.9 dCi bez historie raději nechte někomu jinému – takového černého Petra si totiž určitě vytáhnout nechcete.

A co vy? Máte zkušenosti s Lagunou, nebo byste do ní nikdy nesedli?

Zdroj: Autorský text, PistonHeads, RAC, Usedcarsni

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít publikovat svůj obsah. To nejlepší se může zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz