Článek
Dejte si pozor na statistiku: tyto modely aut mají problém s STK
Nejspíš jste to někdy zažili také – i když jste si mysleli, že je váš automobil v pořádku, technik na STK vás přesvědčil o opaku. Obvykle nejde o žádnou tragédii, protože na nápravu potíží máte 30 dní. Ovšem i tak to dokáže člověku značně znepříjemnit den.
Dacia Logan – na ni pozor
Prvním automobilem, u kterého se vyplatí zvednout varovný prst, je Dacia Logan. Je levná, snadno ovladatelná a vypadá dobře. Ovšem o dalších věcech její prodejci mluví o poznání méně ochotně. Slyšeli jste například někdy říkat, že po 12 až 13 letech provozu může mít problém s podvozkem a trpí na korozi? Ne? Tak abyste pak nebyli na STK překvapeni, tyhle dvě věci se totiž opravdu vyplatí pohlídat. A problémy mívají i brzdy. Mezi další modely s obdobnými obtížemi patří podle TÜV-Verband i Renault Twingo, Dacia Duster a Renault Clio.
Mladší auta mívají také problémy
Přesuňme se do trochu mladší kategorie. Pokud vlastníte auto ve stáří 10 a 11 let, pak k největším „problémistům“ patří kromě zmíněné Dacie Logan i její „sestřička“ Duster a Renault Twingo. U mnoha z nich však podle techniků začínají potíže mnohem dříve, takže obavy byste měli mít klidně už po nějakých 5 letech provozu. Tady se objevuje i VW Sharan.
Máte Teslu? Dejte si pozor
A co takhle v podstatě zánovní ojetiny, které si na silnicích užily jen nějaké 2 až 3 roky? Ano, i s těmi bohužel mohou být potíže. Pomyslnou rudou vlajku v tomto případě nese Tesla Model 3, ale také Ford Mondeo a Škoda Scala. Nenechte se tedy mýlit – i relativně zánovní ojetině byste měli před návštěvou STK věnovat patřičnou péči.
I když máte na nápravu zjištěných závad 30 dní, nepodceňujte to. Pokud byste totiž neprošli ani na podruhé, budete muset nechat auto odtáhnout přímo do servisu – odjet vám s ním už totiž nedovolí, jak varuje web ŘídímAuto. A pokud byste se náhodou s takovým „šrotem“ vydali na silnice, můžete přijít i o řidičské oprávnění.
Jaký je váš oblíbený model auta?
Zdroj: ŘídímAuto, TÜV-Verband