Článek
Jenže časy se mění – a kdo nenabízí alespoň jeden pořádný elektromobil, ten si podle trhu (i nejrůznějších nařízení „svrchu“) ani neškrtne. Není tedy divu, že právě tahle japonská značka s letitou zkušeností s auty do terénu teď podle stránek WhatCar přichází s novou elektrickou Vitarou, která má ambice oslovit i ty, kdo se zatím na elektroauta dívali spíše skrz prsty. Přemluvit je může pomoci i údajně velice atraktivní cena.
Nová Vitara? Tichá parťačka do terénu
Model eVitara, jak už název napovídá, je první čistokrevný elektromobil od značky Suzuki (mimochodem Michio Suzuki v roce 1909 původně založil dílnu na výrobu tkalcovských stavů v Hamamatsu, k automobilům se to celé překlopilo až o pár desítek let později). Vypadá moderně, ale znát je, že za ním nestojí jen Suzuki samo – design i techniku totiž Japonci několik let ladili ruku v ruce s Toyotou (koneckonců dost možná znáte jejich další společné modely Swace a Across – jen doteď nevíte, že za jejich vznikem stála právě takováhle spolupráce). Tady se ale Suzuki ujalo hlavního slova. A na autě je to znát.
Nová platforma? Všechno od podlahy
Suzuki si pro svůj nový elektromobil nepůjčilo starší techniku od Toyoty, jak by se nejspíš dalo čekat (a v automotive se to běžně děje), ale s pomocí Toyoty a Daihatsu vyvinulo úplně novou platformu Heartect-e. Měla by být lehká, bezpečná a také nabízí víc místa uvnitř, protože má kratší převisy a chytře uloženou baterku.
A co je důležité: počítá také s pohonem všech kol, nad čímž jistě všichni milovníci aut do nepohody zajásají. O oblíbený systém AllGrip 4×4, který známe třeba z hybridní Vitary, tak rozhodně nepřijdeme.
Co se bude nabízet pod kapotou? Tedy… pod podlahou
eVitara bude podle informací ze stránek Elyctrifying k mání ve třech verzích, takže si velmi snadno vyberete tu svou:
• Základní s jedním motorem a menší baterií (49 kWh) – výkon 142 koní, dojezd kolem 340 km.
• Silnější s jedním motorem a větší baterií (61 kWh) – výkon 172 koní, dojezd až 425 km.
• Čtyřkolka se dvěma motory (61 kWh) – 181 koní, zrychlení z nuly na sto za 7,4 sekundy, dojezd cca 389 km.
A co je příjemné: všechny verze mají v základu tepelné čerpadlo, takže o dojezd se nemusíte bát ani v zimě.
Jak se vám nová eVitara líbí?
Autorský text, WhatCar, Elyctrifying