Hlavní obsah
Automobily a doprava

Volkswagen prodává kopii Škody Kodiaq hluboko pod cenou: Jde o nové luxusní SUV

Foto: Stacey Harris / Creative Commons / Attribution-Share Alike 2.0

Prodejna Volkswagen

Kdyby vám někdo řekl, že si můžete koupit nové SUV s technikou Volkswagenu a vzhledem Škody Kodiaq za 350 tisíc korun, asi byste se zasmáli. Jenže jak jsme v redakci zjistili, on to opravdu není vtip.

Článek

Takové auto totiž podle našich zjištění opravdu existuje – jmenuje se Jetta VS8 a vyrábí ho samotný Volkswagen. Ale ještě než začnete přemýšlet, jakou barvu byste chtěli a kolik byste chtěli utratit za jeho výbavu, raději se posaďte. Do Česka se totiž tohle „lidové“ SUV vůbec nechystá.

Auto, které Škodě kouká přes rameno

Volkswagen si totiž pod značkou Jetta otevřel vlastní odnož určenou pro trhy, kde se pořád ještě počítá každá koruna – tedy hlavně pro Čínu a obecně pro Asii. A vsadil na osvědčený recept: vezme techniku z minulých generací Škody a Volkswagenu (protože koneckonců svou spolehlivost prokázala), oblékne ji do nového kabátu, přidá trochu moderní výbavy a protože je situace taková, jaká je, srazí cenu na minimum.

Model Jetta VS8 tak navazuje na své menší sourozence VS5 (alias přestrojený Karoq) a VS7 (ten je pro změnu inspirovaný Kodiaqem). Novinka je větší, prostornější a působí dojmem, že by klidně mohla stát vedle současného Kodiaqu v českém autosalonu – tedy kdyby ji sem někdy někdo pustil.

Cena, o které si v Evropě můžeme nechat zdát

A teď to nejlepší – cena. V přepočtu z čínských jüanů vychází základní verze na zhruba 350 tisíc korun. To je částka, za kterou si u nás dnes pořídíte leda základní Dacii nebo několik let staré SUV z druhé ruky (a budete se každou chvíli bát, jestli vám na cestě někde neklekne). Vrcholná výbava pak vyjde asi na 400 tisíc.

Přitom však nedostanete žádnou „plechovku bez klik“. Tohle auto má bez nadsázky vše potřebné – ABS, ESP, klimatizaci, centrální zamykání a další běžné prvky výbavy, které byste u něj nejspíš čekali (naopak by bylo těžké narazit na něco, co nemá, pokud si tedy nemyslíme různé multimilionářské hračičky). Žádné výstřelky, ale přesně to, co běžný řidič potřebuje.

Bohužel na evropský trh se tenhle krasavec vůbec nepodívá. Důvodem jsou přísné normy, drahá homologace a hlavně snaha koncernu nekanibalizovat vlastní dražší modely. To by byl totiž rozhodně sám proti sobě.

Měla by se i u nás prodávat levnější auta bez zbytečných technických kudrlinek?

Zdroj: Autorský text, Wikipedia, Carscoops

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz