Hlavní obsah

Volkswagen zarazil trh novou „kopií“ Škody Kodiaq: Lidové SUV bude stát jen 350 tisíc

Foto: AutoŽivě.cz

Auto Volkswagen

Tak to vezměme hezky od podlahy – v redakci jsme si zase jednou řekli: „Tohle auto by u nás mělo obrovský úspěch.“ A hned nato jsme zjistili, že máme vlastně tak trochu smůlu.

Článek

Objevili jsme sice perfektní kousek od známé značky, ale vzápětí zjistili, že se do Česka vůbec nedostane. Tentokrát jde o novinku Volkswagen Jetta VS8, SUV, které kombinuje známou techniku, solidní výbavu a cenu kolem 350 tisíc korun. To není překlep, opravdu ne – vážně by si tohle vozítko koupil i průměrný puberťák z prázdninové brigády. Jenže, jak už to bývá, háček se skrývá v místě původu – vyrábí se totiž výhradně pro Čínu.

Volkswagen zůstane lidový – ale jen pro Číňany

Značka Jetta vznikla pod křídly Volkswagenu právě pro čínský trh, a to především proto, aby nabídla levnější a jednodušší alternativu k evropským modelům, které se na zdejším trhu ne vždy dobře uchytily. A dělá to po svém – vezme osvědčený technický základ z minulých generací Škody nebo Volkswagenu, přidá k nim decentní design, na který místní nedají dopustit, a nabídne to vše za částku, která by u nás sotva stačila na základní Dacii.

Žádné experimenty, jen jistota

Karoserie měří 4 629 mm na délku a rozvor 2 731 mm, což znamená dost místa pro rodinu i zavazadla – a to i v případě, že pojedete na nějaký delší výlet. Platforma MQB s víceprvkovým zadním zavěšením pak ve vší skromnosti slibuje vyvážený kompromis mezi pohodlím a stabilitou.

A motor? Klasika, která sází na jistotu: pod kapotou pracuje známá jednotka 1.4 TSI (EA211) s výkonem 150 koní a šestistupňovou automatickou převodovkou s měničem.

Interiér, který neurazí – a cena, která bere dech

Uvnitř najdete interiér, který připomíná současné směřování mateřského Volkswagenu – jednoduché linie, centrální displej jako „tablet“ a minimum tlačítek. Materiály jsou samy o sobě sice jednodušší, ale rozhodně nepůsobí lacině. Spíš tak nějak užitečně a úsporně.

A teď k té nejzajímavější části – k ceně. Základní verze stojí v přepočtu asi 350 tisíc korun, za maximální výbavu pak dáte zhruba 400 tisíc. Na naše poměry se zdá, že jde o částku doslova pekelně nízkou, v Číně je to ale běžný standard. A je opravdu škoda, že je od nás tahle země tak daleko. U tohohle kousku bychom si totiž vážně dali říct.

Chtěli byste, aby se podobně „lidová“ auta prodávala i u nás, i kdyby postrádala pár zbytečných funkcí?

Zdroj: Autorský text, Carscoops, Formacar

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít publikovat svůj obsah. To nejlepší se může zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz