Článek
Tesla není známá právě příznivým přístupem k reklamacím. Navíc k nim zákazníky leckdy nutí uměle.
Výměna baterie by měla být běžnou věcí, ne však u Tesly
Další ránu teslácké reklamační a servisní pověsti zasadil uživatel, který své zážitky sdílí na facebookovém profilu MojaTesla. Jeho příběh vás nejdříve donutí žasnout – a pak se spravedlivě rozčílíte.
Deset let stará, cena nehorázná
Když si svou Teslu S kupoval, nebyl ještě boom elektromobilů tak velký jako dnes. Ale protože se mu samotná myšlenka líbila, šel do toho. Jak sám říká, využíval ji hodně – pendlovala zejména mezi Norskem a Polskem. A my se nedivíme – zejména v Norsku musel být z potřebné infrastruktury nadšený.
Po deseti letech mu však vypršela záruka na baterii. To by se na první pohled nemělo jevit jako problém – baterie této značky jsou totiž známé svou dlouhou výdrží. Například web Technologie uvádí, že „po ujetí 100 tisíc kilometrů, což je průměrně přibližně 250 nabíjecích cyklů, dochází k poklesu kapacity baterie přibližně o pět procent. Při 200 000 najetých kilometrech byla ztráta kapacity na úrovni sedm procent.“ Údaje se vztahují právě k modelu S. A to potvrzuje i tento uživatel.
„Není to v pořádku. Jako před týdnem se nabíjelo ještě na 96 %, a dnes jen na 34 % a mám dojezd 120 km. A kde jsou další 2/3 baterií?“ píše na svém profilu. S celým problémem se rozhodl zajet do servisu. Cena za novou baterii ho šokovala – šlo o 206 156,67 PLN (přibližně 1 072 000 Kč). Pro srovnání – za tuhle cenu byste si bez potíží pořídili trochu ojetou Teslu. Ne tak jen samotnou baterii.
Háček a ještě jeden háček
Ovšem jak se ukázalo, vše bylo ještě složitější. Variant bylo více. Tento milovník elektromobilů si mohl pořídit buď repasovaný kousek o kapacitě 85 kWh za cenu 78 975,61 PLN (což je asi 400 000 Kč), nebo zbrusu nový kousek o kapacitě 85 kWh za cenu 86 349,59 PLN (asi 440 000 Kč), s možností odblokování až na 90 kWh – to už ovšem za příplatek.
A právě tady se dostáváme k té ceně 1 072 000 Kč. Za to už by se dala koupit garsonka – a Tesla chce takovou částku jen za baterii. Mnoho uživatelů dá před nákupem nové, ale přitom už technologicky a typově zastaralé baterie přednost nákupu zbrusu nového vozu, který je po všech stránkách výhodnější. Takhle se tedy tvoří obraty, dámy a pánové. Manažeři Tesly vám zkrátka nový vůz vnutí, i když nechcete.
Co na cenovou politiku Tesly říkáte vy?
Zdroj: MojaTesla, Technologie