Hlavní obsah

Zbrusu nový elektromobil se pyšní nejnižší cenovkou v Evropě: Láká na výbavu i praktičnost

Foto: Alexander Migl / Creative Commons / Attribution-Share Alike 4.0

Dacia Spring

Řekněme si to narovinu – když se řekne „Dacia“, málokomu se rozbuší srdce nějakou vášní nebo dokonce obdivem. Jenže tahle značka si už dávno přestala hrát na levnou Popelku, kterou byste si pořídili jen v případě nouze.

Článek

A s novým modelem Dacia Spring to tihle Rumuni (nebo spíš Francouzi, vlastní je totiž přímo Renault) dotáhli ještě dál. Ve hře totiž podle nás rozhodně není jen další „levné elektro“, ale poctivě promyšlený městský vůz, který vypadá moderně, nestojí nijak nehorázně moc a zvládá toho víc, než byste čekali.

Kapesní elektromobil, který si na nic nehraje

Nový Spring je nejmenším modelem Dacie – ale rozhodně ho kvůli tomu nezavrhujte. Opravdu to není nějaký chudý příbuzný. Naopak, je to nejlevnější elektromobil na evropském trhu (pokud tedy nepočítáme zbrusu nové modely a ne nějaké ojetiny).

A přitom nabízí výbavu, za kterou by se nestyděly ani větší vozy: ve hře jsou například vyspělá LED světla, digitální přístrojový štít, velký displej multimediálního systému nebo USB-C porty (a za nás musíme rozhodně vypíchnout i krásný, do detailu promyšlený interiér, který na první pohled nepůsobí vůbec lacině).

A pozor – i přes všechny novinky, které se do něj vešly, váží méně než jednu tunu. A to je v dnešní době, kdy i městská auta váží obvykle minimálně o 300 kilo více, doslova malý technický zázrak.

Praktické auto pro každodenní život

A vlastně se tomu až tak nedivíme. Dacia se totiž očividně snažila vyjít vstříc reálným potřebám městských řidičů. Alespoň co do úložného místa je to podle nás ve své kategorii opravdu splněný sen:

  • zavazadlový prostor má 308 litrů (po sklopení sedadel dokonce 1004 l)
  • a frunk pod kapotou nabídne dalších 26 litrů – je tedy ideální třeba na kabely nebo podobné nezbytnůstky.

A v interiéru najdete ještě přes dalších 30 litrů místa v odkládacích přihrádkách. Malé auto, ale chytře využitý prostor – tak bychom se ho nebáli charakterizovat.

Co je pod kapotou? Dvě verze, stejný cíl

Spring se navíc nabízí ve dvou výkonnostních verzích, takže si můžete vybrat, co se vám hodí více:

  • 33 kW (45 koní) – z 0 na 100 za téměř 20 sekund, ale cenově nejdostupnější
  • 48 kW (65 koní) – výrazně svižnější, stovku dá pod 14 sekund

Na dálnici s tím díru do světa neuděláte, to je třeba si přiznat. Ale ve městě a okolí to bohatě stačí – a přesně na takové popojíždění je podle názoru naší redakce tohle auto určeno. A připlatit si můžete i za DC nabíjení 30 kW, baterii nabijete z 20 % na 80 % za 45 minut – jinak se nabíjí cca 11 hodin z běžné zásuvky nebo pomocí 7kW wallboxu (4 hodiny).

Jak se vám tohle nové autíčko líbí?

Zdroj: Autorský text, Cadena SER, Wikipedia, The Verge

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz