Hlavní obsah
Jídlo a pití

Fastfoody zdražily a lidé konečně přestanou cpát do dětí blafy

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Eisenmenger / Pixabay

Fastfoody jsou odpad, přesto je Češi milují kvůli jejich nízké ceně. Ta se ale pomalu stává minulostí a tak se možná blíží revoluce ve stravování, kdy už se lidem nezdravé a polotovarové jídlo z fastfoodů nevyplatí kupovat.

Článek

Osobně jsem fastfoodům nikdy příliš nefandila. Brala jsem je prostě takové, jaké jsou - tedy jako rychlé občerstvení, když jsem někde lítala a měla hlad. Když jsem chtěla jít na něco dobrého šla jsem do normální restaurace. Jsou ale lidé, kteří mají návštěvy ve fastfoodech jako vrchol gastronomie.

„Luxus“ za pár kaček

Dříve na jídlo do fastfoodů chodily především lidé, kteří měli hluboko do kapsy. Za pár korun se tu dalo pořídit jídlo a lidé si připadali jako, že jedí něco lepšího, než by si udělali doma. Bohužel opak je pravdou a kdyby si za ty peníze raději nakoupili kvalitní suroviny a uvařili si doma, byli by na tom lépe. Většina jídla ve fastfoodech je z nekvalitních polotovarů mizerné jakosti, které dobře chutná jen díky nadstandardním dávkám koření.

Děti do fastfoodů nepatří

Nedávno jsem psala, že děti nepatří do podniků pro dospělé a teď bych je „vyhazovala“ ještě z fastfoodů. Jsem asi fakt hrozný člověk. S tou kavárnou je to možná na diskuzi, ale co se týká fastfoodů, tak tam na tom jednoznačně trvám. Byť vím, že řada z nich cílí právě na mladší zákazníky. Pro mě bývají návštěvy fastfoodů často o nervy. Když vidím, jak tam rodiče strkají přepálené a přesolené hranolky ani ne ročním dětem a argumentují tím, že ty batolata to chtějí, stojí mi vlasy hrůzou. Dětem do jednoho roku by se totiž nemělo jídlo solit vůbec, kvůli tomu, že na to jejich ledviny ještě nejsou připravené. A ve věku 1-3 let by měly mít maximální denní dávku soli 2 g.

Fastfoody dětem škodí

Příliš časté stravování ve fastfoodových řetězcích může vést k řadě zdravotních problémů, včetně obezity, vysoké hladiny cukru v krvi a vysokého krevního tlaku. Zároveň může fastfood ovlivnit stravovací návyky dětí, což může vést k nedostatku konzumace zdravých potravin, jako jsou ovoce, zelenina a celozrnné produkty. Navíc fastfood často obsahuje velké množství kalorií, tuku a cukru, což může negativně ovlivnit energetickou hladinu a celkové zdraví dětí. Je proto důležité omezit příjem fast foodu a dětem nabízet vyváženou stravu s dostatkem živin a vitamínů.

Pro Čechy je fastfood zážitek

V Česku se fastfood stále ještě bere jako zvláštní pochoutka. I když rychlé občerstvení nemusí být dražší než restaurace, už nejsou ani tak levné jako dříve. Restaurace, které cílí na nižší a střední třídu, začínají mít problémy. Lidé začínají šetřit a více volí domácí vaření. Nadnárodní fastfoodové řetězce se ale stále ještě drží.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz