Hlavní obsah
Názory a úvahy

Stát rozdává 50 000 Kč na lepší život, ale lidé jsou líní si peníze vyzvednout

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Bára Divá

Peníze jsou jako čas - nikdy jich není dost, pokud je neumíte efektivně využít.

Stát rozdává desítky tisíc lidem, kteří chtějí mít lepší život. Překvapivě si pro peníze skoro nikdo nepřišel. Lidé jsou totiž líní vyvinout jakékoliv úsilí.

Článek

Že pečení holubi do pusy sami nelétají se učíme od dětství, a přesto to spousta výtečníků dosud nepochopila. Ono totiž válet se na pracáku a žebrat o dávky je jaksi jednodušší než vyvinout nějakou iniciativu.

Stačí jen chtít

Stát už evidentně neví, co si má počít, aby v určitých lidech vyvolal alespoň minimální aktivitu a snahu se o sebe finančně postarat. Už to došlo tak daleko, že díky tzv. Národnímu fondu obnovy, nabízí 50 000 Kč lidem na zlepšení nebo získání nových profesních dovedností. Celkem má na tento účel připravených 5 miliard korun. Jenže zájem lidí je minimální. Protože to od nich vyžaduje nějakou práci - musí podat žádost a vybraný kurz úspěšně dokončit.

50 000 Kč zadarmo? Sem s nimi!

Když jsem se o kurzech dozvěděla, byla jsem nadšená. Okamžitě jsem si vyhlédla koučovský kurz, protože bych svá moudra ráda předávala lidem i osobně. Cenově mi to parádně vyšlo na rovných 50 000 Kč a o složení zkoušek jsem se nebála. Říkala jsem si, jak je to skvělá příležitost. Nad koučováním přemýšlím už dlouho, pořád to odkládám a teď mi jen tak spadne do klína koučovský kurz zdarma. Bohužel mi radost dlouho nevydržela. Jednou z podmínek pro získání peněz je být vedená v evidenci Úřadu práce ČR, a to jako uchazeč o zaměstnání nebo zájemce o zaměstnání. Což mě bohužel diskvalifikuje. V životě jsem na pracáku nebyla a nechat se tam zaregistrovat „jen tak“ by nešlo. Nepohřbím kvůli „zábavě“ podnikání.

Kdo chce, pracuje

Ale vrtá mi to hlavou. V dnešní době dělá stát první poslední proto, aby lidé pracovali. Nabízí rekvalifikace, zvyšuje minimální mzdu, podporuje zaměstnavatele v přispívaní zaměstnancům na stáří a stejně to lidem nestačí. Osobně si myslím, že dnes je dlouhodobě nezaměstnaný jen absolutní lempl, který prostě pracovat nechce. Kdo chce, tak si práci našel. Už totiž nezáleží ani na tom, co máte vystudované, můžete se rekvalifikovat, nebo si doplnit vzdělání a začít s čistým štítem v oboru, který vám bude připadat nejperspektivnější. Stačí jen chtít.

Znáte někoho, kdo tímto programem prošel?

Zdroj: https://www.mpsv.cz/web/cz/jsem-v-kurzu

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz