Hlavní obsah
Názory a úvahy

Velikonoce jsou krásný svátek pro lidi, kteří mají v hlavě mozek

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Couleur / Pixabay

Velikonoční koleda je krásná tradice.

Miluju Velikonoce a rozhodně nepatřím k lidem, kteří by se rádi nechávali mlátit. To mi ale vůbec nekazí „dětskou“ radost z toho, když mě někdo honí s pomlázkou. Horší by bylo, kdyby už za mnou nikdo neběhal.

Článek

Miluju Velikonoce! Je to můj nejoblíbenější svátek v roce už od dětství a pochybuju, že se na tom někdy něco změní. Je jaro, venku je hezky, všude je dobré jídlo, dobrá nálada a porce dobrodružství. Každý má totiž Velikonoce takové, jaké si je udělá.

Nejsem chudinka a mlátit se nenechám

Rozhodně nepatřím mezi lidi, kteří by měli potěšení z toho, že jim někdo způsobuje bolest. Jenže o tom správné Velikonoce rozhodně nejsou. Pokud je někdo grázl, který si myslí, že Velikonoce jsou čas na to, aby jednou za rok ukázal svou pravou povahu, nemá mezi lidmi, co pohledávat. A z toho, že mi pár lidí „šmrdlá“ zezadu kalhoty pomlázkou obalenou polštářem mašlí opravdu nemám trauma a mlácená si nepřipadám.

Žůžo dobrodrůžo

Navíc, na dospělé koledníky nikdy nečekám. Dobrovolně se nechám „vyšlehat“ tak akorát od dětí, které zazvoní u dveří. Ovšem kamarádi? Ohohoho! Tak na ty rozhodně nečekám a obvykle po vzoru „chyť mě, když to dokážeš“ málem zbouráme celý barák i přilehlé okolí. Pánové posilnění pár panáky to nechtějí vzdát a já jsem nikdy nepatřila k lidem, kteří by svůj osud přijímali s odevzdáním.

Je to fifty fifty

Navíc Velikonoce nejsou jenom o tom, že muži koledují a chudinky ženy musí držet a tiše trpět. Víte o tom, že ženy mohou koledníky polévat vodou? Jasně, v době drahé elektroniky už to není, co to bývalo, ale proč ne. Když se pánové ohání tradicí, měli by ji znát celou a být připraveni. To totiž nefunguje, že si z něčeho vyzobete jen to, co se hodí vám. Když chcete koledovat, připravte se na studenou sprchu. Já tam „z lásky“ přihazuji i kousky ledu. Myslím to samozřejmě dobře, stejně jako pánové. Oni mi rozproudí krevní oběh pomlázkou a ledová sprcha má stejné účinky. Takže jsme si vyrovnaní.

Velikonoce jsou krásná tradice, kdy se dospělí mohou vrátit do dětských let a pořádně si zablbnout. Byla by škoda, nechat si ji zkazit od pár nevyrovnaných feministek, které se nechtějí nechat „mlátit“. Když nechcete, máte na to samozřejmě naprosté právo. Tak prostě koledníkům neotvírejte a je to. Ale nekažte to nám ostatním, kteří se rádi necháme „zmlátit“ a zlít ledovou vodou.

P.S.: Chlap, který vyrazí na velikonoční koledu bez náhradního oblečení, je osel.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz