Hlavní obsah

Dcera mě vzala na dovolenou a já jsem utrácela: Já za ní platila, když byla malá, teď ať platí ona

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Pixabay/Public doma in

S dcerou jsem měla ty nejlepší vztahy, jaké si přeje každá máma. Když mě ale Klára pozvala na společnou dovolenou, ani chvilku jsem neváhala. Vždyť si ji zasloužím a také jsem za ní musela platit věci, když byla malá. Teď ať mi to hezky vrací.

Článek

Když mě má dcera Klára pozvala na dovolenou, byla jsem naprosto nadšená. Vybrala jsem si pro nás dvě luxusní resort na Maltě. Cítila jsem se jako ve snu, vždyť kdo by nechtěl strávit týden bez starostí u moře? Hned po příjezdu do hotelu jsme se ubytovaly v nádherném pokoji s výhledem na zátoku. Klára byla vždy tak štědrá a pozorná a trvala na tom, že vše zaplatí ona. „Mami, ty si to zasloužíš,“ řekla s úsměvem, když jsem se jí pokoušela vrátit kreditní kartu. Následující dny jsem si opravdu užívala. Objednávala jsem si ta nejlepší jídla a pití, bez ohledu na to kolik to stojí. Každý den masáže a dokonce i několik soukromých lekcí v potápění.

Dcera mě vzala na dovolenou a já jsem utrácela

Vybírala jsem si v buticích oblečení a tradiční šperky, abych si také přivezla něco na památku. Přece jen, když mě dcera pozvala, měla by být připravena na to, aby mohla pokrýt všechny mé výdaje, že? Postupně jsem si všimla, že Klářin úsměv pokaždé, když jsem mávala její kartou, trochu zbledl. Viděla jsem, jak si nervózně prohlíží účty na svém mobilu a přemýšlí, co má dělat. Ale přesto nikdy neřekla ani slovo. „Měla si to promyslet dříve,“ říkala jsem si v duchu, i když jsem cítila malou špetku viny. Já za ní platila, když byla malá, teď ať platí ona. V den našeho odletu mě Klára jemně vzala stranou. „Mami, moc jsem si to užila s tebou, ale příště bychom měly asi lépe plánovat náš rozpočet.“

Já za ní platila, když byla malá, teď ať platí ona

Její slova mě trochu zabolela, ale zároveň jsem chápala, že moje bezstarostné utrácení ji dostalo asi do velmi nepříjemné situace. Ale nezapomněla jsem jí říct, že mě pozvala, tak s tím musela počítat. Cestou domů jsem přemýšlela o Klářiných slovech, ale brzy jsem si uvědomila, že vlastně nemám proč se cítit provinile. Přece jen, když mě pozvala, měla být připravena na to, že bude platit, a to za vše. Usmála jsem se a řekla si, že se nechám příště pozvat znovu. Koneckonců, proč bych měla narušit tradici, která se nám oběma tak osvědčila? Jsem přece její matka a zasloužím si trochu rozmazlování. S tímto uspokojivým pocitem jsem se opět ponořila do čtení svého cestovatelského časopisu a vybírala si další luxusní dovolenou tentokrát zimní. Já za ní platila, když byla malá, teď ať platí ona, tak je to správně.

Zdroje: Autorský text a skutečný zážitek Kláry

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz