Hlavní obsah

Při cestě na pláž jsem se ponížila. Měla jsem ostudu po celém autobusu a dodnes je mi z toho zle

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: DALL-E od OpenAI

Užívala jsem si dovolené v bulharském Nesebru. Každý den jsem se jezdila koupat a opalovat na blízké Slunečné pobřeží. Háček byl ale v tom, že na místo jsem se musela dopravit autobusem. Podívejte se, jakým trapasem skončila jedna moje jízda.

Článek

Bylo krásné letní ráno a slunce hřálo jako nikdy předtím. Paní Iveta, nadšená svou dovolenou v Bulharsku, se rozhodla vydat na pláž. Koupání a opalování byla její oblíbená činnost. Po snídani se oblékla do lehkých plážových šatů, nasadila si klobouk, sbalila tašku a vyrazila na blízkou autobusovou zastávku.

Při cestě na pláž jsem se hrozně ponížila

Když přijel autobus, který ji měl dopravit na místní vyhlášenou pláž, zjistila, že je plný až po okraj. Lidé stáli těsně vedle sebe, ale Iveta měla štěstí a našla ještě volné místo a rychle se pohodlně usadila, aby mohla svou cestu sledovat z okna. Cítila se jako královna, obklopená lidmi, kteří stáli, zatímco ona si pohodlně seděla. Autobus se rozjel a další zastávky se plnily dalšími a dalšími cestujícími. Autobus se pomalu měnil v sardinkovou konzervu. Jeden muž, evidentně unavený a zpocený, se k ní naklonil a zeptal se: „Je tohle místo prosím volné?“

Iveta, která byla pyšná na svou laskavost a přátelskou náladu, se na něho usmála a souhlasně přikývla. Nevěděla, že v Bulharsku lidé na souhlas kývají hlavou jinak než u nás doma, a proto její gesto bylo víc než jasné. Muž se na ni zmateně podíval a pak s pokrčením ramen odešel dál, aby se postavil jinam. V tu chvíli si Iveta uvědomila svůj trapas. Cítila, jak její tváře začínají rudnout. Další cestující, kteří to celé viděli, si začali něco šuškat a někteří se dokonce usmívali.

Iveta se cítila jako největší blázen na světě. Jakmile autobus zastavil, okamžitě vystoupila a rychlým krokem zamířila na pláž. Doufala, že se ztratí v davu lidí a nikdo ji už nikdy neuvidí. Bylo jí strašně trapně a nikdo si neumí představit ten divný pocit, který se jí zmocnil.

Měla jsem ostudu po celém autobusu a dodnes je mi z toho zle

Na pláži našla své místo daleko od všech ostatních, rozprostřela si ručník a schovala se pod slunečník. Při každém záblesku vzpomínky na tu situaci se jí tvář opět zahřála studem. Rozhodla se, že další dny bude chodit pěšky a tím se bude vyhýbat jakýmkoliv situacím, kde by mohla použít kývání nebo přikývnutí. A tak, i když jí dovolená v Bulharsku přinesla mnoho krásných zážitků, tenhle malý trapas jí zůstane navždy v paměti jako lekce o tom, že kulturní rozdíly mohou být opravdu záludné.

Zdroje: Autorský text a skutečný zážitek Ivety

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz