Hlavní obsah
Názory a úvahy

Dopis příteli

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Čeština na skřipci. Už Mistr Jan Hus hřímal, že „kurvitelé českého jazyka by měli být bičováni.“

Článek

Můj drahý příteli!

Promiň, že Ti možná zkazím odpolední zažívání a naruším Tvé soustředění na večerní televizní fotbalové derby, ale jsem právě v těžkém šoku a depresi a potřebuji se někomu svěřit. A komu jinému než starému, dobrému a inteligentnímu příteli?!

Jak oba dobře víme, jsem již přestárlý dědek jehož tělo pozvolna chřadne a jehož stařecká demence naopak vítězoslavně vzkvétá. Abych se v dnešním světě úplně neztratil, pustil jsem si v televizi Zprávy, abych se alespoň trochu vyznal v aktuálním světovém dění. Běžně totiž v TV sleduji jen kriminální seriály, u kterých se občas nepatřičně chechtám, a humorné seriály, jejichž sledování mi občas vhání do očí slzy smutku při jejich srovnání s úrovní humoresek, které jsem sledoval ve svém mládí.

V televizi probíral moderátor nějaký problém s několika vysoce postavenými politiky. Možná byl mezi nimi i nějaký ten ministr, máme ministrů totiž mnoho a já si je všechny nepamatuji. Nevím již, zda moderátor nebo někdo z hostí vznesl požadavek: „A prosím, jen žádné technikálie!“  Výraz technikálie mě spolehlivě uzemnil, jako by to byl direkt od Mika Tysona. Již jsem se v minulosti smířil se slovním spojením „budeme se soustředit“  místo starého dobrého „soustředíme se“,  které užívala naše generace, ale tyto technikálie  byly již nad mé síly. Nejdříve jsem si myslel, že jsem se přeslechl, vzhledem k věku již špatně slyším, ale řečník slovo technikálie  ještě nškolikrát zopakoval… Potlačil jsem pochopitelnou touhu ho do těch jeho technikálií pořádně nakopat a v zájmu objektivity jsem začal slídit po Internetu. Ke svému zděšení jsem zjistil, že výraz technikálie je slovo sice relativně nové, ale již pár let známé a často užívané. Naštěstí jsem na Internetu objevil pár let starý článek, ve kterém se autor vyznává ze své „lásky“ k technikáliím. Jeho názor je prakticky totožný s tím mým a protože jsem líný již i na psaní, připojuji pouze odkaz na ten jeho článek. Ten článek si určitě přečti, bylo by zbytečné abys i Ty byl případně šokován jako já!

https://ct24.ceskatelevize.cz/clanek/nazory/vice-technikalii-prosim-300480

Srdečně zdraví Tom

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz

Doporučované

Načítám