Hlavní obsah
Lidé a společnost

Postřehy

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Seznam.cz

Pohledy a postřehy

Geniální vědec Albert Einstein kdysi údajně prohlásil: „Obávám se dne, kdy vývoj technologie předčí vzájemné lidské vztahy. To potom svět bude mít GENERACI IDIOTŮ.“ Den, kterého se Einstein tak obával, se pomalu, ale jistě blíží…

Článek

Ve středu brzy odpoledne, tak jako obvykle, sedím ve své oblíbené restauraci na pražském Žižkově a čekám na své dva přátele, Jirku a Slávka. V tento čas a na tomto místě se setkáváme pravidelně, abychom popili trochu toho pivka, pokecali si a odehnali chmury ze svých tváří. Jsme již oficiálně staříci, s rostoucím věkem chmur přibývá, životního optimizmu naopak ubývá. Jsme ale životem zakalení a tak víme, že chmury je třeba odhánět a optimizmus posilovat. A k tomu je plodná diskuze a dobré pivo rozhodně vhodnější než nějaká pochybná antidepresiva anebo třeba acylpyrin.

Ještě je čas a tak trpělivě čekám. V tuto denní dobu je restaurace téměř prázdná. Začínám se již trochu nudit, ale potkává mě nečekané štěstí. K vedlejšímu stolku pro dvě osoby si sedá mladý pár. Dva nádherní mladí lidé. ON je ztělesněním atleta z éry starověkých řeckých olympijských her a ONA je takřka totožná s mými bujnými představami žen, které ve mně v mém pubertálním věku vyvolávalo čtení KAMASUTRY, kterému jsem se, ilegálně s baterkou v ruce a ukryt pod dekou, náruživě věnoval ve své posteli v nočních hodinách.

Oba mladí lidé si sedli proti sobě a věnovali si zářivý úsměv. ON se potom opřel lokty o stůl, sepjal ruce jakoby k modlitbě, pozorně se na své sepnuté ruce zadíval a zmlkl. ONA položila své ruce volně na stůl, obdařila svého partnera toužebným pohledem mladé laně, zadívala se na své ruce, slibně se usmála a rovněž zmlkla. A v této poloze oba zůstali. Pouze občas ON zvedl hlavu a v jeho tváři se objevil záblesk vášně a vzrušení. Také ONA občas zvedla hlavinku, oči se jí rozzářily jako dva drahokamy a ona vyslala před sebe pohled plný touhy a očekávání.

A já si v tu chvíli uvědomil, že jsem svědkem zázraku. Zázraku nádherné lásky dvou mladých lidí. Hluboké lásky, která se obejde bez zbytečných slov a která je výsledkem sympatií a souznění dvou mladých lidských srdcí. A v této chvíli jsem se také upřímně zastyděl za své občasné pochyby o emocionální zralosti dnešní mladé generace.

Silný citový zážitek ve mně nečekaně vyvolal vzpomínky na dobu mého mládí. Vzpomínky na předškolní věk, ve kterém jsem se začínal seznamovat s krásami i záludnostmi okolního světa. Vzpomínky na má první léta ve škole, kdy jsem se zalykal pýchou, když se mi kovovým skřípajícím perem, namáčeným do lahvičky s inkoustem, podařilo v sešitě mezi houfem kaněk vytvořit něco, v čem i náš přísný pan učitel rozpoznal písmeno. A což teprve můj první úspěšně vyřešený početní úkol! V tu chvíli jsem měl pocit, že mi patří celý svět! I když jsem velice brzy poznal, že tato má představa tak zcela neodpovídá skutečnosti. Ale přesto to byla krásná doba! Následovalo další studium a přišel i ten nádherný čas prvních lásek a milostných dobrodružství…

Ze vzpomínek mě náhle vyrušil výkřik u vedlejšího stolku. Hurá! Dostal jsem ho! Ten olympijský atlet nevěřícně ale nadšeně zírá na své sepnuté ruce. A já si až nyní všiml, že v nich drží mobilní telefon. Takže banální střílečka… Jeho partnerka k němu obdivně vzhlédla. Jak jsi šikovný! Ale i já jsem je dostala! Víš, ty růžové s kraječkou, po kterých jsem tak toužila. A podprsenku k tomu! Měli je na internetu! Intimissimi! Já jsem tak šťastná, říká a očima hladí partnera i mobil, který dosud zakrývala svýma složenýma rukama na stolku.

Tedy žádný zázrak lásky, která se obejde bez zbytečných slov, žádné mlčenlivé souznění mladých lidských srdcí! ON je alespoň šikovný a ONA je šťastná, že má své vytoužené kalhotky. A jako třetí do mariáše zbývám již jen já, starý romantický trouba, který právě přišel o veškeré iluze…

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz

Doporučované

Načítám