Hlavní obsah

3 akcie, které mohou v příštích pěti letech rozdrtit index S&P 500

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Unsplash.com

Tyto horké značky jsou sázkou na jistotu, která překoná trh

Článek

2022 dosahuje index S&P 500 nových výšin, ale tento raketový růst se nepromítá do všech tržních sektorů a společností. Maloobchodní sektor je oblastí, která výrazně zaostává, ale naopak toto zpoždění znamená, že existuje množství růstových akcií se značným budoucím potenciálem, které se prodávají za výrazně rozumné ocenění. Níže se zaměříme na tři takové maloobchodní společnosti, které všechny působí na perspektivních trzích, jako je kosmetika a sportovní oblečení. Tyto značky předpokládají růst tržeb tempem výrazně převyšujícím historický průměrný roční výnos indexu S&P 500, který se pohybuje kolem 10 %, a očekává se, že nákupy akcií snadno překonají výkonnost širšího trhu.

Začněme značkou E.l.f. Beauty (ELF), která patří mezi nejrychleji akcelerující spotřebitelské značky na trhu v současnosti. Za poslední tři roky vzrostly akcie E.l.f. o neuvěřitelných 424 %, a to díky silné kombinaci hodnoty, inovací a strategického marketingu, který pohání silný růst tržeb. Naposledy došlo k meziročnímu nárůstu tržeb o 50 %. Roste také tržní podíl společnosti v kategoriích kosmetiky a péče o pleť a E.l.f. si upevňuje pozici druhé nejvýznamnější značky v USA – tohoto postavení dosáhla díky zdvojnásobení svého tržního podílu za poslední tři roky.

Společnost E.l.f. také účinně využívá rostoucí poptávky po péči o pleť. V rámci strategického kroku, který má dále posílit její pozici v této sféře, získala společnost E.l.f. v roce 2021 populární losangeleskou značku péče o pleť Naturium. Tato injekce podpořila dynamiku společnosti v oblasti péče o pleť, přičemž v průběhu posledního čtvrtletí rostl prodej péče o pleť společnosti E.l.f. 32krát rychleji než u konkurence ve sledovaných prodejních kanálech.

V celosvětovém měřítku je dosah značky ELF stejně působivý. V současné době je čtvrtou nejoblíbenější značkou jak ve Velké Británii, tak v Kanadě, přičemž v předchozím žebříčku se umístila na 8., resp. 6. místě. Tajemství tohoto mezinárodního úspěchu spočívá v nabídce kvalitních výrobků ELF za konkurenceschopné ceny, což zákazníci pozorují a často hodnotí výrobky ELF jako kvalitnější ve srovnání s luxusnějšími konkurenty. Narušení stamiliardového kosmetického průmyslu společností ELF se zde nezastaví a existuje zde potenciál pro další obrovské bohatství pro akcionáře. V současné době se akcie společnosti ELF obchodují za forwardový poměr ceny k zisku (P/E) 44, což je typické pro rychle rostoucí značku spotřebního zboží. Díky dalším příležitostem k masivní mezinárodní expanzi a potenciálu růstu, který bude v příštích letech stimulovat vysoký růst zisků, by se hodnota akcií společnosti E.l.f. mohla v příštích pěti letech zdvojnásobit a překonat tak index S&P 500.

Druhou společností je Dutch Bros (BROS), rychle expandující řetězec nápojů nabízející celou řadu produktů, od kávy a šumivých limonád až po koktejly a energetické nápoje. Společnost, která vznikla v roce 1992 a na burzu vstoupila v roce 2021, dosáhla významných úspěchů ve svém úsilí o expanzi v USA. Za poslední tři roky společnost Dutch Bros téměř zdvojnásobila svou maloobchodní přítomnost na 912 prodejen. S výjimkou několika stagnujících čtvrtletí zaznamenává společnost od svého vstupu na burzu v roce 2021 konzistentní čtvrtletní růst celkových tržeb o 30 % a více. Během letošního druhého čtvrtletí Dutch Bros vykázala stejné tempo růstu tržeb, přičemž tržby ve stejných prodejnách zaznamenaly meziroční nárůst o 4 %.

Navzdory působivým číslům se akcie Dutch Bros nerozjely v očekávané míře. Hlavním viníkem může být počáteční vysoké ocenění v době IPO spolu s nedávným pomalým růstem stávajících provozoven. Navíc zisková marže společnosti, která sotva překonává hranici rentability, zanechala některé investory opatrné. Jedním z klíčových ukazatelů, který je třeba vzít na vědomí, je však příspěvková marže prodejny (zbývající tržby po odečtení variabilních nákladů). Tento ukazatel zaznamenal v minulém čtvrtletí mírný nárůst na 30,8 %, což se rovná vysoce výkonným restauracím, jako je Chipotle Mexican Grill, což naznačuje, že Dutch Bros by mohl být potenciálně velmi ziskovým podnikem, protože bude pokračovat v rozšiřování a růstu.

Nízký poměr ceny k tržbám (P/S) společnosti Dutch Bros činí 2,4, což je rozumná hodnota pro společnost, která sice funguje těsně nad hranicí rentability, ale zároveň v růstu tržeb předstihuje lídry v oboru, jako je Starbucks. Vzhledem k tomu, že Dutch Bros pokračuje v práci na svém dlouhodobém cíli zřídit 4 000 maloobchodních prodejen, měly by si akcie udržet nebo případně zvýšit svůj současný násobek P/S. Všechny ukazatele naznačují, že cena akcií poroste společně s růstem tržeb společnosti. Podnikání společnosti Dutch Bros má značný potenciál k růstu, a tím by akcie měla v příštích pěti letech i v dalších letech snadno překonat výnosy širšího trhu.

Poslední společností, o které budeme hovořit, je Lululemon Athletica (LULU -0,82 %). V posledních dvou desetiletích společnost Lululemon dosáhla značného růstu v odvětví sportovního oblečení. V současné době zaujímá lukrativní investiční pozici, neboť je dobře zavedená, ale dostatečně malá na to, aby slibovala tržní výnosy, zejména s ohledem na současné diskontní ceny akcií. Přestože v posledním čtvrtletí vykázaly akcie společnosti Lululemon poměrně solidní 10% růst, v letošním roce kvůli zpomalujícímu se růstu klesly, což srazilo ceny akcií na nejnižší P/E za poslední roky.

Budoucí potenciál však není přehlédnutelný. Nejslibnější statistikou je pozoruhodný 35% meziroční nárůst mezinárodních tržeb, který společnost vykázala v minulém čtvrtletí. Vedení společnosti předpokládá, že tento segment, který v současné době tvoří 21 % jejího podnikání, poroste v dlouhodobém horizontu více než dvojnásobně. Kromě toho nezůstal bez povšimnutí ani růst společnosti Lululemon v oblasti pánského oblečení, který v minulém čtvrtletí meziročně vzrostl o 15 %. Úspěch značky Lululemon v oblasti pánského oblečení, která je historicky považována spíše za dámskou značku, nejen zvyšuje rozmanitost trhu, ale také svědčí o potenciálu této značky.

Ve prospěch značky Lululemon hrají i trendy v tomto odvětví, včetně vzestupu atleisure. Na základě studie společnosti Statista se předpokládá, že odvětví sportovního oblečení dosáhne do roku 2030 hodnoty 293 miliard dolarů. V odvětví, které bezpochyby expanduje již desítky let, se očekává, že společnost Lululemon tento růst udrží, což jí dává dobrou pozici pro současný i budoucí vývoj trhu. Při současném ocenění by akcie společnosti Lululemon mohly nabídnout atraktivní nabídku k nákupu. Prostor pro dvouciferný růst zisků v příštím desetiletí je značný díky očekávanému dvoucifernému růstu tržeb a rozšiřování marží. V uplynulém desetiletí činil průměrný roční růst zisku 20 %. Potenciální investoři by díky tomuto pokračujícímu růstu zisků a pravděpodobnému zvýšení násobku P/E akcie mohli v příštích pěti letech snadno zdvojnásobit své peníze.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz