Hlavní obsah

Akcie Netflix mají tento týden co dokazovat

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Zdroj: Getty Images

Přední prémiová streamovací služba má před sebou velkou finanční novinku. Nemůže si dovolit ji zmeškat.

Článek

Pokud jste investorem do Netflixu (NFLX) - stejně jako já - je v pořádku, že jste vzrušení a nervózní. Máte na to plné právo. Akcie letos překonává trh svým 27% ziskem, který se více než zdvojnásobil, pokud výchozí čáru protáhneme na začátek loňského roku.

Měli byste být také nervózní, protože krátce po čtvrtečním uzavření trhu oznámí své výsledky za první čtvrtletí. Očekávání jsou vysoká a s velkými vzestupy přichází i velká odpovědnost. Pokud chce Netflix navázat na své hvězdné zisky za posledních 15 měsíců, bude potřebovat další silnou finanční zprávu.

Zanechte svět za sebou

Momentum je na straně býků. Akcie společnosti Netflix tento měsíc dosáhly dalšího 52týdenního maxima, což se jim nyní daří již šest měsíců po sobě. Pro průkopníka prémiového digitálního videa to však není historické maximum. Netflix je stále vzdálen 12 % od překonání historického maxima, kterého dosáhl na konci roku 2021. Vzhledem k tomu, že akcie mají tendenci se po čerstvých finančních výsledcích pohybovat prudce nahoru nebo dolů, mohly by se tam dostat do konce tohoto týdne, pokud vše půjde dobře.

Problém s bublinkově optimistickým scénářem spočívá v tom, že Netflix sám nabídl růžový výhled, když v lednu oznámil svá čísla za čtvrté čtvrtletí. Za první tři měsíce letošního roku Netflix plánoval tržby ve výši 9,24 miliardy dolarů. Meziroční nárůst o 13,2 % by představoval největší skok v nejvyšší linii za více než dva roky.

Na druhém konci výkazu zisku a ztrát se jedná o lepší příběh. Netflix začíná inkasovat plody škálovatelnosti. Nyní je v bodě, kdy platforma mohla začít prolamovat sdílení hesel, aniž by zařadila zpátečku v růstu počtu předplatitelů. Počet 260,3 milionu účtů, které celosvětově obsluhovala do konce roku 2023, představuje 13% nárůst, což je největší čtvrtletní skok za téměř tři roky.

Hodně štěstí při rušení Netflixu. Ocitnete se mimo konverzace spolupracovníků a přátel o hojně sledovaných pořadech a filmech v této službě. Lidé se neštítí zvyšování cen a omezení sdílení hesel u Netflixu, a to podporuje jeho ziskovost.

Její výhled počítá se ziskem 1,976 miliardy dolarů, tedy 4,49 dolaru na akcii. Její předpokládaná provozní marže ve výši 26,2 % by byla nejsilnějším výsledkem od prvního čtvrtletí roku 2021.

Nedívejte se moc kolem

Wall Street se snaží dohnat stoupající cenu akcií. Jen v tomto mladém týdnu zvýšily společnosti Macquarie a Guggenheim své cílové ceny o 90, resp. 100 dolarů. Analytici sledující společnost se zřejmě domnívají, že půjde o silnou zprávu, a chtějí získat stylové body tím, že před zprávou zvýší svůj býčí postoj.

Věci se mohou u tohoto zvoníka mezi akciemi streamovacích služeb ještě rozpadnout. Akcie se během 15 měsíců nezdvojnásobí bez možnosti poklesu, pokud společnost sama klopýtne. Růst by měl být v pořádku v horní linii. Je to spodní linie, kde se věci mohou rozpadnout. Netflix letos investoval do her, živého obsahu a programů souvisejících se sportem. Snaha rozšířit své levnější členství podporované reklamou by mohla snížit marže, protože lidé platí méně a Netflix investuje do digitálních marketingových iniciativ.

Medvědi mohou také namítat, že Netflix není dokonalý navzdory své vysoké současné ceně akcií. Čas od času se jí nepodaří dodržet své pokyny. V minulosti také chybovala, když přecenila svou schopnost zvýšit měsíční sazby za členství.

Ale přesto nechcete sázet proti Netflixu. Je to dominantní hráč na rostoucím trhu. Investoři mají v podobných scénářích tendenci ke šťastným hollywoodským koncům. Čtvrteční odpoledne nemůže pro natěšené - a nervózní - akcionáře Netflixu přijít dost brzy.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz