Hlavní obsah

Lepší akcie umělé inteligence: Alphabet vs. Meta Platforms

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Shutterstock

Tyto dva přední podniky mají v závodě o umělou inteligenci výhodnou pozici

Článek

Rychlý vzestup umělé inteligence (AI) v posledních letech dominuje diskusi a přitahuje pozornost vedoucích představitelů podniků, vlád i investorů. Zatímco se zúčastněné strany snaží využít tuto technologii, která mění pravidla hry, pohled do strategií technologických gigantů, jako je Alphabet (GOOG) a Meta Platforms (META), poskytuje náhled do budoucnosti AI v podnikání.

Společnost Alphabet stojí v čele integrace umělé inteligence od roku 2001 a využívá umělou inteligenci a strojové učení již od počátků vyhledávání Google. Dnes je AI hluboce zakořeněna ve firemní DNA společnosti Alphabet a prostupuje všemi aspekty jejího souboru produktů, které měsíčně slouží více než 2 miliardám uživatelů. Gemini, model AI společnosti Alphabet, se stal páteří její produktové strategie, jak poznamenal generální ředitel Sundar Pichai během hovoru o výsledcích za 2. čtvrtletí 2024.

Společnost Alphabet dala jasně najevo, že nezavede nový případ použití založený na umělé inteligenci. Místo toho AI využije k vylepšení stávajících úspěšných produktů společnosti Alphabet. Například přehledy AI přidané do vyhledávače Google rozšířily okruh dotazů, které může algoritmus řešit. Do budoucna je společnost Alphabet připravena využít inovace AI k posílení svých stávajících nabídek.

Kromě toho Google Cloud společnosti Alphabet poskytuje svým klientům širokou škálu řešení AI, což je podpořeno sbližováním výdajů na IT mimo prostory společnosti a prudce rostoucími potřebami AI na straně poptávky. Tento přístup je základem mise Google Cloud stát se nepostradatelným partnerem pro své zákazníky.

Společnost Meta Platforms naopak těží z dosahu svých aplikací, které denně používají miliardy lidí po celém světě. Tento rozsah poskytuje společnosti Meta masivní uživatelskou základnu, která umožňuje testovat a spouštět funkce umělé inteligence, shromažďovat kritickou zpětnou vazbu a řídit vývoj produktů. Meta AI, v podstatě výkonný chatbot asistent, nabízí uživatelům možnost vyhledávat doporučení na jídlo, generovat obrázky a učit se o nových tématech. Kromě toho je Meta AI hladce integrována do chytrých brýlí Ray-Ban, které svým uživatelům nabízejí komplexnější interaktivní zážitek.

Meta Platforms se ve svých příjmech do značné míry spoléhá na digitální inzerenty. Proto pokračuje v budování schopností AI, aby této důležité skupině lépe sloužila. Podle zakladatele a generálního ředitele Marka Zuckerberga během hovoru o výsledcích společnosti za 2. čtvrtletí 2024 je dlouhodobou strategií řízení obchodních cílů a rozpočtu inzerentů, což slibuje stále více hands-off přístup ke klientům.

Alphabet i Meta mají pro investory sázející na vlnu umělé inteligence záviděníhodnou pozici. Jejich solidní finanční zdraví, široká uživatelská základna, schopnost generovat každé čtvrtletí desítky miliard dolarů volného peněžního toku, vyvážená propracovanými rozvahami, je vybavuje neomezenými zdroji k agresivním investicím do rozšiřování síťové infrastruktury.

Pokud jde o ocenění, společnost Alphabet se obchoduje s forwardovým poměrem ceny k zisku (P/E) ve výši 22, zatímco forwardový násobek P/E společnosti Meta činí 25. Díky těmto číslům jsou Alphabet a Meta dvě nejlevnější akcie z „velkolepé sedmičky“ a představují atraktivní investiční možnosti.

Ačkoli jak Alphabet, tak Meta nabízejí atraktivní investiční příležitosti, Alphabet má mírnou výhodu díky nižšímu násobku P/E. Vyvážený investiční přístup zahrnující obě akcie by však mohl zajistit solidní expozici portfolia vůči trendu umělé inteligence a uspokojit jak konzervativní, tak ambiciózní investory.

Sledování strategií těchto dvou technologických gigantů, kteří se pohybují ve vyvíjejícím se prostředí AI, bude poučné pro podniky, vlády i investory. Snaha o využití AI bude v příštích letech pravděpodobně formovat mnoho aspektů obchodní strategie, vládní politiky a investičních rozhodnutí.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz