Hlavní obsah
Víra a náboženství

Sekty ČR: Můj život v soft-sektě

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: České sekty a sekty v ČR

Od mládí jsem se zajímal o příběhy. Rozličné aspekty v mém životě způsobily, že jsem se zajímal o sekty. Studoval jsem je na gymnáziu a bral to jako hru i vlastní pátrání po pravdě. Tehdy jsem poprvé potkal Mormony.

Článek

Mormoni jsou americká církev s okultními kořeny.

Několik let jsem se s mormonskými misionáři a členy vídal, stejně jako s příslušníky jiných náboženství. Ale nakonec jsem jim podlehl. Bylo to ve slabé životní chvilce, ale ovlivnilo mě to navždy. Bylo mi 23 let.

O svojí zkušenosti jsem napsal knihu. Díky ní jsem se finálně dostal ze svého emočního zajetí a dokázal k Mormonům zaujmout pozitivnější přístup. Odpustil jsem jim, jak mi lhali a manipulovali se mnou, ale odnesl si všechny ty zkušenosti.

Taky jsem pochopil jednu důležitou věc. Jako mormon jsem po dvou letech oddaného členství byl zasvěcen do tajných obřadů. Odvezli mě do speciálního chrámu v Německu, kde mě zasvětili. Učil jsem se tajná hesla, tajné zednářské stisky, tajná znamení a dostal jsem tajné spodní prádlo, které jsme museli před všemi skrývat. O své zkušenosti jsem nesměl s nikým mluvit. Nesmělo se o tom mluvit ani s ostatními členy, pokud to nebylo v onom tajném chrámu v Německu (a i tam jen v některých prostorech).

Došlo mi, že všichni mí přátelé za ty roky (mladí misionáři) i další dospělí členové pobočky tím prošli přede mnou. Nikdy se o tom ani nezmínili a nikdy mě nenapadlo, že pod oblečením mají tajný úbor s okultními symboly. A stejně jsem to dělal i já, dokud jsem byl členem. Trvalo mi několik let, než jsem si svlékl svaté spodní prádlo, a zahodil ho beze strachu, že se mi něco stane. Takto oddaný jsem byl já a 15 milionů dalších členů. Drželi jsme tajné rituály v tajnosti a kdyby neexistoval internet, bylo by to tajemství dokonale ukryto.

Takhle dobře fungují sekty. A to dokonce i ty, které jsou „soft“.

Jenže tu máme i horší sekty…

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz