Hlavní obsah
Víra a náboženství

Sekty ČR: Pro děti cokoliv. Dvanáct kmenů

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: České sekty a sekty v ČR

Strávil jsem 3 roky dobrovolnickými misemi do Afriky. Přinesl jsem si odtamtud hrůznou zkušenost tamních dětí a žen. Když mi proto náš profesor nabídl, abych jel do sekty, která údajně u Prahy týrá děti, okamžitě jsem souhlasil.

Článek

Profesor nám tvrdil, že se jedná o nepochopenou náboženskou komunitu, která děti nejen netýrá, ale dokonce je vychovává zajímavým a alternativním způsobem. Tvrdil nám, že německé úřady a novináři se proti té sektě spikli a vyhnali ji z Německa. Proto této skupině pomohl, aby se mohla usadit v Čechách. Byl na to hrdý.

Přijeli jsme do vesnické komunity, která už od pohledu připomínala horory typu Midsommer (Slunovrat). Procházeli jsme se po jejich polích, tančili s nimi, večeřeli a poslouchali o tom, jak je venkovní svět zlý a temný. Každých 5 minut nějaká žena odvedla malé dítě pryč a přivedla ho zpátky slzavé. Zeptal jsem se jich na Shalomu - unesenou dívku, po které pátrala policie. Naši učitelé tvrdili, že ji neunesli, ale že dívka utekla od svých legálních rodičů a vrátila se k nim. Divil jsem se, odkud to tak dobře věděli.

Aleš Heuler (vedoucí české komunity) nám dosvědčil, že Shaloma s nimi žije a má se dobře. To pro mě byl šok. Nerozuměl jsem tomu, že náš učitel tuto komunitu a její praktiky podporuje. Bylo mi ale zřejmé, že ta komunita není zdravá a že páchá kriminální činy. Nahlásil jsem celou věc na úřadech a OSPODU, ale odpověď většinou zněla, že podle šetření je vše v pořádku. Vzpomněl jsem si na svého učitele, jak vyprávěl, že hned na počátku celé mediální smršti pozval úředníky z různých míst státní aparatury, aby je pohostil jídlem z 12 kmenů a vysvětlil jim, že nejde o nebezpečnou komunitu.

Mezitím na mě tlačili i jiní učitelé, abych se vzdal své „antikultovní rétoriky“. Vadilo jim, že kritizuji sekty a zveřejňuji o nich negativní informace. Přemýšlel jsem nad tím, jestli to celé není tak, jak říkají. Z této nejistoty mě vytrhly rozhovory a telefonáty s exčleny této sekty. Kontaktoval jsem desítky lidí z Evropy, USA, Kanady, Jižní Ameriky i Austrálie. Jediná komunita, ze které jsem nikdy nedostal žádné svědectví, byla ta japonská. Všichni nezávisle na sobě vyprávěli stejné věci - popisovali brutální zacházení s dětmi, jejich fyzické i psychické týrání, odepírání stravy v případě neposlušnosti (např. i týden v kuse) a v neposlední řadě také dětské sňatky (ty praktikovala i německá komunita, která teď žije u nás - viz kniha Roberta Pleyera).

12 kmenů byl ten případ, který mi změnil život. Od té doby bylo ještě mnoho šokujícíh zvratů, ale tohle byla první střela, co mě zasáhla a stáhla do světa, který jsem nikdy nechtěl znát…

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz