Hlavní obsah
Víra a náboženství

Sekty ČR: Za mostem je Xenu

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: České sekty a sekty v ČR

Můj rozhovor s Chrisem Sheltonem

Scientologie jsem se vždycky bál. Ne jako nauky nebo náboženství, ale jako církve, která likviduje svoje kritiky. Párkrát jsem zažil jejich podivné praktiky a bál jsem se o nich točit videa.

Článek

Ale někdy na jaře 2023 jsem viděl, že Marcus X Kaleta, známý rapper, influencer a scientolog, začal navazovat politické kontakty s Rajchlem a dalšími podezřelými politiky. Uvědomil jsem si, že není dobré mlčet, a tak jsem natočil video s názvem „Kdo je doopravdy Scientolog Revolta“.

Video mělo celkem úspěch, což jsem nečekal. Nasbíralo několik desítek tisíc shlédnutí. Mě ale zajímala spíš scientologická nauka, než nějaké celebrity a jejich politické skandály. Velkým pomocníkem pro mě byl tehdy můj profesor, o němž jsem ještě netušil, že spolupracuje s 12 kmeny. Bylo to několik měsíců předtím. Půjčil mi svoje interní materiály o Scientologii a já se nestačil divit. Byly v nich informace o tom, jak scientologové už v 90. letech infiltrovali firmy jako Česká Spořitelna nebo Škodovka, že se jim podařilo na svá setkání dostat guvernéra Národní banky a premiéra ČR, a že obecně měli dobře rozjetý byznys s lidským utrpením v ČR. Plus vlastnili jeden z nejvlivnějších konspiračních webů v Česku.

Tehdy se mi poprvé ozvaly oběti scientologů. Lidé, kterým zničili život nebo rozvrátili rodinu. A byly to silné příběhy. Začal jsem hlouběji zkoumat scientologickou nauku a zabýval se jejich mimozemskými mýty. Nejvíce mě samozřejmě zaujal Xenu, mimozemský diktátor, jehož příběh stojí ve středu scientologické víry. Nakonec jsem o tom napsal knihu Bohové s implantáty.

Teprve po několika měsících mi došlo, že scientologové už pro kritiky tak nebezpeční nejsou. Mohu to dosvědčit i k dnešnímu dni. Dělají mi sice problémy, nahlašují videa, točí antividea s pomluvami o mě a podobně. Nikdy se však nesnížili k tomu, aby mě fyzicky nebo psychicky terorizovali. Pochopil jsem, že sekty se v čase vyvíjí a že mohou ztratit některé ze svých nebezpečných prvků. Scientologie si jich samozřejmě stále mnoho ponechala - mnohem více než takoví Mormoni. Ale i tak - zrušili dětské vojenské tábory, omezili povinné sterilizace v Sea Orgu, zavřeli převýchovné RPF kempy a mnoho dalších věcí.

O to více se jim ale podařilo rozšířit do světa. V Česku jsem narazil na řadu známých osobností, zpěvákůrapperů, kteří byli skrytě scientologové. Měl jsem deja vu, jelikož mi to v mnohém připomínalo mormony. Vlastně jsem chápal, proč tak úzkostlivě tají pravdu o svých tajných OT rituálech. Byli pod vlivem stejné síly, která ovládala i mě, když jsem byl v sektě. Bylo mi zřejmé, že mým úkolem asi nemůže být „konverze lidí v sektách“ v normální lidi. To byl úkol takřka nemožný. Mým úkolem mohlo být jen pomáhat těm, kteří už odešli nebo nad odchodem přemýšleli. Být oporou a rádcem těm, kteří kvůli sektě někoho blízkého ztratili.

Mohl jsem jim pomoct svými osobními zkušenostmi a znalostmi. A to mě po dlouhou dobu naplňovalo.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz