Hlavní obsah
Víra a náboženství

Sekty ČR: Kdo se bojí Léviho Henningfelda z 12 kmenů?

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: užito se svolení autora T. Tabseho

Fotografie dětského únosce, Léviho Henningfelda

Byly doby, kdy jsem se hodně bál. Bydlel jsem na novém místě, ale kdykoliv jsem zůstal v bytě sám, jímala se mě hrůza, že se tam zjeví Lévi Henningfeld.

Článek

Měli jsme dlouhou verandu, na kterou byl přístup z ulice. Při troše zručnosti stačilo vyšplhat nahoru a člověk se ocitl v našem obýváku. A já měl důvod se bát. Bylo to totiž krátce poté, co jsem zveřejnil svůj první příspěvek o Dvanácti kmenech. Strhla se bouře, při které se religionisté z Univerzity Karlovy postavili na stranu této sekty a jejího zacházení s dětmi. Upozornil jsem policii i úřady a šířil informace o unesené Shalomě. I tak jsem měl důvod se obávat.

Ještě o měsíc předtím jsem byl ve svém starém bytě a uvažoval, jak zveřejním informace o sektě 12 kmenů a unesené dívce. Moje adresa byla ve školním systému a pro učitele asi nebylo obtížné ji sehnat. Musel jsem se odstěhovat, aby se nestalo, že mi na dveře budou klepat vlasatí pánové z farmy Uchované semínko. Ale pravý teror přišel až potom.

Zjišťoval jsem si víc o tajemné Shalomě a jejím únosci. Podle německých vyšetřovatelů ji unesl její biologický otec, Lévi- Henningfeld, který je spolu se svou manželkou stále hledaný policií. Poznával jsem jeho tvář z německých novin a fotek, které v sektě fotili mí učitelé (Lévi na nich totiž několikrát vystupoval - například zde na titulní fotce). Mí učitelé se s ním důvěrně znali, a to i přesto, že podle německých médií byl jedním z největších fanatiků této sekty. Jeho šílený pohled na fotkách nikdy nezapomenu.

Říkal jsem si - čeho by byl schopen muž, který unesl vlastní dceru, kterou mu soud odebral za týrání? Čeho by byl schopen muž, který tak zoufale toužil po své dceři a já ho svými názory ohrožoval? Posílal jsem pravidelně zprávy úřadům a mí učitelé mě několikrát upozornili, že o tom ví. Lévimu Henningfeldovi hrozilo vězení, stejně jako jeho ženě. A dceru by jim při dopadení pochopitelně odebrali.

Stále dokola se mi vracela myšlenka: čeho bys byl schopen ty, kdybys věřil, že chceš ochránit svou dceru, a nějaký kluk vás stále ohrožoval? A pokud bys ty sám byl schopen mnoha věcí, čeho je schopen asi tenhle šílenec z Dvanácti kmenů, pro kterého je týrání dětí denní chleba?

Vzpomněl jsem si na případy zavražděných kritiků této sekty. Naposledy byl zavražděn Chen Czarnecki (v roce 2020), a to za to, že prozradil policii místa dětských hrobů sekty. Hrozilo i mně nějaké nebezpečí?

To léto 2023 nebylo příjemné. Probouzel jsem se v noci při hlasitějším zvuku z balkonu, než jsem pochopil, že takto se žít nedá. Odstěhoval jsem se na jiné místo a od té doby měním své bydliště častěji. Pro jistotu.

Strach z Léviho Henningfelda odešel. Ale ta představa stále zůstala - jako relikvie doby, kdy jsem začal bojovat proti sektám.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz