Hlavní obsah
Víra a náboženství

Sekty ČR: Temné počátky sekty Novija Gána Sepata

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: České sekty a sekty v ČR

Během pátrání po Auroranově minulosti

Po večerech procházím internet a hledám zprávy o sektách. Někdy jsou skryté, jindy se hledají snáz. A v lednu tohoto roku jsem objevil nejen sektu, ale také několikatisícovou facebookovou skupinu, která proti té sektě brojila.

Článek

Ta sekta se jmenovala Novija Gána Sepata. Už na samém začátku jsem pochopil, že ji vede jistý Auroran Dift Lavus, což ale nebylo jeho skutečné jméno, nýbrž galaktická přezdívka. Říkal jsem si - do čeho se to zase pouštím - ale to jsem ještě vůbec netušil, co se mi všechno přihodí.

Hned zpočátku jsem poznal jednu z aktivních uživatelek skupiny. Byla to bývalá manželka Aurorana a také nějakou dobu věřila, že je mimozemšťan. S pomocí lidí v této skupině se z toho ale dostala a nyní pomáhala lidem pochopit život tohoto cvoka. Byla (a stále je) to nesmírně sympatická žena, která si prožila mnohé a zvládla se ze vztahu s Auroranem osvobodit.

Auroran byl muž, který tvrdil, že je v něm mimozemšťan. Probouzel mimozemšťany i v dalších lidech a společeně s nimi plánoval osvobození tohoto světa a útěk do 5D dimenze. Pokud vám to zavání hromadnou sebevraždou, tušíte správně.

Od Auroranovy manželky jsem se dozvěděl vše, co jsem potřeboval k pátrání - jeho skutečné jméno (Milan Berger), jeho původní povolání (instalatér) a také to, že měl před ní ještě mnoho jiných vztahů a dětí. Šokující však pro mě bylo, když se přiznala, že ji Auroran nutil k prostituci. A nejen ji - ale i další manželku, kterou (paralelně) měl a kterou vydával za svou sestru. Celé se to zdálo nesmírně zamotané a já si stále nebyl jistý, zda tyhle osobní detaily potřebuji. Zároveň jsem však tušil, že tam najdeme odpověď na mnohé otázky.

A pak už to jelo rychle. Zjistili jsme, že Auroran prostituoval i další ze svých bývalých manželek. Jedna z nich při tom dokonce byla zavražděna. S touto zavražděnou pak uchovával mystický vztah a nutil své partnerky chodit v jejích šatech nebo se stylizovat jako ona. Její popel vozil všude s sebou.

Přišlo mi zvláštní, že se žádné z Auroranových dětí k němu nehlásí. Měl jsem od exmanželky přibližná jména některých partnerek a začal jsem hledat. Trvalo to pár dní, ale nakonec jsem našel 4 různé děti a 5 různých partnerek. Všichni měli totožnou zkušenost - Berger byl podvodník, nepracující flákač a úchyl. Jeho nejstarší dcera mi vyprávěla, jak se jí pokusil znásilnit ještě jako dítě.Využil k tomu poranění páteře, které měla. Pomalu se mi začala odkrývat temná stránka tohoto muže. Našel jsem syna jedné z jeho žen, kterou nutil, aby ho před ním sexuálně uspokojovala. K tomu nabádal i další partnerky a pokaždé chtěl výměnou za to sexuální přístup k adoptovaným dcerám.

Takže žádný mimozemšťan, ale obyčejný pedofil.

Příběh kolem Aurorana tím neskončil, ale mě to celé dalo významnou lekci - že při studiu jakékoliv sekty je nutné pochopit jejího zakladatele. Nejen povrchně, ale až k podstatě (pokud to okolnosti umožňují). V životě guruů se často skrývají cenné poznatky, které následně pomohou rozkrýt metodu nebo směr dané sekty. U Aurorana to bylo už jednoduché - vytvořil kuplířský a pedofilní systém uvnitř své sekty, kde „léčil“ ženy penisem svým nebo svých kolegů.

Pátrání po Auroranově minulosti v mnohém posunula můj výzkum sekt. Bylo to moje první setkání s ex-manželkami a dětmi nějakého sektáře. Poprvé jsem se do příběhu a postav ponořil naplno, protože jsem mohl poznat nejen oběti, ale také rodinné příslušníky gurua.

Auroranův případ navíc přišel těsně po hledání sídla Allatra. Měl jsem hlavu plnou prostituovaných žen v MISAa sexuálně zneužívaných Nebeských ptáčků v Allatra, a najednou se objevila ufounská sekta, která v sobě měla tytéž rysy. Zpočátku jsem se bál, jestli se mi to jen nezdá - jestli už prostě všude nevidím nějaké sektářské orgie. Ale následné policejní i mediální vyšetřování moje obavy potvrdilo.

Sekta Novija Gána Sepata pro mě však byla milníkem ještě z jiného důvodu. Auroran byl první případ, který jsem nahlásil policii. Sebral jsem všechna svědectví a důkazy, které jsem v té době měl (a nebylo jich málo) a zaslal je na podatelnu. Moc jsem od toho nečekal, ale za několik týdnů se skutečtně ozval telefon a já zjistil, že policie se Auroranovi intenzivně věnuje. Byla to malá útěcha ve světě plném sekt, ale znamenala pro mě hodně. A dala mi sílu k dalšímu pátrání.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz