Článek
Nabídka MPV na evropském trhu je dnes naprosto žalostná. Velké značky na tento typ rodinných vozů téměř rezignovaly. Volkswagen Sharan, Seat Alhambra, Ford Galaxy, Ford S-Max a další vozy MPV již na trhu neexistují a tak sehnat kompaktní auto se sedmi místy je dnes prakticky nemožné.
Minulý měsíc jsem při návštěvě autosalonu Auto Anex v Děčíně obdivoval elektrický Hongqi E-HS9, ale pohled mi nakonec sklouzl k jinému vozu – Dongfeng Forthing U-Tour. Zaujala mě jeho velikost, výbava a cena. Po pár dnech přemýšlení a shlédnutí pár video recenzí jsme se se ženou rozhodli: koupíme ho. Dnes je to měsíc, co s ním denně jezdíme, a tady jsou naše společné dojmy.
V některých zemích se U-Tour jmenuje Yacht a ten název dává naprostý smysl. Jakmile usednete dovnitř, dýchne na vás elegance luxusní jachty – světlý interiér, robustní pohodlná sedadla a obrovská panoramatická střecha vytvářejí dojem, že jste nastoupili do vozu z úplně jiné cenové kategorie.
Co nás nadchlo
- Neskutečná prostornost – interiér má tři řady sedadel (2+2+3) a i při obsazení pěti míst zůstává kufr pořád obrovský.
- Luxusní interiér – kvalitní materiály, světlé provedení, které působí naprosto luxusně a vzdušně.
- Výbava, o které si jiné značky v této cenové kategorii mohou nechat zdát – skvělá 360° kamera, čtyři vyhřívaná a odvětrávaná sedadla, masážní funkce u řidiče, komplet vše elektrické nastavení, chlazená přihrádka u řidiče, automatické nahrávání jízdy na SD kartu a pohodlné sedačky opravdu lepší jak domácí křesla.
- Bezpečnostní asistenti – hlídání mrtvého úhlu, varování před kolizí a další funkce, které pomáhají, ale nezasahují aktivně do řízení.
- Úžasná druhá řada sedadel – děti si sedí jako králové, k dispozici mají plně elektrické luxusní vyhřívané a ventilované sedačky, skvělé stolky a hlavně každá své USB.
- Praktické detaily – obrovská panoramatická střecha, solidní LED světlomety, povedený infotainment s Apple CarPlay a Android Auto, sedmistupňová dvouspojková automatická převodovka.
Co nás trochu zklamalo
- Automatické přepínání dálkových a potkávacích světel nefunguje vždy ideálně.
- Vyšší posed nemusí sedět každému, zejména vyšším řidičům.
- Virtuální kokpit má omezené možnosti personalizace.
- Světlý interiér je krásný, ale pro někoho nemusí být úplně praktický.
Jak se s ním jezdí?
Dongfeng Forthing U-Tour je cestovní koráb. Pro čtyři osoby nabízí nepřekonatelný komfort, ale bez problémů odveze i šest až sedm pasažérů. Podvozek je naladěn měkce a na delší trasy po dálnici je prostě jako stvořený. Motor od Mitsubishi působí svižně a dostatečně výkonně pro účel, ke kterému je auto určeno. Doufám, že i pověstná japonská spolehlivost se v něm po dalších desítkách tisíc kilometrů nezapře.
Interiér U-tour
Auto ze starých časů?
Co je naprosto skvělé je jak je celé auto navrženo. Má skvělou výbavu a moderní bezpečnostní asistenty, ale přesně v poměru, kdy vám vše dohromady pomáhá a né vás otravuje. Žádné start/stop systémy nebo aktivní zasahování bezpečnostních asistentů do jízdy. Osvědčený a spolehlivý motor z Japonska, elektronika z Německa (Bosch) a automatická převodovka z Jižní Koreje. To celé jako celek je vlastně sen normálního řidiče.
Tři řady sedadel - 4 dospělý a 2 děti? Naprosto pohodlně
Cena a hodnota
Tady musím být upřímný – cena u nás samozřejmě hrála svou roli. Auto stálo necelých 760 tisíc korun. Kdyby evropské, japonské nebo americké značky nabízely vůz podobné velikosti a hlavně výbavy, stálo by to dle mého minimálně dvojnásobek. Tady jsem si vzpomněl na vstup korejských aut do Evropy a jejich strategii „za málo peněz, hodně muziky“. To však již ani u nich neplatí a tak se tou samou strategií pokouší zabodovat teď Číňané.
Měsíc poté
Po měsíci mohu říct, že jsme pořád nadšeni. Pokud dokážete odložit ideologické otázky a soustředíte se čistě na to, co potřebujete a co si můžete dovolit, U-Tour má obrovský smysl. Prakticky neexistuje na našem trhu jiné auto, které by splňovalo význam rodinné auto více než toto.
Budu doufat, že nám naše nadšení vydrží i v dalších měsících. Postřehy budu pravidelně sepisovat zde na blog a budu doufat, že se mi do ruky dostanou i další modely od dalších čínských automobilek.