Hlavní obsah
Automobily a doprava

Koupili jsme si čínské auto. Jaké je po měsíci každodenního ježdění?

Foto: ČÍNSKÁ AUTA

Dongfeng Forthing U-Tour - 7 místné MPV jak jsme ho viděli poprvé

Jsme čtyřčlenná rodina se dvěma dětmi. Poslední roky jsme jezdili v prostorném SUV, ale jak děti rostou, začali jsme pokukovat po ještě větším a praktičtějším autě. Nechtěli jsme „dodávku“ a tak byl segment MPV jasnou volbou.

Článek

Nabídka MPV na evropském trhu je dnes naprosto žalostná. Velké značky na tento typ rodinných vozů téměř rezignovaly. Volkswagen Sharan, Seat Alhambra, Ford Galaxy, Ford S-Max a další vozy MPV již na trhu neexistují a tak sehnat kompaktní auto se sedmi místy je dnes prakticky nemožné.

Minulý měsíc jsem při návštěvě autosalonu Auto Anex v Děčíně obdivoval elektrický Hongqi E-HS9, ale pohled mi nakonec sklouzl k jinému vozu – Dongfeng Forthing U-Tour. Zaujala mě jeho velikost, výbava a cena. Po pár dnech přemýšlení a shlédnutí pár video recenzí jsme se se ženou rozhodli: koupíme ho. Dnes je to měsíc, co s ním denně jezdíme, a tady jsou naše společné dojmy.

V některých zemích se U-Tour jmenuje Yacht a ten název dává naprostý smysl. Jakmile usednete dovnitř, dýchne na vás elegance luxusní jachty – světlý interiér, robustní pohodlná sedadla a obrovská panoramatická střecha vytvářejí dojem, že jste nastoupili do vozu z úplně jiné cenové kategorie.

Co nás nadchlo

  • Neskutečná prostornost – interiér má tři řady sedadel (2+2+3) a i při obsazení pěti míst zůstává kufr pořád obrovský.
  • Luxusní interiér – kvalitní materiály, světlé provedení, které působí naprosto luxusně a vzdušně.
  • Výbava, o které si jiné značky v této cenové kategorii mohou nechat zdát – skvělá 360° kamera, čtyři vyhřívaná a odvětrávaná sedadla, masážní funkce u řidiče, komplet vše elektrické nastavení, chlazená přihrádka u řidiče, automatické nahrávání jízdy na SD kartu a pohodlné sedačky opravdu lepší jak domácí křesla.
  • Bezpečnostní asistenti – hlídání mrtvého úhlu, varování před kolizí a další funkce, které pomáhají, ale nezasahují aktivně do řízení.
  • Úžasná druhá řada sedadel – děti si sedí jako králové, k dispozici mají plně elektrické luxusní vyhřívané a ventilované sedačky, skvělé stolky a hlavně každá své USB.
  • Praktické detaily – obrovská panoramatická střecha, solidní LED světlomety, povedený infotainment s Apple CarPlay a Android Auto, sedmistupňová dvouspojková automatická převodovka.

Co nás trochu zklamalo

  • Automatické přepínání dálkových a potkávacích světel nefunguje vždy ideálně.
  • Vyšší posed nemusí sedět každému, zejména vyšším řidičům.
  • Virtuální kokpit má omezené možnosti personalizace.
  • Světlý interiér je krásný, ale pro někoho nemusí být úplně praktický.

Jak se s ním jezdí?

Dongfeng Forthing U-Tour je cestovní koráb. Pro čtyři osoby nabízí nepřekonatelný komfort, ale bez problémů odveze i šest až sedm pasažérů. Podvozek je naladěn měkce a na delší trasy po dálnici je prostě jako stvořený. Motor od Mitsubishi působí svižně a dostatečně výkonně pro účel, ke kterému je auto určeno. Doufám, že i pověstná japonská spolehlivost se v něm po dalších desítkách tisíc kilometrů nezapře.

Foto: ČÍNSKÁ AUTA

Interiér U-tour

Auto ze starých časů?

Co je naprosto skvělé je jak je celé auto navrženo. Má skvělou výbavu a moderní bezpečnostní asistenty, ale přesně v poměru, kdy vám vše dohromady pomáhá a né vás otravuje. Žádné start/stop systémy nebo aktivní zasahování bezpečnostních asistentů do jízdy. Osvědčený a spolehlivý motor z Japonska, elektronika z Německa (Bosch) a automatická převodovka z Jižní Koreje. To celé jako celek je vlastně sen normálního řidiče.

Foto: ČÍNSKÁ AUTA

Tři řady sedadel - 4 dospělý a 2 děti? Naprosto pohodlně

Cena a hodnota

Tady musím být upřímný – cena u nás samozřejmě hrála svou roli. Auto stálo necelých 760 tisíc korun. Kdyby evropské, japonské nebo americké značky nabízely vůz podobné velikosti a hlavně výbavy, stálo by to dle mého minimálně dvojnásobek. Tady jsem si vzpomněl na vstup korejských aut do Evropy a jejich strategii „za málo peněz, hodně muziky“. To však již ani u nich neplatí a tak se tou samou strategií pokouší zabodovat teď Číňané.

Měsíc poté

Po měsíci mohu říct, že jsme pořád nadšeni. Pokud dokážete odložit ideologické otázky a soustředíte se čistě na to, co potřebujete a co si můžete dovolit, U-Tour má obrovský smysl. Prakticky neexistuje na našem trhu jiné auto, které by splňovalo význam rodinné auto více než toto.

Budu doufat, že nám naše nadšení vydrží i v dalších měsících. Postřehy budu pravidelně sepisovat zde na blog a budu doufat, že se mi do ruky dostanou i další modely od dalších čínských automobilek.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:
Dongfeng Forthing U-Tour
Dongfeng Motor Corporation

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz

Doporučované

Načítám