Hlavní obsah
Automobily a vozidla

Chevrolet Traverse - Americký rodinný sen

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Foto: shutterstock

Chevrolet Traverse

Informací o běžně dostupných automobilech prodávaných v Evropě je v našich médiích více než dost, proto jsem se rozhodl věnovat se méně známým modelům, které na našem trhu nejsou příliš dostupné.

Článek

Jedním z takových modelů je například Chevrolet Traverse. General Motors je dominantní společností ve třídě plnohodnotných SUV již desítky let. Modely Chevrolet Tahoe a Suburban dominují žebříčkům prodejnosti dlouhodobě. GM se nyní pokusí aplikovat své zkušeností z třídy velkých SUV u své nejnovější generace modelu Traverse, který patří do kategorie středně velkých SUV.

V nabídce najdete čtyři stupně výbavy. Základní výbavy jsou LS, LT a sportovní RS. V souladu s robustnějším vzhledem třetí generace získal Traverse i terénní výbavu Z71, která zahrnuje terénní pneumatiky, adaptivní tlumiče ZF, zvětšenou světlou výšku, spodní kryt podvozku či dvouspojkový systém pohonu všech kol. Díky tomu si hravě poradí i s cestou po nezpevněné komunikaci či lehčím bahnitým terénem.

Přestože se na naše poměry jedná o docela velký vůz, na délku měří 519 cm, ve své domovině je ideálním rodinným dopravním prostředkem. Zásluhu na tom má především prostorná kabina se třemi řadami pohodlných sedadel. Na rozdíl od svých větších sourozenců vyniká lepší ovladatelností a také nižší spotřebou. V předchozí generaci byl nejčastěji používán motor 3,6 V6, nyní si automobilka slibuje největší prodeje od modelu s přeplňovaným řadovým čtyřválcem o objemu 2,5 litru o výkonu 328 koní. Motor je spřažen s osmistupňovou automatickou převodovkou.

Řadový přeplňovaný čtyřválec se nezdá být tak výkonný, jak slibují kW uvedené v technické specifikaci. Důvodem může být pohotovostní hmotnost. Model Traverse RS s pohonem všech kol váží 2 206 kg, což je o téměř 120 kg více, než měla předchozí generace. Díky tomu je i pomalejší zrychlení, kdy se z nuly na 100 km/h dostanete za 7,3 s. Motor při prudké akceleraci zní drsně a je v kabině poměrně slyšet.

Traverse ve specifikaci RS velmi dobře reaguje na pokyny od volantu, dobře drží zvolenou stopu, velmi kvalitní jsou rovněž brzdy. U verze Z71 jsou odezvy řízení trochu tupější díky terénním pneumatikám, které se tak příliš nehodí pro jízdu do města.

Interiér vozu nepůsobí příliš luxusně, hlavní roli určitě hraje důraz na prostor. Vzdušná kabina nabízí komfortní sedadla v první i druhé řadě, třetí řada sedaček poskytuje dostatek prostoru spíše pro děti, pokud však posunete druhou řadu trochu vpřed, získáte i v poslední řadě dostatek místa pro nohy dospělých osob.

Zavazadlový prostor je poměrně velkorysý, pokud se však posunou vpřed sedadla ve druhé řadě, je možné celou třetí řadu složit a vznikne tak obří prostor pro zavazadla.

Chevrolet Traverse si nehraje na luxusní limuzínu, jedná se však o prostorný všestranně využitelný rodinný vůz pro ty, kteří potřebují více sedadel a dostatečný objem zavazadlového prostoru za rozumnou cenu, která v USA začíná na velmi zajímavých 37.600 USD.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz

Doporučované

Načítám