Hlavní obsah
Automobily a vozidla

Koncern Stellantis bojuje proti sankcím EU, spolupracuje s Čínou.

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Shutterstock

Leapmotor T03

Koncern Stellantis bojuje proti sankcím EU, spolupracuje s Čínou.

Článek

V roce 2025 začnou v EU platit nové limity pro průměrné emise automobilek, které působí na evropském trhu. Za jejich nesplnění přitom hrozí vysoké pokuty. Pokuta je 95 eur za každý gram, který limit překračuje, a každý registrovaný vůz. Celková pokuta může dosahovat až několika desítek tisíc Kč za jedno auto se zapalovacím motorem. Ceny elektromobilů jsou pro většinu zákazníků za akceptovatelnou hranou, proto kupující stále volí spalovací modely.

U Stellantisu, který momentálně zahrnuje 14 značek (Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Citroën, Dodge, DS Automobiles, Fiat, Jeep, Lancia, Maserati, Opel, Peugeot, Ram a Vauxhall), nabízí širokou škálu elektrických modelů. Cena však není příliš lidová a technika není zrovna na výši, proto na to jdou od lesa.

Společně s čínskou firmou Leapmotor založili společný podnik Leapmotor Internacional, který má na starost distribuci značky mimo území Číny. EU chce proti elektromobilům z Číny bojovat, proto zavedla poměrně vysoké clo na modely vyráběné v Číně. Toho Stellantis využil a ve své polské továrně bude vyrábět malý model Leapmotor T03.

Cena elektrického modelu T03 by měla začínat na částce 18.900,- eur, což je asi 475.000,- Kč. Kapacita baterie je 37,3 kWh, což teoreticky umožňuje dojezd až 265 km. Výkon elektromobilu je 75 kW a 158 Nm. Baterii je možné dobíjet stejnosměrným proudem o výkonu až 48 kW.

Jedná se o malý pětidvéřový model, který si bude lebedit v úzkých městských uličkách, své místo si jistě najde u různých rozvozů jídla, kurýrů apod. Poměrně atraktivní vzhled a jednoduchá obsluha pravděpodobně najde zalíbení i u něžného pohlaví. Rozměry vozu jsou 3620 mm délky, 1652 mm šířky a 1577 mm výšky.

Ve výbavě najde samočinné nouzové brzdění, adaptivní tempomat, aktivní vedení v jízdním pruhu, sledování únavy řidiče, sledování mrtvých úhlů a další dnes již povinné bezpečnostní prvky.

Pokud již koukáte do peněženky, jestli tam nezbylo pár drobných na koupi nového mazlíka, musím Vás zklamat. Vůz se v ČR zatím nabízet nebude. To je ale škoda, protože si myslím, že toto je ta správná cesta, jak dostal elektromobily na silnici i mezi průměrně vydělávající zájemce.

Zdroj: https://www.stellantis.com/en/news/press-releases/2024/september/leapmotor-international-opens-orders-in-europe-for-affordable-high-tech-t03-city-car-and-c10-suv-electric-vehicles

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz

Doporučované

Načítám