Hlavní obsah
Sport

7 maratonů za 7 dní na 7 kontinentech a další borci

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: World marathon challenge official

Ahoj, mé jméno je David Bíbrlík a dnes ti přináším co zajímavého jsem v poslední době četl nebo slyšel o běhání. Nenabízím, neprodávám, pouze posílám dále zajímavé informace.

Článek

7 maratonů - 7 kontinentů - 7 dní

World Marathon Challenge - 7.2.2023 skončil další ročník pošetilého dobrodružství, kterému by většina z nás asi neodolala. Sedmidenní závod, kde musíš uběhnout sedm maratonů za sedm dní na sedmi kontinentech. Jak se dá na něco takového dostat? Registrací. A úhradou startovného. Stačí něco přes milion korun - to v případě, že nejsi VIP sportovec, který dostane volňásek od organizátorů. Tohle se podařilo v roce 2019 triatlonistovi Petrovi Vabrouškovi.

Foto: David Bíbrlík

running-around-the-world (1)

Letošní ročník vyhrál Američan David Kilgore, který pracuje jako globální manažer pro elitní běžce v týmu značky On-running. Podařil se mu opravdu husarský kousek - nevyhrál „pouze“ v celkovém pořadí, ale podařilo se mu vyhrát i každý maraton. Podmínky neměl úplně ideální. vichřice, zpoždění několika letů a celková únava. Více si můžeš přečíst ve článku na Runner´s World. Já ti však doporučím knihu od vítězky ročníku 2019. Susannah Gill popsala svůj příběh obyčejné holky, která se dostala na vrchol. Je to delší čtení, ale nakoukneš do zákulisí závodu.

--------------------------------------------------------------------------

Padesátka v Jizerkách

Po víkendu známe také vítěze 56. ročníku Jizerské padesátky. Než se tak stalo, slyšel jsem podcast Přes příkop s Ladislavem Míkou. Borec, který se účastnil 51 ročníků a byl i u toho prvního v roce 1968. Zaposlouchej se do příběhu sportovce tělem i duší.

Samotný závod se bohužel brzy po založení stál Memoriálem expedice Peru 1970 na počest 14 horolezců, kteří zahynuli po obrovském zemětřesení (svým rozsahem bylo srovnatelné s tím co můžeme nyní pozorovat v Turecku a Sýrii). Expedice Peru měla smůlu. Souhra několika nešťastných náhod způsobila to co už známe. Pan Míka mluví i o tomto smutném okamžiku, kde ztratil několik kamarádů. Jedním z nich byl i horolezec a výborný fotograf Vilém Heckel. Asi to nebyla náhoda, že mi FB začal po podcastu nabízet stránku Vilém Heckel fotoarchiv, kam dává jeho fotky dcera Helena.

Foto: David Bíbrlík

vilem-heckel

Je neskutečné, jaké záběry a v jakých podmínkách dovedl zachytit. Vzpomněl jsem si na úžasnou knihu Naše hory, který vyšla už posmrtně v roce 1972. No co vzpomněl, hlavně jsem si ji mohl prolistovat, protože jsem ji kdysi sehnal v antikvariátu za pár korun. A ty neváhej, za 69 Kč ji mají třeba tady - a pokud už není, čti příště newsletter rychleji. Sorry. Joke.

Foto: David Bíbrlík

Kniha Naše hory

Od Jizerské 50 jsem trochu odbočil. Sám mám na tento závod moc pěknou vzpomínku. Asi ta nejkrásnější je ta, když jsem zjistil totálně zničen na 46. kilometru, že se běží jen 48. To ti byla úleva. No a také drzost se postavit na start, když jsem předtím na běžkách stál v součtu méně času než v samotném závodě. Ale dal jsem to.

---------------------------------------------------------------------

B2R2

Knihu Zrozeni k běhu jsem četl až dlouho po jejím vydání. Možná to byla moc velká očekávání, ale příliš mě nezaujala. Od druhého dílu, který vyšel koncem roku 2022, jsem nečekal nic. Bohužel taktika nepomohla. Dvojka mě už vůbec nechytla. To však neznamená, že to nebude jednička právě pro tebe. Vždyť první díl byl světový bestseller. Jak sami autoři říkají, první díl je o tom „proč běhat“, zatímco dvojka je o tom „jak běhat“.

Foto: David Bíbrlík

Kniha Born to run 2

Přesto kniha nabídne pár myšlenek a logických závěrů. McDougall je skvělý vypravěč a ještě lepší prodavač. Neodolal jsem. I já jsem nakoupil. Příběh zrození značky Altra u mě skončil nákupem modelu Altra Escalante. Právě tento model autor doporučuje jako vhodnou botu do začátků pro silniční běhy. Těch tipů na konkrétní značky a modely najdeš v knize více. Tak uvidím, třeba i já změním způsob toho jak běhám.

Shoes block pain, not impact.

Pain teaches us to run comfortably.

From the moment you start going barefoot, you will change the way you run.

Change the way you run …

-----------------------------------------------------------

Jan Kervitcer - pan trenér - slaví 80

10.2.2023 oslavil kulatých 80 let Pan trenér - Jan Kervitcer. Nejsem výkonnostní běžec a nikdy jsem k běžeckým tréninkům ani zdaleka nepřičichl. Přesto tohle jméno nejde neznat. Krátké představení včetně úspěchů pana Kervitcera najdeš ve článku Milana Janouška „Jan Kervitcer - 80“.

Foto: David Bíbrlík

Jan Kervitcer

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz