Hlavní obsah
Názory a úvahy

Z demonstrace důchodců je blamáž. Andrej Babiš mlčí a nejisté seniory jen využil

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Poslanecká sněmovna PČR

Uplynuly bezmála tři týdny od chvíle, kdy Andrej Babiš oznámil, že pokud bude schváleno snížení mimořádné valorizace, zorganizuje demonstraci důchodců. Ke schválení zákona došlo, ale v případě demonstrace je ticho po pěšině.

Článek

Vypadá to, že bývalý premiér a dnes poslanec Babiš jen využil důchodce, aby s nimi mohl „šermovat“ ve svém projevu při jednání o snížení valorizace. Teatrálně (byť trochu zmateně) prohlašoval, že když vláda od svého záměru neustoupí, zorganizuje demonstraci důchodců.

„Já zorganizuji první demonstraci důchodců, protože mám střet zájmů – je mi šedesát osm a podle vás bych už neměl pracovat, já budu pracovat, tedy už jsem za – protože prezident, pokud je rozumný, to spojí a on do toho hodí vidle…“ konstatoval Babiš při svém projevu.

A později své vize dokonce rozvíjel, když řekl, že by důchodci mohli demonstrovat vypínáním elektřiny a zhasínáním žárovek. „Například tak, a dá se to změřit, že bychom se domluvili, že v jeden den, nějakou hodinu večer všichni důchodci vypnou elektřinu a zhasnou. ČEPS nám to změří. Takový nápad,“ uvedl také Babiš a vyzval důchodce, aby mu napsali své názory. „Tak já to ještě nějak promyslím a dám vám vědět, protože si myslím, že by to bylo fajn říct si, co si o tom myslíte,“ dodal Babiš.

Ticho po pěšině

Jenže už se neozval a momentálně to vypadá, že žádná demonstrace nebude. Na můj dotaz, zda v tomto ohledu něco podniká, neodpověděli Andrej Babiš ani tiskový mluvčí hnutí ANO. Žádná zmínka o demonstraci se neobjevila ani na Babišových sociálních sítích, kde se jinak pravidelně vyjadřuje k mnoha tématům. Podrobnější informace o konání demonstrace nepublikoval ani portál iDnes.cz z jeho svěřenských fondů, který předtím o plánech na demonstraci informoval.

A neodpověděla ani společnost ČEPS, která by podle Babiše měla měřit případné hlasování pomocí elektřiny. Ptal jsem se, jestli už se jim Babiš ozval, a zda by případně takovou demonstraci bylo možné vůbec změřit, ale žádná reakce z tiskového oddělení nedorazila.

Snahy asi vyšuměly

Vypadá to, že snahy o demonstraci vyšuměly a Andrej Babiš se v tom zřejmě vůbec nehodlá angažovat. Není ani vyloučeno, že důchodce momentálně Babiš trochu odsunul na druhou kolej a nyní se bude zaměřovat na oslovování spíše mladších lidí. V jednom ze svých posledních videí totiž vyzval, aby mu názory posílali právě oni. „Napište mi prosím, co zajímá mladou generaci, protože je to pro nás velice důležité,“ zmínil Babiš s tím, že hnutí ANO je pro všechny generace. Navíc si nedávno založil TikTok, na kterém jsou hlavně nejmladší uživatelé.

V tomto kontextu se mi dokonce zdá, že o důchodcích mluví jen ve chvíli, kdy se mu to hodí v boji proti vládě. Mám pocit, že ke svým záměrům jen využil důchodce, kteří byli v nejistotě z toho, jak hlasování o valorizaci dopadne. A teď, když je v rámci schvalování legislativy po všem, už pro něj osobně není nutné se tímto tématem zabývat.

Nyní musí důchodci počkat, až hnutí ANO sepíše stížnost k Ústavnímu soudu a zákon o snížení valorizace napadne. Místopředseda hnutí Radek Vondráček již avizoval, že to potrvá přibližně jeden měsíc. Poté nějakou dobu potrvá, než soudci o věci rozhodnou. Do té doby musí důchodci počkat.

Anketa

Měla by proběhnout demonstrace důchodců kvůli snížení valorizace?
Ano, měla by proběhnout.
21 %
Ne, je to zbytečný nápad.
68,8 %
Vůbec jsem nezaznamenal(a), že Andrej Babiš plánuje demonstraci.
10,2 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 7848 čtenářů.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz