Článek
1. Strach jako motivace:
Bezos věřil, že zaměstnanci by měli mít obavy ne z konkurence, ale z nespokojených zákazníků. Tvrdil, že pokud se zaměstnanci bojí ztráty zákazníků, budou pracovat tvrději a efektivněji.
2. Obsedantní zaměření na zákazníka:
Bezos zdůrazňoval, že klíčem k úspěchu Amazonu je neustálé soustředění na potřeby zákazníků. Věřil, že loajalita zákazníků trvá jen do té doby, než jim někdo jiný nabídne lepší služby.
3. Kritika pracovních podmínek:
Přístup, který klade důraz na strach a neustálý tlak, vedl k obviněním z nelidských pracovních podmínek v Amazonu. Zaměstnanci si stěžovali na dlouhé přesčasy, práci po půlnoci a nedostatek rovnováhy mezi pracovním a soukromým životem.
Závěr:
Takže, až budete přemýšlet o tom, jak dosáhnout úspěchu podle Jeffa Bezose, možná byste měli zvážit, zda je cesta strachu a neustálého tlaku tou správnou pro vás. Nebo si možná uvědomíte, že ne každý chce budovat impérium za cenu propocených prostěradel a bezesných nocí.
První díl této série je o Elonu Muskovi.
David Řezník Švarc