Hlavní obsah

Druhý díl: Jeff Bezos — Rady od muže, který chce, abyste se probouzeli hrůzou

Foto: https://creativecommons.org/licenses/by/2.0/, Flickr

Jeff Bezos

Když Jeff Bezos prohlásí, že jeho cílem bylo, aby se jeho podřízení probouzeli hrůzou a v propocených prostěradlech, člověk se zamyslí, zda je to skutečně cesta k úspěchu.

Článek

1. Strach jako motivace:


Bezos věřil, že zaměstnanci by měli mít obavy ne z konkurence, ale z nespokojených zákazníků. Tvrdil, že pokud se zaměstnanci bojí ztráty zákazníků, budou pracovat tvrději a efektivněji.


2. Obsedantní zaměření na zákazníka:


Bezos zdůrazňoval, že klíčem k úspěchu Amazonu je neustálé soustředění na potřeby zákazníků. Věřil, že loajalita zákazníků trvá jen do té doby, než jim někdo jiný nabídne lepší služby.


3. Kritika pracovních podmínek:


Přístup, který klade důraz na strach a neustálý tlak, vedl k obviněním z nelidských pracovních podmínek v Amazonu. Zaměstnanci si stěžovali na dlouhé přesčasy, práci po půlnoci a nedostatek rovnováhy mezi pracovním a soukromým životem.



Závěr:


Takže, až budete přemýšlet o tom, jak dosáhnout úspěchu podle Jeffa Bezose, možná byste měli zvážit, zda je cesta strachu a neustálého tlaku tou správnou pro vás. Nebo si možná uvědomíte, že ne každý chce budovat impérium za cenu propocených prostěradel a bezesných nocí.

První díl této série je o Elonu Muskovi.

David Řezník Švarc

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz