Článek
Agáta Hanychová už není celebrita. Je to značka, která se prodává tím, co zrovna bolí. Ztráta, hádka, rozchod, přátelství? Všechno se dá přetavit v pozornost. A pozornost v peníze. Jenže co když to začne být nevratné? Kamarádka Ornella to už pochopila. Řekla dost. A nebyla první. Kdo zůstává, ten riskuje, že ho Agáta potopí. Ne z nenávisti, ale z nutnosti. Protože na obsahu už závisí. Každý její krok je promyšlený tah. Lidé nejsou lidé. Jsou to nástroje na generování lajků. I ty nejbližší. Bohužel.
Začalo to nevinně. Statusy, fotky, vtípky o dětech a partnerech. Všechno působilo jako lehká provokace, která neurazí. Jenže postupem času se z Agáty stala dodavatelka emocí. Každá událost byla obratem online. Rozchod? Live. Potrat? Titulek. Hádka s expartnerem? Instastory. Neexistuje téma, které by nešlo zpeněžit. Soukromí se změnilo na produkt. Čím osobnější, tím výdělečnější. Protože bolest prodává nejlíp. A lajky bolí potichu. A čím víc toho dáš ven, tím méně zůstane tobě.
„Agáta zveřejňuje naše děti, i když jsme se dohodli, že to dělat nebude,“ řekl Jakub Prachař. „Chtěla jsem ji žalovat, ale nemá to cenu,“ přidala Ornella Koktová. Super.cz napsal: „Překročila dohodu, aby získala lajky.“ Ať je motivace jakákoli, výsledek je stejný: zrazené vztahy, veřejné trapno. Všichni vidí, jak to funguje. Klikají dál. Bolest táhne víc než pravda. My platíme nejvíc. Ne proto, že je silná. Ale protože jí to prochází. A ona to ví. A spoléhá na to, že jí to projde ještě dlouho.
Nikdo jí nezakazuje být vidět. Ale všechno má svoje hranice. A Agáta je překročila už mnohokrát. Dnes jde o kliky, zítra možná o děti, rodinu, vztahy. Ty, co ji znali, už odchází. Až zůstane sama, začne jí to docházet. Jenže opravdová samota nepřichází s rozchodem. Přichází v tichu. V momentě, kdy už nikdo nezvedne telefon. A tehdy ani miliony z reklam nevytvoří pocit bezpečí. Jen ozvěnu toho, co jsme jí pomáhali ničit. Až se zhasne, nezůstane ticho. Zůstane výčitka. A prázdno.
Zdroje:
www.blesk.cz
www.ahaonline.cz
www.super.cz