Hlavní obsah
Cestování

Obchodní „taktika“. Pozor na ni. Důrazné varování

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Děda Víťa

Dovolená v Řecku u moře. Nádhera. OK, ale pojedu sem za 800 eur, nebo téměř za dvojnásobek??? Je nutno si dávat pozor především na maličká písmenka.

Varování před (podle mě) až nekalými postupy některých prodejců (nejen) zájezdů. Prostě - důvěřuj, ale prověřuj. Dobrá rada.

Článek

Jdu si vám takhle dnes, kamarádi, kolem zářící výlohy jedné cestovní kanceláře. A zaujal mě výrazný leták, který nabízel desetidenní letecký zájezd na Krétu v „last minute“ termínu (odlet už za 9 dní, s polopenzí na místě). Cena za dvě dospělé osoby JEN 834 eur !!!

Tedy… ne, že bych si chtěl ten zájezd objednat, služeb cestovních kanceláří nevyužívám už dobrých 15 let, a vše si organizuji a řídím sám - moje dovolené jsou tak zajímavější a mnohem levnější než s cestovkou.

Ale to jejich JEN bylo tak veliké a tak vypíchnuté, až mě to fakt praštilo do očí. A tak jsem si letáček přečetl opravdu důkladně. Mrňavounkým písmem tam bylo úplně dole připsáno, že „uvedená cena neobsahuje povinné příplatky“. Nic víc.

A tak jsem Vám do té cestovky vlezl, a naoko jsem o ten zájezd projevil zájem. A kolik že bych tedy musel zaplatit i s těmi povinnými příplatky.

Hmmm, nikam jsem si nepsal, kolik bylo přesně za co, ale povinné příplatky jsou palivový příplatek do letadla, příplatek za zavazadla (v základní ceně zájezdu je totiž pro každého jen jedno maličké kabinové zavazadlo přesně určených rozměrů), příplatek za dopravu z letiště do hotelu na místě a potom zase zpět na letiště (Proč??? To už by snad mělo být v základní ceně!!!), pak pobytová turistická daň Řekům a dokonce i cestovní pojištění (slečna nechtěla ani za nic zájezd prodat bez pojištění, i když jsem trval na tom, že pracuji v pojišťovně a že mám pojištění své vlastní - velmi kvalitní a celoroční). V ceně rovněž není žádný z fakultativních výletů, které se potom musí platit až na místě delegátovi cestovky. Je fakt, když nechci, nemusím se jich zúčastnit. A je tam ještě jeden příplatek, pokud bych trval na tom, že chci pokoj s výhledem na moře. Ten tedy povinně platit nemusím, ale když si ho nezaplatím, může mě hotel ubytovat do libovolného pokoje s výhledem kamkoliv. Služby slovenského delegáta na místě jsou kupodivu zdarma - respektive tedy už v ceně.

Dohromady se vším, co se tedy k tomu beztak musí koupit, by pak ten zájezd stál JEN 1.426 eur pro dvě osoby. Tedy téměř dvojnásobek inzerované ceny. A to ani není all inclusive, jenom polopenze.

A tak jsem z té cestovky zase potichounku vycouval s odůvodněním, že si to musím ještě rozmyslet. Mladá usměvavá prodávající slečna se nejenže nepokusila mě ke koupi jakkoliv přesvědčit, ale dokonce si ani nevyžádala kontakt, aby mi třeba mohla za dva dny zavolat, jak že to moje „přemýšlení“ dopadlo.

Poučení z bajky pro cestychtivé turisty : VŽDYCKY ČTĚTE TY NEJMENŠÍ PÍSMENKA HNED JAKO PRVNÍ. Vyplatí se to.

A poučení pro majitele cestovních kanceláří: Když už máte takhle nastavené platební podmínky, zaměstnávejte alespoň zkušenějšího obchodníka, který bude mít trošičku „tah na branku“ a udělá vám kroky potřebné k případnému uzavření obchodu. To, že tam sedí mladá, relativně hezká blondýnka (nejspíš asi studentka na brigádě), fakt nestačí.

Foto: Děda Víťa

A jasně - ať už jedete kamkoliv, užijte si dovolenou !!! (Na obrázku je jedna z nejoblíbenějších pláží autora článku, Porto Katsiki na řecké Lefkádě).

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz