Hlavní obsah
Nakupování

Jak obchody prodělávají na rohlíku, aby na vás vydělaly

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Vlastní foto autora

Obchodní řetězce používají různé taktiky, aby maximalizovali svůj zisk. I na zboží, které má nízké marže, se dá pořádně vydělat. Jde o přilákání zákazníka na levný produkt, ke kterému si bude chtít koupit další věc, u které je přirážka vysoká.

Článek

Zisk obchodníků plně záleží na marži, kterou si nastaví k jednotlivým produktům. Znamená to, že čím je vyšší, tím více vydělá. V některých situacích může být právě zboží s nízkou přirážkou tahákem na výdělek.

Rohlíky jako návnada

Pečivo je pro mnoho lidí základ stravy. Proto se v obchodech dbá na jeho čerstvost a dostatečné množství. Konkrétně rohlíky jsou velmi levná záležitost. I když se vyrábí v ohromném množství, nemají je řetězce zdarma a musí za ně platit dodavateli. Při opravdu nízké ceně je těžké předpokládat, jestli si tam obchod vůbec nějakou marži dal.

A to je klíčem k výhře v této psychologické válce mezi obchodníky a konzumenty. Jak by mohlo vydělávat něco, kde je minimální marže? Je to jednoduché, člověk si přijde do obchodu pro pár rohlíku, ale nebude je přeci jíst samotné. Dokoupí si k tomu to, co má rád. Jenže tyto produkty jsou už dražší, a proto si tam obchod může přirážku zvýšit. To následně generuje zisk prodejci.

Je to výhodné i pro zákazníky

Mohlo by se zdát, že obchodníci takto promyšlené tahají z lidí peníze. To je sice pravda, ale pro zákazníky je to rovněž velmi výhodné.

Řetězce drží nízkou marži na základních potravinách z důvodu vyššího výdělku. Zákazník má tedy možnost nákupu pouze těch levných základních potravin. Ukazuje to, že i obchodní taktiky mohou být založené na oboustranné výhodnosti.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz